4 min czytania

Jak zachodni detaliści dostosowują się do zagrożenia ze strony Azji

Marki Temu, Shein i Alibaba są coraz częściej kojarzone ze słowem zagrożenie. Staje się to trochę zdartą płytą. Temu podnosi ceny reklam, Shein odbiera sprzedaż uznanym markom modowym, Alibaba rozszerza swoją działalność na Europę i tak dalej, i tak dalej. Kiedy firmy w pełni zdały sobie sprawę z konsekwencji pojawienia się tanich chińskich towarów, które nagle przestały być sprzedawane pod własnymi nazwami, zaczęły działać.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Jak zachodni detaliści dostosowują się do zagrożenia ze strony Azji
Źródło: Depositphotos

Chińscy giganci, tacy jak Temu i Shein, szybko zdobywają udział w rynku europejskim, a nawet amerykańskim, głównie ze względu na agresywną politykę cenową i ogromne inwestycje w marketing. Sytuacja ta zmusza zachodnie firmy do poszukiwania nowych strategii adaptacji i utrzymania klientów.

O Twojej odpowiedzi: Adaptacja do azjatyckiej konkurencji

Hamburska firma modowa About You postanowiła pójść za przykładem sukcesu swoich azjatyckich konkurentów. Firma planuje w tym roku oferować towary bezpośrednio od producentów, co powinno zapewnić bardziej konkurencyjne ceny i powstrzymać utratę klientów.

Decyzja ta jest wyraźnym sygnałem, że nawet duzi gracze na rynku muszą wprowadzać innowacje i dostosowywać swoje modele biznesowe, aby pozostać konkurencyjnymi.

Podobną strategię planuje wdrożyć amerykański gigant Amazon, który również szuka sposobów na konkurowanie z chińskimi dostawcami. Presja na te firmy jest ogromna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę ogromne sumy, jakie Temu i Shein inwestują w marketing. To właśnie z tego powodu udaje im się zdobyć duże udziały w rynku.

Zalando: Ostrożne podejście do zmian

Niemieckie Zalando przyjęło inne podejście. David Schröder, Chief Operating Officer Zalando, podkreślił na konferencji K5 digital w Berlinie , że szybkie wprowadzenie bezpośrednich dostaw od producentów byłoby ryzykowne. Zalando twierdzi, że jakość i ochrona marki są dla nich kluczowe i muszą być ostrożni przy wprowadzaniu szybkich zmian. W związku z tym nie są znane dokładne kroki, jakie planują podjąć, aby sobie z tym poradzić.

Wpływ przepisów celnych na rynek

Na obecną sytuację wpływają dodatkowo zwolnienia celne, które mają zastosowanie do przesyłek o wartości poniżej 150 euro z krajów spoza Unii Europejskiej. Komisja Europejska planuje jednak znieść to zwolnienie, co może znacząco wpłynąć na tanie chińskie sklepy internetowe.

Dla porównania – w zeszłym roku wysłali do Europy aż 2,3 miliarda tanich przesyłek pocztowych, z rekordową liczbą 350 milionów paczek w samym kwietniu. Wydaje się jednak, że wdrożenie tych środków nie będzie łatwe. Służby celne są już przeciążone, a wdrożenie nowych przepisów byłoby wyzwaniem.

Krytyka chińskich graczy

Chińscy gracze Temu i Shein spotykają się z krytyką z różnych powodów. Istnieją poważne wątpliwości co do bezpieczeństwa, jakości i zrównoważonego rozwoju sprzedawanych przez nich produktów. W maju 17 członków Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC) złożyło skargi przeciwko Temu. Firma została oskarżona o zatajanie informacji i stosowanie technik manipulacyjnych.

Temu broni się, mówiąc, że jest nowy w Europie i musi nauczyć się lokalnych zasad i zwyczajów.

Obecna sytuacja w e-commerce jest wyzwaniem dla wszystkich na rynku. Uznane marki z Europy Zachodniej powinny mieć się na baczności, ale także mniejsi lokalni przedsiębiorcy. Chińskie firmy stosują nieuczciwe sztuczki. Kradzież zdjęć i tanich kopii produktów szkodzi sprzedaży i ostatecznie podważa zaufanie klientów. Klienci myślą, że ręczna praca to tylko pusty frazes używany do przykrycia płytkiej sprzedaży chińskich produktów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG
2 min czytania

Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG

Zrównoważony rozwój handlu detalicznego stał się krytycznym problemem dla sektora FMCG , ponieważ pokolenie Z staje się kluczową grupą konsumentów. Wejście pokolenia Z na rynek pracy, z ich silnymi przekonaniami dotyczącymi ochrony środowiska, wywiera presję na sprzedawców detalicznych i firmy FMCG, aby lepiej zrozumieli konsekwencje zmian klimatycznych dla konsumentów, kupujących i kategorii produktów. Ta zmiana […]

Przeczytaj artykuł
Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie
4 min czytania

Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie

W ostatnich latach marki Direct-to-Consumer (DTC) zyskały znaczną popularność w Europie. Ten model biznesowy, który polega na tym, że marki sprzedają bezpośrednio klientom za pośrednictwem swoich kanałów online, skutecznie omija tradycyjnych pośredników detalicznych, takich jak domy towarowe czy marketplace’y. W związku z tym marki DTC zasadniczo przekształciły krajobraz handlu detalicznego, koncentrując się na spersonalizowanych doświadczeniach, […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+