18 min czytania

Kluczowe trendy kształtujące marketing efektywnościowy w 2025 r.

Marketing efektywnościowy zmienia się teraz jak nigdy dotąd. Dzięki ulepszeniom jakości życia, takim jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i rzeczywistość rozszerzona, nasze życie zawodowe ewoluuje każdego dnia. Pod względem technologicznym widzimy już, że duże firmy, takie jak Google, Meta i Microsoft, wdrażają rozwiązania, które mogą pomóc reklamodawcom w kreatywności, personalizacji, lepszym targetowaniu i nie tylko. Nowe technologie, takie jak wyszukiwanie głosowe za pośrednictwem telefonów komórkowych lub asystentów domowych, są dalej rozwijane i coraz częściej wykorzystywane. Dane i prywatność są obecnie przekształcane, a dane własne są obecnie bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Treści immersyjne z roku na rok zyskują na popularności, a sieci mediów społecznościowych, wraz z reklamami RTB, zaczynają wpływać na marki na całym świecie. Korzystanie z odpowiednich technologii w kampaniach zwiększających świadomość marki lub retargetingowych jest obowiązkowe, a zdobycie wiedzy na temat tych platform daje przewagę nad konkurencją. Jakie technologie napędzają marketing efektywnościowy w 2025 roku? Dowiedz się poniżej.

Darko Ďurica
Darko Ďurica
Business Development Manager
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Kluczowe trendy kształtujące marketing efektywnościowy w 2025 r.
Źródło: Depositphotos

Rola sztucznej inteligencji w marketingu

Sztuczna inteligencja(w skrócie AI) poprawiła ogólne podejście marketingowe, tworząc znacznie głębsze zrozumienie, więcej spostrzeżeń, zwiększoną wydajność i wyższy poziom personalizacji. Wykorzystując sztuczną inteligencję, możemy znacznie ulepszyć wiele dziedzin marketingu i zwiększyć naszą wiedzę na temat reklam oraz ogólną skuteczność reklam na dowolnej platformie.

Wzrost znaczenia uczenia maszynowego w targetowaniu

Innym podzbiorem sztucznej inteligencji jest uczenie maszynowe, które jest obecnie wykorzystywane przez firmy takie jak Google, Microsoft, Meta i inne. Ta gałąź sztucznej inteligencji oferuje lepsze zrozumienie wielu dziedzin, a ich ręczne badanie jest nieefektywne lub po prostu niemożliwe. Należą do nich na przykład

  1. Analiza predykcyjna: Badanie zachowań klientów na podstawie danych historycznych w celu poprawy skuteczności reklam.
  2. Reklama programatyczna: Kupowanie i umieszczanie reklam w czasie rzeczywistym przy jednoczesnym kierowaniu ich do właściwych odbiorców z odpowiednim przekazem i trafną treścią.
  3. Segmentacja klientów: Dynamiczne grupowanie odbiorców w przedziały w zależności od ich zachowań, preferencji, danych demograficznych itp.

Znaczenie personalizacji na dużą skalę

Korzystając ze sztucznej inteligencji, możemy nie tylko uzyskać lepsze wyniki z naszych reklam w prosty sposób, ale także wykorzystać ją do personalizacji, którą można skalować w czasie. Korzystając z zaawansowanych algorytmów, które tworzą sztuczną inteligencję, możemy:

  1. Treści dostosowane do potrzeb lub treści generowane przez użytkowników (w skrócie UGC ): szablony e-mail marketingu generowane przez AI, automatycznie zmieniać dane produktów – tytuły, opisy, obrazy, uzyskiwać więcej pomysłów na treści UGC itp.
  2. Podróż klienta: Przegląd układu strony internetowej, pomysły na wyświetlanie produktów, wyskakujące okienka itp.
  3. Głębsze połączenie z klientami: Większa retencja klientów dzięki spersonalizowanym rekomendacjom treści.

