4 min czytania

Leroy Merlin otwiera 23. sklep w Rumunii po inwestycji o wartości 3 mln euro

To, co zaczęło się jako pojedyncza inwestycja o wartości 3 milionów euro w rumuńskim centrum handlowym, jest w rzeczywistości częścią czegoś znacznie większego. Podczas gdy większość sprzedawców detalicznych ogranicza działalność, francuski gigant z branży wyposażenia wnętrz Leroy Merlin podwaja swoją pozycję w Europie Wschodniej, realizując plan, który może zmienić cały krajobraz DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Leroy Merlin otwiera 23. sklep w Rumunii po inwestycji o wartości 3 mln euro
Źródło: Depositphotos: Photo by ricochet69 (edited in Canva Pro)

Francuski detalista z branży wyposażenia wnętrz Leroy Merlin otworzył swój drugi sklep w Jassach w Rumunii, po zainwestowaniu ponad 3 milionów euro, jak podaje Business Review. Nowy obiekt, zlokalizowany w Mall Moldova, ma powierzchnię ponad 9 200 metrów kwadratowych i stanowi 23. sklep firmy w Rumunii. Sklep będzie obsługiwany przez zespół 120 pracowników.

Główne plany ekspansji w Rumunii

Leroy Merlin ogłosił plany otwarcia 11 nowych sklepów w Rumunii w latach 2025-2027, według ZF English. Ekspansja ta zwiększy całkowitą liczbę rumuńskich sklepów do ponad 30 do końca okresu ekspansji.

Obecnie firma prowadzi 23 sklepy w 16 rumuńskich miastach, w tym w Bukareszcie, Kluż-Napoce, Craiovej, Ploiești, Pitești, Braszowie, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Oradea, Târgoviște i Arad, zatrudniając lokalnie prawie 3 500 osób.

Usługi cyfrowe i doświadczenie klienta

Nowy sklep w Iași oferuje nowoczesne usługi cyfrowe zaprojektowane w celu poprawy jakości obsługi klienta:

  • UsługaClick & Collect z możliwością odbioru w ciągu maksymalnie 2 godzin.
  • Zamówienia telefoniczne do łatwego składania zamówień z konsultantami
  • Zamówienie online z dostawą do bezpośredniej wysyłki do domu lub na plac budowy
  • Obiekty typu drive-in o powierzchni 1 500 metrów kwadratowych do zakupów hurtowych
  • 15 punktów kasowych, w tym 2 w strefie drive-in
  • Specjalistyczne salony z łazienkami, kuchniami oraz płytkami i ceramiką

Inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju

Leroy Merlin zobowiązał się do zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności. W 2022 r. firma zidentyfikowała 36 francuskich sklepów z dachami nadającymi się do montażu paneli fotowoltaicznych i pracuje nad zapewnieniem dostaw energii elektrycznej z farm słonecznych, jak podaje Wikipedia.

Strategiczna inwestycja w Portugalii

Poza Rumunią, Leroy Merlin ogłosił inwestycję o wartości 220 milionów euro w Portugalii w ciągu najbliższych trzech lat, według The Portugal News. Inwestycja zostanie podzielona między rozbudowę infrastruktury (105 mln euro) i rozwój technologii (115 mln euro).

Konkurencja i pozycja rynkowa

Rumuński rynek DIY charakteryzuje się silną konkurencją ze strony uznanych graczy, w tym Dedeman, Praktiker, OBI i Hornbach. Strategia ekspansji Leroy Merlin koncentruje się na połączeniu fizycznej obecności sklepów z wygodą cyfrową, aby odróżnić się od konkurencji.

CEO komentuje strategiczny wzrost

„Jassy to dla nas strategiczne miasto – z aktywną społecznością i rosnącym popytem na nowoczesne, zrównoważone i niedrogie rozwiązania w zakresie remontów domów. Otwierając drugi sklep Leroy Merlin w tym mieście, chcemy zbliżyć się do naszych klientów w tej części kraju i zaoferować im kompleksowe doświadczenie zakupowe” – powiedział Mathieu Bauduin, dyrektor generalny Leroy Merlin Rumunia, jak donosi Business Review.

Ekspansja firmy odzwierciedla szersze zaufanie do rynku rumuńskiego, z planami dalszego inwestowania zarówno w infrastrukturę fizyczną, jak i możliwości cyfrowe, aby zaspokoić potrzeby klientów.

Co to oznacza dla handlu elektronicznego

Podejście Leroy Merlin pokazuje znaczenie wielokanałowych strategii sprzedaży detalicznej, które płynnie integrują zamówienia online, odbiór w sklepie i usługi dostawy. Kluczowe wnioski dla firm zajmujących się handlem elektronicznym obejmują:

  • Elastyczne opcje realizacji zamówień, które zaspokajają różne preferencje klientów.
  • Inwestycje w infrastrukturę logistyczną w celu wsparcia szybkich dostaw i usług odbioru
  • Integracja cyfrowych i fizycznych punktów styku w celu zapewnienia płynnej obsługi klienta.

Ciągła ekspansja i inwestycje firmy w obu krajach sygnalizują duże zaufanie do rynku wyposażenia wnętrz w Europie Środkowej i Wschodniej.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU