2 min czytania

Jak uniknąć nadużywania zwrotów: Lekcje z australijskiej ankiety

W ostatnim czasie zwroty stały się nie tylko częścią procesu zakupowego, ale także obszarem nieuczciwych praktyk. Według najnowszych badań przeprowadzonych w Australii, to nieuczciwe zachowanie stanowi poważne wyzwanie dla sprzedawców detalicznych na całym świecie.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Jak uniknąć nadużywania zwrotów: Lekcje z australijskiej ankiety
Źródło: Depositphotos

Oszustwa związane ze zwrotami

Oszustwa związane ze zwrotami przybierają różne formy. Od zamawiania wielu produktów do wypróbowania z zamiarem zwrotu większości z nich (bracketing), po próby zwrotu produktu, który nie kwalifikuje się do zwrotu. Niektórzy konsumenci noszą lub używają produktów z zamiarem ich późniejszego zwrotu. Inne grupy twierdzą, że funkcjonalny produkt jest wadliwy, aby uzyskać zwrot pieniędzy lub zniżkę. Jeszcze bardziej nieuczciwi są ci, którzy kupują przedmioty za pomocą skradzionej karty kredytowej, a następnie przenoszą próbę zwrotu pieniędzy na inną kartę. Na przykład Brytyjczycy zwrócili do 42% zamówień po świętach Bożego Narodzenia. Niektóre marki wymyślają własne rozwiązania, aby poradzić sobie z tym problemem, karząc użytkowników, którzy nadużywają darmowych zwrotów. W Szwajcarii sklepy internetowe są odpowiedzialne za dostarczanie odpowiednich informacji o produktach i rozmiarach, aby zmniejszyć liczbę zwrotów.

Zdecydowana większość preferuje elastyczne warunki

Według australijskiej ankiety, około jedna trzecia kupujących online nadużywa zasad dotyczących zwrotów. Kolejne 31% kupujących obwinia brak środków finansowych za nadużywanie zasad dotyczących zwrotów. Aż 96% konsumentów twierdzi, że woli robić zakupy u sprzedawców detalicznych z elastyczną polityką zwrotów. Bardzo ważne jest,

aby sklepy internetowe miały jasne i przejrzyste zasady zwrotów. Ponad jedna trzecia kupujących czyta te zasady przed dokonaniem zakupu, dlatego ważne jest, aby były one jasne i łatwo dostępne na stronie internetowej.

Z drugiej strony 62% respondentów stwierdziło, że nie akceptuje zwrotów niezgodnych z prawem. Niektórzy konsumenci są sumiennymi kupującymi, a nawet 25% z nich niechętnie nadużywałoby zwrotów, gdyby wiedzieli, że ma to negatywny wpływ na środowisko. Dlatego wskazane jest indywidualne traktowanie każdego klienta. Sklepy internetowe mogą wykorzystywać dane na temat wcześniejszych zachowań klientów, aby zapewnić spersonalizowane doświadczenie. Segmentowanie klientów i dostosowywanie doświadczeń zakupowych w oparciu o ich wcześniejsze zachowania może być skutecznym sposobem zapobiegania oszustwom związanym ze zwrotami.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Rola dostawców 3PL: Jak zewnętrzne firmy logistyczne przekształcają nowoczesny handel elektroniczny
10 min czytania

Rola dostawców 3PL: Jak zewnętrzne firmy logistyczne przekształcają nowoczesny handel elektroniczny

Firmy znajdują się pod większą niż kiedykolwiek presją, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, dotrzymywać obietnic dostaw i dokładnie zarządzać zapasami. Jednak obsługa wszystkich tych zadań we własnym zakresie może być kosztowna i wyczerpująca operacyjnie. W tym miejscu do gry wkraczają zewnętrzni dostawcy usług logistycznych – powszechnie znani jako 3PL. Dostawcy ci działają jako istotne ogniwo […]

Milena Ramcheva Milena Ramcheva
CEO, METRICA Ltd.
Efektywne kosztowo rozwiązania logistyczne dla startupów e-commerce
10 min czytania

Efektywne kosztowo rozwiązania logistyczne dla startupów e-commerce

Rozwiązania logistyczne dla startupów stoją przed poważnymi wyzwaniami ze względu na ograniczone zasoby i wysokie oczekiwania dotyczące terminowości dostaw. Jeśli chodzi o logistykę, startupy z branży e-commerce borykają się obecnie z wieloma trudnościami związanymi z logistyką ich działalności. Wynika to z faktu, że konsumenci coraz bardziej podnoszą swoje oczekiwania nie tylko w zakresie jakości produktów, […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Zarządzanie transportem w logistyce
14 min czytania

Zarządzanie transportem w logistyce

Zarządzanie transportem ma zasadnicze znaczenie dla wydajnej logistyki, zapewniając płynny przepływ towarów w łańcuchach dostaw. Obejmuje ono wybór odpowiednich przewoźników, optymalizację tras i integrację technologii w celu obniżenia kosztów i poprawy szybkości dostaw. Wraz z rozwojem globalizacji firmy logistyczne stają przed coraz większymi wyzwaniami, od transportu na duże odległości po spełnianie rosnących oczekiwań klientów w […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+