Source: Depositphotos

Optymalizacja wyszukiwania głosowego

Wpływ technologii głosowej na zachowania konsumentów

Asystenci głosowi są dziś obecni w wielu gospodarstwach domowych. Oprócz pomocy w codziennym życiu, oferują one także wyszukiwanie produktów, rekomendacje i podobne usługi. Jeśli nie posiadasz asystenta takiego jak Amazon Alexa lub Google Assistant, pamiętaj, że masz je również w swoich telefonach(na przykład Apple Siri)

. 💡 Najnowsze badania pokazują brutalny wzrost wyszukiwania głosowego (handlu głosowego) rok do roku, jak pisze Business Dasher. W latach 2021-2023 handel głosowy wzrósł o 321%.

Strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwania głosowego

Handel głosowy staje się jednym z najszybciej rozwijających się trendów marketingowych i każdy powinien zacząć się do niego przygotowywać. Nie oznacza to przebudowy całej firmy, ale raczej jej ulepszenie. Oto kilka wskazówek, jak ulepszyć swoją firmę, aby oferowała bardziej wciągające doświadczenia:

  1. Język naturalny i słowa kluczowe z długim ogonem: Zoptymalizuj swoje produkty pod kątem fraz, których ludzie często używają. Uwzględnij w opisach produktów słowa kluczowe oparte na pytaniach, takie jak „jak, co, gdzie, kiedy itp.”.
  2. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych: Większość wyszukiwań głosowych odbywa się na urządzeniach mobilnych, więc optymalizacja witryny pod kątem responsywności jest koniecznością.
  3. Stwórz strony z często zadawanymi pytaniami: Ludzie używają wyszukiwania głosowego nie tylko do wyszukiwania produktów, ale także do zadawania pytań na ich temat. Posiadając stronę FAQ, odpowiadasz na te pytania i zyskujesz przewagę nad konkurencją, która nie korzysta z tej funkcji.

Zmiana w kierunku danych zerowych i własnych

Jak wszyscy widzimy, przepisy dotyczące prywatności zaostrzają się z roku na rok i niezwykle ważne jest, abyśmy jako marketerzy i właściciele firm dostosowali się do tej zmiany i zaczęli ulepszać sposoby gromadzenia danych klientów.Definiowanie danych zerowych i własnych

  • Zero-Party Data – dane udostępniane proaktywnie przez klientów. Mogą to być ankiety, interaktywne treści, wyskakujące okienka itp.
  • Dane własne – dane zebrane od klientów na podstawie ich interakcji ze stroną internetową. Mogą to być dane transakcyjne, dane behawioralne, spostrzeżenia CRM itp.

Implikacje przepisów dotyczących prywatności

Zmiany regulacyjne, takie jak RODO(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) i inne globalne przepisy polityczne, są główną siłą napędową odchodzenia od danych stron trzecich. Jak widzimy w UE, przepisy dotyczące danych stają się coraz surowsze, ponieważ UE kładzie nacisk na prawa konsumentów. Oto niektóre z głównych implikacji:

  1. Koniec plików cookie stron trzecich: Musimy dostosować się do biznesu „bez plików cookie” i przesunąć nasze gromadzenie danych w kierunku Zero-Party i First-Party Data.
  2. Skupienie się na przejrzystości: Klienci są wdzięczni, gdy wiedzą z wyprzedzeniem, w jaki sposób ich dane są przetwarzane i wykorzystywane.
  3. Lepsze strategie reklamowe: Bez danych stron trzecich firmy muszą bardziej skupiać się na zachowaniach konsumentów, wykorzystywać kierowanie kontekstowe(reklamy pojawiają się na stronach, które mają bardzo istotne treści dla twoich produktów lub usług) i wykorzystywać dane stron trzecich głównie w kampaniach marketingu efektywnościowego.

