3 min czytania

Marketerzy B2B przestają mierzyć kampanie marki tylko za pomocą wyświetleń

Większość zespołów marketingowych B2B boryka się dziś z tym samym problemem - jak wytłumaczyć dyrektorowi finansowemu, dlaczego warto inwestować w kampanie marki, skoro ich wyników nie można zmierzyć tak, jak w przypadku marketingu efektywnościowego. Według nowego badania przeprowadzonego przez LinkedIn, sytuacja się zmienia, a firmy szukają nowych wskaźników, które mogą połączyć markę z przychodami.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Marketerzy B2B przestają mierzyć kampanie marki tylko za pomocą wyświetleń
Źródło: ChatGPT

Badanie Future of B2B Marketing Measurement pokazuje rosnący trend oddzielania wskaźników świadomości marki od klasycznych wskaźników generowania leadów . Lucas Riedberger z Dassault Systèmes ujmuje to wprost:

„Wartość marki jest ważna dla każdego dyrektora finansowego. Mogę im wytłumaczyć, że pieniądze w kampaniach mają bezpośrednią wartość w kapitalizacji marki. Wyzwanie polega na tym, aby za tym poprzeć konkretne liczby”.

Różne wskaźniki dla różnych celów

Valerie Kile, menedżer ds. marketingu efektywnościowego z firmy Alma, opisuje praktyczne podejście swojej firmy. „Nie można argumentować za marką pod kątem ROAS lub CPA. Wpływ ten jest postrzegany na różne sposoby. Rozdzieliliśmy je, aby zoptymalizować budżet leadów pod kątem ROAS, a jednocześnie skorelować wydatki marki z efektywnością na całej ścieżce klienta”.

To podejście z dwiema kategoriami metryk jest również stosowane przez Alexa Venusa z Personio. Pierwszy koszyk mierzy zaangażowanie marki, a drugi wskaźniki generowania popytu oparte na przychodach.

„Nie zakładam, że wideo w płatnych mediach społecznościowych działa tylko na podstawie dowodów CTR. Patrzę na wzrost liczby transakcji w sieci i pytam, czy istnieje korelacja między tym a zaangażowaniem, które generujemy” – wyjaśnia Venus.

Rama, która jeszcze nie istnieje

Guillermo Novillo z Microsoft LATAM uważa, że brak ustandaryzowanych ram jest głównym powodem, dla którego kwestionowana jest wartość marketingowa marki. „Chciałbym, aby pojawiło się więcej ram dotyczących łączenia brandingu z wynikami biznesowymi. Myślę, że to jest coś, co zacznie się dziać”.

Niektóre firmy przyjmują podejście oparte na kontach. Jeden z liderów marketingu opisuje praktyczny przykład: „Jeśli umieścimy billboard przed czyimś biurem, a ta firma kupi nasze rozwiązanie sześć miesięcy później, to nieco łatwiej jest to dopasować. Możemy dążyć do generowania wskaźników świadomości na poziomie konta, a następnie łatwiej będzie je powiązać z nimi, gdy dojdzie do transakcji”.

Praktyczne narzędzia pomiarowe

W badaniu zalecono kilka konkretnych kroków. Badania wzrostu popularności marki wykorzystują ankiety natywne na LinkedIn lub ankiety poza platformą za pośrednictwem firmy Nielsen do pomiaru wpływu reklam na wskaźniki marki. Innym podejściem jest śledzenie korelacji między inwestycjami w markę, ruchami w pipeline a zamkniętymi wygranymi transakcjami – zawsze z uwzględnieniem długości cyklu zakupowego.

Riedberger z Dassault Systèmes testuje to w praktyce:

„Współpracujemy z LinkedIn, aby zintegrować badania wzrostu popularności marki z naszym pomiarem. To da nam więcej KPI do oceny skuteczności kampanii marki. Wyświetlenia lub działania na stronie internetowej nie oddają pełnego obrazu tego, co dzieje się w umysłach ludzi”.

Kluczem jest uzyskanie poparcia różnych interesariuszy dla wewnętrznych ram, które ujmują wartość marki dla różnych obszarów działalności. Nie chodzi tylko o marketing – chodzi o to, jak cała organizacja postrzega i mierzy wartość swojej marki.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobne artykuły
Zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla 94% marketerów
4 min czytania

Zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla 94% marketerów

Według badania porównawczego LinkedIn 2025, 94% marketerów B2B uważa, że zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla sukcesu firmy. Badanie, które odbyło się w sześciu krajach i objęło 1500 osób, pokazuje, że organizacje kładą większy nacisk na techniki generujące wiarygodność niż na tradycyjne pomiary.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
LinkedIn ujawnia lukę w wydajności reklam B2B, wprowadza nowe rozwiązania
3 min czytania

LinkedIn ujawnia lukę w wydajności reklam B2B, wprowadza nowe rozwiązania

Ustalenia LinkedIn ujawniają, że 81% reklam B2B nie przyciąga odpowiedniej uwagi lub nie przyciąga uwagi. Platforma ogłasza nowe badania preferencji kupujących wraz z ulepszonymi możliwościami Live Events i rozszerzonymi funkcjami LinkedIn Accelerate, które obejmują reklamy wideo oparte na sztucznej inteligencji i dodatkowe cele kampanii.

Jak stworzyć strategię marketingową B2B w 6 krokach
3 min czytania

Jak stworzyć strategię marketingową B2B w 6 krokach

Dla firm e-commerce, które próbują właściwie współdziałać z innymi firmami, opracowanie skutecznego planu marketingowego B2B jest absolutnie niezbędne. Podczas gdy marketing B2C czasami kładzie nacisk na odwołania emocjonalne, marketing B2B kładzie nacisk na relacje i wartości oraz wymaga bardziej strategicznego podejścia. Jest to podstawowy przewodnik, który umożliwi Ci skuteczne stworzenie planu marketingowego B2B.