W branży o wysokim potencjale 42% firm postrzega oszustwa jako główne ryzyko, w porównaniu z 31% w 2022 r., zgodnie z raportem Rapyd’s 2024 State of Payments.1. Akceptacja innowacji w zakresie sztucznej inteligencji podczas negocjowania niepewności regulacyjnej
Oferując zwiększoną personalizację, lepsze możliwości wyszukiwania i wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym, sztuczna inteligencja (AI) prawdopodobnie przekształci rynki internetowe w 2024 roku. Mimo to otoczenie regulacyjne związane ze sztuczną inteligencją jest nieznane, co komplikuje wysiłki na rzecz wdrożenia. Marketplace’y muszą współpracować z firmami płatniczymi, które potrafią negocjować te systemy, jednocześnie tworząc kreatywne pomysły. Szczególnie w dziedzinach takich jak scoring kredytowy i ocena ryzyka konieczne jest zminimalizowanie możliwych uprzedzeń w procesach decyzyjnych opartych na sztucznej inteligencji. Przejrzystość w osądach sztucznej inteligencji dotyczących sygnalizowania oszustw wymaga modeli, które precyzyjnie wspierają ich wnioski.
2. Negocjowanie zawiłej sieci przepisów międzynarodowych
Działające na całym świecie platformy marketingu cyfrowego i internetowego narażają rynki internetowe na labirynt obcych przepisów. Ignorowanie wytycznych ustanowionych przez grupy takie jak Grupa Specjalna ds. Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy (FATF) może spowodować poważne grzywny i uszczerbek na reputacji. Dzięki silnym systemom monitorowania, które wykrywają transakcje wysokiego ryzyka, wyrafinowani dostawcy usług płatniczych mogą ułatwić przestrzeganie przepisów. Ochrona działań przed kontrolą regulacyjną zależy głównie od proaktywnych działań, w tym ścisłej należytej staranności i lepszego monitorowania transakcji.
3. Ochrona danych konsumentów w erze cyfrowejOchrona danych klientów stała się priorytetem w związku z przepisami takimi jak RODO, które wymagają otwartości w gromadzeniu i wykorzystywaniu danych. Rynki internetowe powinny jasno określać swoje zasady zarządzania danymi, jeśli mają budować zaufanie i wspierać mądre decyzje. Doskonałe zasady bezpieczeństwa danych nie tylko zabezpieczają dane klientów, ale także pomagają w tworzeniu oddanej bazy klientów.
4. Walka z kradzieżą i gwarantowanie transakcji
Ochrona poufnych danych i zapewnienie, że transakcje online odgrywają kluczową rolę w dzisiejszej gospodarce światowej. Konieczna jest współpraca z godnymi zaufania firmami płatniczymi, które zapewniają dostosowane do potrzeb strategie zapobiegania oszustwom. Rozwiązania te powinny zmieniać się pod kątem potrzeb firmy i regulacji prawnych, gwarantując tym samym identyfikację w czasie rzeczywistym i redukcję ryzyka. Praktycy marketingu cyfrowego i internetowego muszą priorytetowo traktować skuteczne zapobieganie oszustwom, które zależy od budowania zaufania poprzez otwarte raportowanie i jasną komunikację w zakresie zarządzania podejrzanymi zachowaniami.
Pokonując te przeszkody, rynki internetowe mogą zapewnić bezpieczną i niezawodną przestrzeń zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. Kluczem do sukcesu na skomplikowanym cyfrowym terenie w 2024 roku i później jest współpraca z godnymi zaufania dostawcami usług płatniczych, ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się zagrożeń, korzystanie z nowoczesnych technologii oraz ciągłe inicjatywy edukacyjne.