Techniki gromadzenia danych własnych

Najlepszym sposobem gromadzenia danych własnych są różne działania podejmowane w witrynie. Żyjemy w czasach świadomej prywatności i zaufaj mi, konsumenci wiedzą, że ich dane są gromadzone. Niemniej jednak istnieje wiele sposobów na zapewnienie bezpiecznego gromadzenia danych bez utraty klientów:

  1. Interaktywne treści: Zawsze możesz użyć wyskakujących okienek, sond, quizów i ankiet do zbierania danych od odwiedzających.
  2. Programy lojalnościowe: Oferuj klientom nagrody za dzielenie się preferencjami lub zakupami.
  3. Opinie klientów: Wykorzystaj opinie poprzez recenzje, ankiety i referencje, aby uzyskać podgląd satysfakcji klientów lub użytkowników.
  4. Wydarzenia: Organizuj wydarzenia na żywo, webinaria lub warsztaty, aby bezpośrednio angażować klientów lub użytkowników i zbierać dane za pośrednictwem formularzy rejestracyjnych.
  5. Media społecznościowe: Śledź interakcje, komentarze i wiadomości, aby lepiej zrozumieć zainteresowania klientów.
People chcecking socila media

Source: Depositphotos

Rozwój handlu społecznościowego

Jak wszyscy wiemy, marketing w mediach społecznościowych zyskał na popularności w ciągu ostatniej dekady. Prawie każda firma reklamuje się na Meta, TikTok, Pinterest itp. Platformy społecznościowe są dość ważne, ponieważ przynoszą większe zaangażowanie niż jakiekolwiek inne reklamy marketingowe, zwiększają autentyczność i docierają do potencjalnych klientów, którzy są otwarci na spersonalizowane reklamy, niezależnie od tego, czy jest to produkt e-commerce, czy usługa.

Angażowanie konsumentów za pośrednictwem platform mediów społecznościowych

Aby osiągnąć sukces na platformach mediów społecznościowych, należy tworzyć jak najbardziej autentyczne i interaktywne treści. Treści te powinny dobrze współgrać z docelowymi odbiorcami i zapewniać lepsze wrażenia klientów nawet poza witryną firmy

. 📱 Sieci społecznościowe oferują wiele funkcji oprócz samej sprzedaży. Możesz wykorzystać formaty takie jak pytania i odpowiedzi, ankiety, posty z możliwością zakupów itp. w celu jeszcze większego zaangażowania. Funkcje te mogą przenieść Twoją markę na wyższy poziom i przynieść jeszcze większy ruch i konwersje w Twojej firmie.

Strategie skutecznych kampanii handlu społecznościowego

Celem każdej firmy w sieciach społecznościowych powinna być nie tylko jak największa sprzedaż, ale także budowanie świadomości marki. Zdecydowanie się na „samą sprzedaż” jest celem krótkoterminowym, który często kończy swój żywot przedwcześnie. Z drugiej strony, uczynienie swojej marki widoczną i rozpoznawalną jest celem, który jest raczej długoterminowym poświęceniem i może przynieść znacznie więcej niż posiadanie wielu krótkoterminowych celów. Aby to osiągnąć, możesz wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia treści lub wykorzystać rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji. Istnieje wiele różnych sposobów, aby dotrzeć do „punktu sukcesu”, który chcesz osiągnąć, ale jeśli nie wiesz, od czego zacząć, spróbuj:

  1. Influencer i/lub User-Generated Content (UGC) – współpracuj z lokalnymi influencerami w celu dostarczania spersonalizowanych treści lub twórz treści na podstawie zdjęć klientów i recenzji, aby jeszcze bardziej potwierdzić swoje posty biznesowe.
  2. Personalizacja i sztuczna inteligencja – wykorzystuj rekomendacje sztucznej inteligencji w oparciu o zachowanie klientów lub odwiedzających. Wykorzystaj rabaty, ekskluzywne oferty i ukierunkowane reklamy, aby zwiększyć sprzedaż.
  3. Zaangażowanie odbiorców – odwiedzaj lokalne taryfy, aby spotkać się z klientami i oferować produkty testowe lub wersje próbne usług. Odpowiadaj na komentarze, wiadomości i recenzje, aby zbudować silniejsze relacje i poprawić przekaz ustny.
  4. Grywalizacja – Wdrażaj interaktywne elementy, takie jak zdrapywanie rabatu, quizy, wyzwania i prezenty, aby nie tylko zwiększyć zaangażowanie, ale także gromadzić dane i zdobywać więcej konwersji.
Performance Marketing in 2025: augmented reality

Source: Depositphotos

Wciągająca treść i doświadczenie użytkownika

Jedną z kluczowych praktyk, aby zabezpieczyć swoją firmę na przyszłość, jest wykorzystanie wciągających treści i poprawa komfortu użytkowania (UX) witryny. UX jest już dobrze ugruntowanym terminem i reprezentuje doświadczenie odwiedzającego Twoją witrynę. Doświadczenie to powinno być usprawnione i doskonałe, tak aby kończyło się konwersją.

