2 min czytania

Kaufland rezygnuje z FBK, przygotowuje nowe rozwiązanie logistyczne

Niemiecki rynek internetowy Kaufland Global Marketplace nie będzie już oferował usługi Fulfilled by Kaufland (FBK). Usługa pozostanie dostępna do 28 lutego 2025 r., po uruchomieniu rok temu z rozbudowanymi planami i rozsądnymi kosztami. Po tym terminie wszystkie zapasy zostaną zwrócone partnerom handlowym bez dodatkowych kosztów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Kaufland rezygnuje z FBK, przygotowuje nowe rozwiązanie logistyczne
Źródło: Depositphotos

Nowy kierunek strategiczny Kauflandu

Decyzja ta jest częścią szerszej zmiany strategicznej związanej z rosnącą międzynarodową obecnością firmy.

„Zdecydowaliśmy się zastąpić Fulfillment by Kaufland nowymi usługami logistycznymi w zakresie transgranicznej realizacji zamówień” – stwierdził Kaufland. Nowe usługi mają na celu lepsze zaspokojenie potrzeb sprzedawców i warunków międzynarodowego handlu elektronicznego w celu wspierania bardziej zrównoważonego globalnego wzrostu.

Od FBK do wielokanałowego systemu realizacji zamówień

Zamiast standardowego rozwiązania do realizacji zamówień, Kaufland opracowuje elastyczny system modułowy. Będzie on obejmował zautomatyzowaną metodę obsługi etykiet wysyłkowych i zwrotnych, a także wielokanałową usługę realizacji zamówień. Ważną innowacją nowego systemu jest jego zdolność do przetwarzania zamówień z zewnętrznych kanałów sprzedaży, w tym platformy Kaufland i własnych witryn e-commerce sprzedawców oraz zewnętrznych rynków.

Wpływ na sprzedawców i rynek

Zaprzestanie świadczenia usługi może początkowo spowodować pewne zakłócenia dla sprzedawców, którzy polegali na FBK. Oczekuje się jednak, że nowe usługi transgranicznej realizacji zamówień Kaufland zapewnią większą elastyczność i lepiej zaspokoją potrzeby międzynarodowego handlu elektronicznego. Ta taktyczna zmiana może przynieść korzyści sprzedawcom detalicznym poprzez zwiększenie sprzedaży i obecności na rynku, jednocześnie zwiększając ogólną stabilność i efektywność operacji logistycznych.

Przyszłość globalnego rynku Kaufland

Ponieważ Kaufland rozwija swój rynek w całej Europie, będzie musiał wdrożyć nowe usługi logistyczne, aby wesprzeć swoją strategię rozwoju. Rozwój systemu modułowego pozwoli sprzedawcom na dostosowanie opcji realizacji zamówień, potencjalnie zwiększając liczbę sprzedawców na platformie. Dodatkowo, zdolność Kaufland do obsługi zamówień z wielu kanałów sprzedaży sprawi, że stanie się on bardziej konkurencyjnym graczem na europejskim rynku e-commerce.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników
3 min czytania

WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników

Meta właśnie złamała kod czegoś, co wydawało się niemożliwe: zarabiania na WhatsApp bez niszczenia tego, co użytkownicy kochają w nim najbardziej. WhatsApp, który obsługuje ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, właśnie ogłosił coś, co zasadniczo zmieni sposób, w jaki korzystamy z aplikacji. I szczerze mówiąc, większość ludzi tego nie zauważy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.
5 min czytania

83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.

8 milionów godzin strumieniowych zakupów na żywo, 70 milionów produktów i jeden oszałamiający fakt: większość klientów znajduje marki, o których istnieniu nigdy nie wiedzieli. To nie tylko wzrost – to całkowite zakłócenie rynku, zgodnie z najnowszymi danymi dotyczącymi wydajności TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień
3 min czytania

AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień

Chiński gigant rynkowy, AliExpress, właśnie nabył 10 magazynów w całej Europie, obiecując 7-dniową dostawę, aby konkurować z Amazon, Temu i Shein. Oto, co oznacza to dla milionów europejskich kupujących. Według doniesień EcommerceNews, ten rozwój może zmienić sposób, w jaki Europejczycy robią zakupy online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+