Dzięki oprogramowaniu i algorytmom reklama programatyczna umożliwia automatyczne kupowanie i sprzedawanie reklam cyfrowych. Zautomatyzowana obsługa reklam nie polega na ręcznym negocjowaniu między reklamodawcami i wydawcami. Zamiast tego wykorzystuje technologie do natychmiastowego umieszczania reklam przed właściwymi osobami w czasie rzeczywistym. Podczas tego procesu zbierane są dane i wykorzystywane jest zaawansowane śledzenie, aby wyświetlać reklamy w bardziej efektywny i dokładny sposób na podstawie tego, co lubią użytkownicy i jak działają.
Głównym tematem jest bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo marki jest obecnie najważniejsze dla 60% marketerów i agencji. Ostatnie wiadomości, które pokazały, że miliony dolarów zostały stracone na złe umieszczenia reklam, sprawiły, że obawy te stały się jeszcze silniejsze. Reklamy często łamały zasady bezpieczeństwa marki, wyświetlając się obok treści, które mogły być krzywdzące lub rasistowskie.
Ważne jest, aby firmy upewniły się, że ich reklamy wyświetlają się w bezpiecznym i niezawodnym miejscu. Aby klienci ufali Tobie i Twojej marce w uczciwości, jest to konieczność.
Mimo że Google zdecydowało się odłożyć pozbycie się plików cookie innych firm, prawdopodobnie będą one nadal odgrywać mniejszą rolę w reklamie programatycznej. Według raportu WARC tylko 25% reklamodawców uważa, że jest gotowych na tę zmianę, głównie jeśli chodzi o targetowanie, dostęp do danych i segmentację klientów. 76% respondentów podejmuje już kroki w tym kierunku, aby zachować konkurencyjność, jednocześnie stawiając prywatność na pierwszym miejscu. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym muszą przyspieszyć wdrażanie strategii opartych na danych własnych.
Oszustwa i marnotrawstwo budżetowe
Oszustwa reklamowe to wciąż duży problem. Jedna czwarta z 67 miliardów funtów, które są wydawane na reklamę w otwartej sieci, jest marnowana na wyświetlenia, które są fałszywe lub niezbyt dobre. Ściślejsze kontrole i większa otwartość w łańcuchu dostaw mediów mogą pomóc reklamodawcom mądrzej wydawać pieniądze i uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.
Mimo że „zrównoważony rozwój” jest obecnie popularnym słowem, większość firm korzystających z reklamy programmatic twierdzi, że obniżenie emisji dwutlenku węgla nie jest dla nich najwyższym priorytetem. Mimo że sektor ten wyemitował ponad 215 000 ton metrycznych dwutlenku węgla w ciągu zaledwie jednego miesiąca w pięciu dużych gospodarkach, nadal tak jest. Tylko 31% firm zaczęło śledzić i ograniczać zanieczyszczenia.
Klienci coraz bardziej troszczą się o środowisko, dlatego firmy e-commerce powinny zastanowić się, jak wpływają na nie ich wybory reklamowe.
Przenoszenie środków na zamknięte platformy
Badanie mówi również o niepokojącym trendzie: mniej pieniędzy jest inwestowanych w otwartą sieć, ponieważ więcej reklamodawców lubi zamknięte platformy, takie jak Amazon, Google i Meta. WARC uważa, że do 2024 roku ponad połowa wszystkich dolarów reklamowych zostanie wydana na zaledwie pięć witryn.
Obecnie 76% firm wydaje 40% lub mniej swoich wydatków na reklamę w otwartej sieci. Firmy powinny dokładnie przemyśleć, czy warto inwestować więcej pieniędzy w zamknięte platformy, takie jak Google czy Facebook, czy też lepiej byłoby przyjrzeć się opcjom reklamowym w otwartej sieci, którą każdy może zobaczyć.
Handel elektroniczny musi radzić sobie z prawdziwymi problemami, takimi jak zmniejszająca się adresowalność, obawy o bezpieczeństwo marki i oszustwa. Właściciele firm mogą poprawić swoje plany reklamowe i uzyskać lepsze wyniki w przyszłym roku, obserwując zmiany i dostosowując się do trendów.