ℹ️On Z drugiej strony, wciągające treści są czymś, co jest poszukiwane w ostatnich latach i może dodatkowo poprawić współczynnik konwersji. Wciągające treści ściśle wiążą się z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (AR) na stronie internetowej, aby przybliżyć produkt klientowi.

Wzrost popularności marketingu wideo

Marketing wideo to coś, o czym niewiele osób mówi. Skupiamy się zbytnio na marketingu efektywnościowym i lekceważymy treści wideo, dopóki nie są one potrzebne. Jest to dość niesprawiedliwe i powinno zostać jak najszybciej naprawione. Marketing wideo może przenieść tworzenie treści na nowe wyżyny i przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny. Marketing wideo to nie tylko świadomość marki! Może oczywiście przyciągnąć odwiedzających do Twojej witryny, ale także przynieść nowe konwersje z platform, których nie używasz lub używasz, ale nie w pełni ich potencjału. Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie marketingu wideo na swoją korzyść, ale oto kilka strategii, od których warto zacząć:

  1. Treści wideo 360° – twórz filmy surround, które zapewnią odbiorcom lepsze możliwości eksploracji produktu.
  2. Angażujące i wysokiej jakości treści – zoptymalizuj tworzenie treści, aby przyciągnąć odbiorców w ciągu pierwszych kilku sekund filmu. Użyj napisów lub podpisów, aby poprawić dostępność + zoptymalizuj opisy, tytuły, tagi i SEO.
  3. Reklamy wideo i retargeting – możesz łatwo tworzyć filmy ze sztuczną inteligencją dla Meta, YouTube, TikTok i innych. Retargetowanie to logiczny kolejny krok, który można łatwo wdrożyć, aby dotrzeć do klientów, którzy już weszli w interakcję z Twoimi treściami.

Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w reklamie

AR może być naprawdę przydatną funkcją, którą można z łatwością wdrożyć. Wyobraź sobie, że sprzedajesz farby do wnętrz, a Twoi klienci mogą przesłać zdjęcie swojego salonu, zmieniając jednocześnie kolory z Twojego portfolio. To tylko jeden z przykładów wykorzystania AR w czasie rzeczywistym. Możesz użyć AR do wirtualnych przymiarek w każdym sklepie z modą lub kosmetykami. Sprzedajesz meble?

📣 Sprawdź , jak IKEA wykorzystuje AR, aby bezpłatnie przenosić swoje designerskie elementy do domów.

Nie jesteś firmą e-commerce? Wykorzystaj AR do tworzenia angażujących narracji, które mogą zwiększyć świadomość Twojej marki – możesz z nich korzystać zarówno online, jak i offline. Nie wszystko musi być poważne, sprawdź , jak Pepsi Max przyciągnęła uwagę odbiorców za pomocą filmów AR z przystanków autobusowych.

Ewolucja reklamy programatycznej

Większość firm nigdy wcześniej nie słyszała tych dwóch słów, reklamy programatycznej, ale niezwykle ważne jest, aby zrozumieli, co oznacza reklama programatyczna. Jest to zautomatyzowane kupowanie i sprzedawanie cyfrowych miejsc reklamowych, które odbywa się za pomocą sztucznej inteligencji i licytacji w czasie rzeczywistym (RTB). Platforma ta podejmuje decyzje oparte na danych i kieruje reklamy do odpowiednich odbiorców w wielu kanałach, zapewniając w ten sposób kliknięcia, wyświetlenia i konwersje

. W porównaniu do Google Ads lub Meta, RTB służy innemu celowi. Reklamy, które umieszczamy za pośrednictwem sieci RTB, składają się z banerów, filmów i treści audio.

