4 min czytania

Jaka jest przyszłość zautomatyzowanej obsługi reklam?

Ponieważ reklama programatyczna ciągle się zmienia, e-commerce musi przygotować się na nowe trendy i wyzwania, które zmienią tę branżę w ciągu najbliższych kilku lat. Nowe badanie przeprowadzone przez WARC zatytułowane "The Future of Programmatic" mówi, że przyszłość reklamy programmatic będzie kształtowana przez szereg problemów, które będą miały duży wpływ na sklepy internetowe.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Jaka jest przyszłość zautomatyzowanej obsługi reklam?
Źródło: Depositphotos

Dzięki oprogramowaniu i algorytmom reklama programatyczna umożliwia automatyczne kupowanie i sprzedawanie reklam cyfrowych. Zautomatyzowana obsługa reklam nie polega na ręcznym negocjowaniu między reklamodawcami i wydawcami. Zamiast tego wykorzystuje technologie do natychmiastowego umieszczania reklam przed właściwymi osobami w czasie rzeczywistym. Podczas tego procesu zbierane są dane i wykorzystywane jest zaawansowane śledzenie, aby wyświetlać reklamy w bardziej efektywny i dokładny sposób na podstawie tego, co lubią użytkownicy i jak działają.

Głównym tematem jest bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo marki jest obecnie najważniejsze dla 60% marketerów i agencji. Ostatnie wiadomości, które pokazały, że miliony dolarów zostały stracone na złe umieszczenia reklam, sprawiły, że obawy te stały się jeszcze silniejsze. Reklamy często łamały zasady bezpieczeństwa marki, wyświetlając się obok treści, które mogły być krzywdzące lub rasistowskie.

Source: WARC

Ważne jest, aby firmy upewniły się, że ich reklamy wyświetlają się w bezpiecznym i niezawodnym miejscu. Aby klienci ufali Tobie i Twojej marce w uczciwości, jest to konieczność.

Mimo że Google zdecydowało się odłożyć pozbycie się plików cookie innych firm, prawdopodobnie będą one nadal odgrywać mniejszą rolę w reklamie programatycznej. Według raportu WARC tylko 25% reklamodawców uważa, że jest gotowych na tę zmianę, głównie jeśli chodzi o targetowanie, dostęp do danych i segmentację klientów. 76% respondentów podejmuje już kroki w tym kierunku, aby zachować konkurencyjność, jednocześnie stawiając prywatność na pierwszym miejscu. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym muszą przyspieszyć wdrażanie strategii opartych na danych własnych.

Oszustwa i marnotrawstwo budżetowe

Oszustwa reklamowe to wciąż duży problem. Jedna czwarta z 67 miliardów funtów, które są wydawane na reklamę w otwartej sieci, jest marnowana na wyświetlenia, które są fałszywe lub niezbyt dobre. Ściślejsze kontrole i większa otwartość w łańcuchu dostaw mediów mogą pomóc reklamodawcom mądrzej wydawać pieniądze i uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.

Mimo że „zrównoważony rozwój” jest obecnie popularnym słowem, większość firm korzystających z reklamy programmatic twierdzi, że obniżenie emisji dwutlenku węgla nie jest dla nich najwyższym priorytetem. Mimo że sektor ten wyemitował ponad 215 000 ton metrycznych dwutlenku węgla w ciągu zaledwie jednego miesiąca w pięciu dużych gospodarkach, nadal tak jest. Tylko 31% firm zaczęło śledzić i ograniczać zanieczyszczenia.

Klienci coraz bardziej troszczą się o środowisko, dlatego firmy e-commerce powinny zastanowić się, jak wpływają na nie ich wybory reklamowe.

Przenoszenie środków na zamknięte platformy

Badanie mówi również o niepokojącym trendzie: mniej pieniędzy jest inwestowanych w otwartą sieć, ponieważ więcej reklamodawców lubi zamknięte platformy, takie jak Amazon, Google i Meta. WARC uważa, że do 2024 roku ponad połowa wszystkich dolarów reklamowych zostanie wydana na zaledwie pięć witryn.

Obecnie 76% firm wydaje 40% lub mniej swoich wydatków na reklamę w otwartej sieci. Firmy powinny dokładnie przemyśleć, czy warto inwestować więcej pieniędzy w zamknięte platformy, takie jak Google czy Facebook, czy też lepiej byłoby przyjrzeć się opcjom reklamowym w otwartej sieci, którą każdy może zobaczyć.

Handel elektroniczny musi radzić sobie z prawdziwymi problemami, takimi jak zmniejszająca się adresowalność, obawy o bezpieczeństwo marki i oszustwa. Właściciele firm mogą poprawić swoje plany reklamowe i uzyskać lepsze wyniki w przyszłym roku, obserwując zmiany i dostosowując się do trendów.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Badania pokazują, że świąteczne zakupy zaczynają się teraz latem i trwają 3 miesiące
6 min czytania

Badania pokazują, że świąteczne zakupy zaczynają się teraz latem i trwają 3 miesiące

Firma Amazon Ads opublikowała przewodnik marketingowy na sezon świąteczny 2025. Wyniki pokazują radykalną zmianę zachowań zakupowych: 14% klientów zaczyna zakupy latem, a 31% finalizuje zakupy po Cyber Monday. Cena i jakość treści mają większe znaczenie niż kiedykolwiek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
CTV, telewizja i wideo społecznościowe: Jaka jest różnica i dlaczego ma to znaczenie?
4 min czytania

CTV, telewizja i wideo społecznościowe: Jaka jest różnica i dlaczego ma to znaczenie?

Wideo jest dziś wszędzie. Ale nie wszystkie materiały wideo są takie same – a już na pewno nie są wyświetlane w ten sam sposób, nie są mierzone w ten sam sposób i nie osiągają takich samych wyników. Podczas gdy dyskusje marketingowe często łączą terminy takie jak reklama wideo, spoty telewizyjne lub wideo społecznościowe, w praktyce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Nowe dane: Jedna trzecia kupujących odchodzi po złych doświadczeniach związanych z wyszukiwaniem
4 min czytania

Nowe dane: Jedna trzecia kupujących odchodzi po złych doświadczeniach związanych z wyszukiwaniem

Klient odwiedza Twój sklep internetowy. Wie, czego szuka, wpisuje pierwsze słowo w wyszukiwarkę – i nic. Nie ma żadnych wyników, żadnych alternatyw i żadnej pomocy. Kilka sekund później robi zakupy gdzie indziej. Chociaż wyszukiwanie w witrynie może wydawać się szczegółem technicznym, w praktyce odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji przez klientów. Jeśli nie działa dobrze, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge