
Wpływ reklamy wykracza poza samo pozyskiwanie klientów, odgrywając kluczową rolę w rozwoju biznesu. Trzy czwarte badanych przedsiębiorstw stwierdziło, że ich działania reklamowe odegrały kluczową rolę w rozszerzeniu ich działalności w Wielkiej Brytanii. Ponadto ponad połowa respondentów zauważyła, że reklama przyczyniła się do ich międzynarodowej ekspansji biznesowej i rozpoznawalności marki.
Te pozytywne wyniki wpłynęły na budżety reklamowe. Spośród zapytanych brytyjskich MŚP nieco ponad jedna trzecia zachowała swój budżet z poprzedniego roku, a ponad połowa dostosowała swoje wydatki na reklamę, aby wesprzeć działania związane z budowaniem marki.
Badanie wykazało, że prawie trzy czwarte z 600 ankietowanych MŚP aktywnie inwestuje w reklamę, aby wzmocnić swoją markę i biznes. Mimo to zdecydowana mniejszość, bo prawie trzydzieści procent, nie wydaje pieniędzy na kampanie reklamowe. Na pytanie, dlaczego nie reklamują się, najczęściej wymienianymi odpowiedziami były wysokie koszty i rozczarowujące zwroty z wcześniejszych działań.

Source: Depositphotos
Komentując wyniki, Ludovic de Valon, dyrektor ds. globalnego marketingu SMB w Amazon Ads, potwierdził swoje zaangażowanie w uproszczenie marketingu dla MŚP. Podkreślił ich wysiłki na rzecz pokonywania wyzwań za pomocą tanich punktów dostępowych, systemów pomiarowych w pętli zamkniętej i efektywnej prezentacji produktów szerokiej bazie klientów, a wszystko to ma na celu wspieranie rozwoju biznesu i budowania marki.
Badanie to podkreśla rosnące znaczenie reklamy w sektorze MŚP dla rozwoju biznesu i budowania marki, a także podkreśla wyzwania, przed którymi stoją niektóre przedsiębiorstwa w związku z wykorzystaniem tego narzędzia do wzrostu.