Ulepszenia w zakresie precyzji umieszczania reklam

RTB jako takie istnieje od ponad 10 lat i w tym czasie platforma ta przyniosła reklamodawcom wiele nowych możliwości. Jej podstawową funkcją jest dalsze reklamowanie elementów budujących świadomość marki, ale może być również wykorzystywana do prospectingu, a nawet retargetingu.Kluczowe ulepszenia w RTB Ad Placement Precision:

  1. Optymalizacja-RTB wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do analizy zachowań odbiorców, zainteresowań i wcześniejszych interakcji i wykorzystuje je do umieszczania reklam o wysokiej trafności. Uczenie maszynowe po prostu przenosi to na inny poziom, stale udoskonalając strategie w oparciu o dane w czasie rzeczywistym.
  2. Targetowanie – wszystkiereklamy są umieszczane w zależności od treści i znaczenia strony. Zapewnia to bezpieczeństwo marki i jeszcze bardziej zwiększa trafność reklam.
  3. Dane własne – TBwykorzystuje dane własne zamiast plików cookie stron trzecich. Możesz użyć danych CRM, historii konwersji i innych sygnałów behawioralnych, aby rozpocząć targetowanie na tej interesującej platformie.

Rola zaawansowanej analityki w reklamach zautomatyzowanych

Advanced Analytics odgrywa kluczową rolę, jeśli chodzi o reklamę za pośrednictwem platform RTB. Reklamując się za pośrednictwem tej platformy, zyskujesz wiele narzędzi, których możesz użyć do dalszej poprawy ogólnej wydajności i świadomości marki. Wykorzystując możliwości oferowane przez RTB, zyskujesz większą trafność reklam, lepszą wydajność i większy ogólny zwrot z inwestycji (ROI).

Potrzeba holistycznego podejścia wielokanałowego

Mówiąc o podejściu wielokanałowym, należy pamiętać, że prowadzenie wyłącznie reklamy online jest w porządku, ale nie jest rozwiązaniem długoterminowym. Większość firm inwestuje zbyt dużo w marketing online i lekceważy offline. Ma to długoterminowe konsekwencje, które mogą wpływać na firmy na wiele negatywnych sposobów

. 💡 Zawsze powinieneś łączyć oba światy reklamowe i reklamować się offline tak bardzo, jak tylko możesz. Nie oznacza to robienia tylko jednej rzeczy, takiej jak billboardy, ale połączenie „kanałów offline”.

Integracja strategii marketingowych online i offline

Pracuję głównie z klientami, którzy reklamują się online, ale kiedy tylko mogę, doradzam im, co zrobić z marketingiem offline. Uważam, że nawet jeśli rozumiemy możliwości i znaczenie obu stron świata, zawsze kładziemy zbyt duży nacisk na jedną, a mniejszy na drugą. Jak to poprawić?

  1. Ujednolicenie doświadczenia klienta – klienci często zaczynają szukać produktów na swoich telefonach komórkowych, badają je dalej na komputerach stacjonarnych, a ostatecznie kupują w sklepach fizycznych. Skłaniając się ku takiemu sposobowi myślenia, możesz tylko zyskać więcej klientów.
  2. Komunikacja między kanałami – Używanie spójnych treści online i offline sprawia, że jesteś bardziej rozpoznawalny, a klienci mogą łatwo odnieść produkt do sklepu.
  3. Strategia skoncentrowana na kliencie – Skoncentruj się bardziej na wygodzie, umożliwiając klientom kontakt z Twoją marką lub produktami na preferowanych przez nich platformach.

Korzyści z ujednoliconej obsługi klienta

Wdrożenie strategii obsługi klienta może przynieść ogromne korzyści Twojej firmie. Dzięki płynnej interakcji w wielu kanałach można zwiększyć zaangażowanie, poprawić satysfakcję i przyciągnąć długoterminowych lojalnych klientów.

Najnowsze z kategorii Marketing efektywnościowy

Testowanie kreatywności i pomiar wydajności

Testowanie, testowanie i testowanie –najważniejsza rzecz w reklamie efektywnościowej. W Winston Bros zajmujemy się głównie marketingiem efektywnościowym, w którym ciągłe testy i innowacje prowadzą reklamy naszych klientów do lepszej wydajności. Aby prawidłowo testować strategie i reklamy, konieczne są odpowiednie pomiary lub śledzenie.

Metody testowania A/B w marketingu

Reklamując się w Google lub Microsoft, korzystamy z wielu metod testowania A/B. Ostatecznie wszystko sprowadza się do posiadania większej ilości danych i podejmowania przyszłych decyzji opartych na danych w celu optymalizacji reklam.Testy A/B można stosować na wiele sposobów. Jeśli chodzi o e-maile, możesz podzielić grupę kontrolną klientów na dwie części i wysłać im różne szablony, aby zoptymalizować wskaźnik odpowiedzi. W przypadku strony internetowej można zoptymalizować elementy, wyskakujące okienka itp. Kilka strategii testowania A/B do wypróbowania obejmuje:

  1. Standardowe testy A/B– porównanie dwóch wersji identycznych rzeczy (reklam, e-maili itp.) z niewielką zmianą zmiennej.
  2. Testy wielowariantowe – jednoczesnetestowanie wielu wariantów(na przykład wielu nagłówków lub opisów).
  3. Testowanie sekwencyjne –testowanieprzedi po(na przykład miesiąc wydajności przed i po).
Performance Marketing in 2025: Analytics In Digital Marketing

Source: Depositphotos

Wykorzystanie analizy danych do optymalizacji kampanii

Każdy marketer powie ci, że dane odgrywają najważniejszą rolę w całym marketingu. Zapewniając wgląd, dzięki któremu możemy poprawić targetowanie lub zaangażowanie, możemy jeszcze bardziej poprawić współczynniki konwersji. Kilka sposobów wykorzystania Analytics na swoją korzyść:

  1. Segmentacja odbiorców – analizuj swoich odbiorców i dziel ich w zależności od danych demograficznych, zachowania, lokalizacji itp.
  2. Testy A/B – sprawdź, które warianty dobrze sprawdzają się w przypadku segmentów odbiorców.
  3. Optymalizacja stawek – optymalizacja stawek wykorzystuje sztuczną inteligencję do dostosowywania stawek CPC na podstawie danych w czasie rzeczywistym, poprawiając w ten sposób współczynnik konwersji.
  4. Customer Lifetime Value – przewidywanie, ile przychodów może wygenerować klient w czasie + dzielenie klientów na przedziały od niższych do wyższych przychodów.
  5. Postrzeganie marki – Twórz ankiety i kampanie podnoszące markę, aby sprawdzić, czy ludzie wiedzą o Twojej marce. Określa to, ile należy zainwestować w świadomość marki.
  6. Trendy rynkowe i analiza konkurencji – Zawsze wiedz z wyprzedzeniem, jakie trendy się pojawiają i wykorzystuj te dane do sprzedaży swoich produktów. Śledź swoich konkurentów i wypełniaj puste przestrzenie reklamowe, w których ich nie ma.

Podsumowanie

Marketing efektywnościowy ewoluuje nie z roku na rok, ale z dnia na dzień. Jest to coś, czego zawsze powinieneś być świadomy! Przyszłość marketingu efektywnościowego dzieje się, gdy pracujemy, jemy i śpimy, więc z pewnością powinieneś zacząć robić kilka rzeczy, jeśli chcesz odnieść sukces. Pierwszym krokiem do nadążania za duchem czasu jest wdrażanie innowacji opartych na sztucznej inteligencji, spersonalizowanych strategii marketingowych i podejmowania decyzji opartych na danych. Może to całkowicie zmienić sposób, w jaki łączysz się z konsumentami i przekształcić Twoją firmę w przyszłościowy ekosystem. Oczywiście mogą pojawić się nowe wyzwania i powinieneś znaleźć czas na zbadanie rzeczy, w których nie jesteś wystarczająco biegły. Warto zacząć od platform RTB i Performance Marketing Automation.

💡 Nie zapominaj, że powszechnie dostępne strategie mogą działać, ale każdy sklep internetowy jest inny i mogą po prostu nie działać w Twoim przypadku. Nie bój się testować pewnych zmian samodzielnie lub z pomocą specjalisty, możesz po prostu trafić w dziesiątkę.

Dane odgrywają kluczową rolę we wszystkim! Jeśli polegasz na danych innych firm, teraz jest idealny czas, aby zacząć je ulepszać i wdrażać zmiany, które mogą przynieść „czyste” dane o klientach. Wykorzystaj rozwiązania, które omówiliśmy wcześniej, aby uzyskać kontrolę nad swoim biznesem. Wreszcie, co nie mniej ważne, połącz wiele technologii, aby osiągnąć długoterminowy wzrost, poprawić wizerunek marki, pozyskać powracających klientów, a na koniec dnia zwiększyć przychody zarówno online, jak i offline.

FAQ

Source: Depositphotos

Najczęściej zadawane pytania

Jaka jest przyszłość marketingu efektywnościowego?

Cały marketing efektywnościowy jest ściśle skoncentrowany na wykorzystaniu technologii AI. Trendy takie jak AI, automatyzacja, AR, uczenie maszynowe i inne szybko redefiniują sposób, w jaki marki optymalizują swoje strony internetowe i wydatki na reklamę.

Czym jest marketing efektywnościowy?

Jest to strategia marketingowa oparta na danych, w której reklamodawcy płacą za działania, takie jak kliknięcia, leady lub konwersje. W przeciwieństwie do innych opcji reklamowych, takich jak na przykład płacenie za wyświetlenia, marketing efektywnościowy kładzie duży nacisk na dostarczanie bezpośrednich wyników poprzez monitorowanie wskaźników, takich jak ROI, ROAS i ACOS. Obejmuje on marketing w wyszukiwarkach, reklamę w mediach społecznościowych, marketing afiliacyjny i reklamę programatyczną.

Jaki jest największy trend w marketingu?

Jednym z największych trendów, które obecnie przekształcają marketing online, jest fala personalizacji opartej na sztucznej inteligencji oraz wpływ automatyzacji marketingu na tworzenie i optymalizację reklam. Marki przesuwają się bardziej w kierunku kanałów opartych na ROI rok do roku i prawdopodobnie nie przestaną w najbliższym czasie. Wykorzystują również AR jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, aby przybliżyć swoje produkty lub usługi swoim klientom.

Jak duża jest branża marketingu efektywnościowego?

  • Globalna branża marketingu efektywnościowego rośnie wykładniczo każdego miesiąca i jest napędzana przez wdrażanie sztucznej inteligencji. Mając to na uwadze, ogólny wzrost zależy od różnych rynków, ale jak można przeczytać na Marketingreport. one – globalny rynek reklamy cyfrowej został wyceniony na nieco ponad 600 miliardów dolarów w 2023 roku.
Udostępnij artykuł
Darko Ďurica
Darko Ďurica
Business Development Manager
Winston Bros
Ten artykuł został udostępniony przez

Winston Bros

Winston Bros is a highly dynamic Ad Tech company specializing in advertisement solutions for e-commerce clients and marketing agencies. With more than 15 years of experience in performance marketing, they deliver tailored SaaS solutions that revolutionize the online advertisement field and innovate toward SMB markets. Their solutions are used worldwide by small and enterprise businesses. Currently, they are focusing on developing multiple add-ons that can help e-commerce clients optimize their ads. They are a leading Microsoft Channel Partner in CEE.

Podobne artykuły
Najważniejsze wskaźniki wydajności w marketingu efektywnościowym
8 min czytania

Najważniejsze wskaźniki wydajności w marketingu efektywnościowym

Czy spotkałeś się ze skrótem KPI? Jeśli pracujesz w marketingu efektywnościowym, termin Kluczowe Wskaźniki Efektywności jest czymś, czego nie możesz uniknąć. Dla każdego, kto chce oceniać swój biznes online w oparciu o dane, a nie intuicję, oto kompleksowy przewodnik po metrykach. Co dokładnie oznaczają wskaźniki KPI, które z nich należy śledzić i jak je analizować?

Daniela Marušková Daniela Marušková
CMO ui42
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+