7 min czytania

Jak sprawić, by dobry tekst był doskonały? 9 wskazówek dla zaawansowanych copywriterów

Od dawna mówi się, że nie ma takiego copywritera jak copywriter i również w tym przypadku jakość znacznie przeważa nad ilością. Czytaj dalej, aby poznać kilka prostych wskazówek dla zaawansowanych copywriterów, które sprawią, że Twoja praca będzie bardziej wydajna, a uzyskany tekst będzie wyglądał płynniej.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Jak sprawić, by dobry tekst był doskonały? 9 wskazówek dla zaawansowanych copywriterów
Źródło: Depositphotos

Jakość Twojego copywritingu jest czynnikiem decydującym o zaangażowaniu odbiorców. Najlepsi copywriterzy mówią sami za siebie. Mają swoje własne pismo odręczne, rodzaj wyimaginowanego szczegółu swojej marki, który wnikliwe oko może wykryć w egzemplarzu wychodzącym spod ich pióra. Rezultatem jest często doskonale skonstruowany tekst o sensownej treści, bez rozpraszania uwagi czy nawet tandetności.

Co najważniejsze, może zaangażować czytelnika. Po drugie, i co ważniejsze, udaje jej się utrzymać uwagę czytelnika do końca. Sercem każdego tekstu jest podstawowa idea, której pisarz powinien się trzymać i przekazać w pięknej, ale czytelnej i zrozumiałej formie. Jak napisać elegancki artykuł bez użycia tekstowej waty? Te kilka punktów przeniesie Twój copywriting na wyższy poziom.

1. Możesz być intelektualistą, ale pamiętaj o celu

Chcesz przekonać do czegoś swoich czytelników. Aby zrobić to najskuteczniej, nie musisz brzmieć fantazyjnie. Ważne jest, aby trzymać się podstawowych informacji i przekazywać je w języku, którego czytelnik nie będzie musiał tłumaczyć. Zbyt kwiecisty język i słowa, które przeciętny czytelnik musiałby przetłumaczyć lub wyszukać w słowniku obcych słów, mogą zaciemnić sedno sprawy i skierować uwagę gdzie indziej.

2. Unikaj ogólnikowych stwierdzeń

Czy kiedykolwiek czytałeś słowa takie jak znaczący, ogromny, niesamowity… Ale nie mógł sobie wyobrazić, co one oznaczają? Dzieje się tak dlatego, że copywriter używał niejasnych, trudnych do zrozumienia terminów. Stwierdzenia te nieświadomie dyskredytują wartość Twojej kopii. Łatwo je zastąpić prawdziwymi faktami i liczbami. Są bardziej przekonujące i nadają tekstowi większą plastyczność.

Wskazówka: Postaraj się zawrzeć w swoim tekście konkretne liczby i nie zapomnij zacytować źródła. Czy powiedzenie „osiągniesz średnio o 80% lepsze wyniki” nie brzmi bardziej przekonująco?

3. Dziennikarstwo marki – co to jest i dlaczego warto się nim trzymać?

Każdy copywriter jest trochę dziennikarzem. Dlatego ukuto termin dziennikarstwo marki i powinien być przyjęty przez tych, którzy pracują z tekstem. Dziennikarze zajmujący się marką powinni również dostarczać sprawdzonych i prawdziwych informacji. Powinny one pomóc czytelnikom zrozumieć pewne kwestie, najlepiej ważne społecznie lub kulturowo. Copywriter nie powinien polegać tylko na sprzedaży. Powinien on stanowić wartość dodaną, a po jego przeczytaniu powinieneś być lepiej poinformowany.

Source: Depositphotos

4. Studiuj więcej niż jedno źródło

Kiedy piszesz tekst, nie polegaj tylko na własnej wyobraźni. Ma to znaczenie, jeśli klient poprosi Cię o zrecenzowanie konkretnego produktu po jego wypróbowaniu. Ale w każdym z nieskończonej liczby innych przypadków najlepiej byłoby zacytować kilka źródeł. Pamiętaj, że jeśli korzystasz z informacji ze źródła wtórnego, powinieneś również poszukać oryginalnego źródła informacji.

Wskazówka: Tekst, w którym cytujesz wiele źródeł, konkretnych danych, statystyk lub twierdzeń, jest o wiele bardziej wiarygodny. Unikaj waty i zamiast tego podawaj konkretne dane.

5. Słowa kluczowe są bardzo ważne

Znalezienie odpowiednich słów kluczowych może nie być najbardziej ekscytującym zajęciem dla copywritera, ale jest istotną częścią tworzenia wysokiej jakości tekstu. Wiedza o tym, co faktycznie wpisuje Twoja grupa docelowa w Google, to połowa sukcesu. Jakie są trendy na Twoim rynku? Co nie działało przez jakiś czas? Jakich słów powinienem używać, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu?

Istnieje kilka wyszukiwarek słów kluczowych . Dla mnie najlepsza okazała się wyszukiwarka Key Word Magic od SEMRUSH . Wystarczy, że wpiszę swój kraj i słowo kluczowe, a następnie mogę przeglądać wyniki z największą liczbą wyszukiwań. Narzędzie pozwala nawet filtrować wyniki według wielu kryteriów, co jeszcze bardziej przybliża Cię do pożądanego rezultatu.

Wskazówka: lewa kolumna w tym narzędziu umożliwia użytkownikom wyświetlanie powiązanych grup słów kluczowych.

6. Doskonały meta opis nagrodzi Cię

Podczas wyszukiwania tytuł i meta opis artykułu są pierwszymi rzeczami, które czytelnik zobaczy w Twoim tekście. Należy zwrócić uwagę na ich brzmienie. Przestrzeganie zasad podczas ich tworzenia, a także w ogólnym redakcyjnymredagowaniu tekstu, jest alfą i omegą. Oddziel peroxus wizualnie, użyj słów kluczowych w nagłówkach i podtytułach, wyróżnij części tekstu pogrubioną czcionką lub kursywą. Kiedy tylko możesz, zakończ zdanie i nie używaj spójnika. Skoncentruj się na wszelkich metadanych, które mogą zwiększyć organiczny współczynnik klikalności tekstu, oraz na tym, aby Yoast (wskaźnik przyjazności dla stron internetowych/czytelności tekstu) świecił na zielono po jego ukończeniu.

7. Nadaj swoim tekstom duszę

Mówiąc najprościej, użyj strony czynnej w swoim tekście. Jest to jeden z powodów, dla których Yoast ostrzeże Cię, gdy wpiszesz tekst w Internecie. Zdania w stronie biernej brzmią zbyt formalnie. Natomiast czasowniki czynne sprawiają, że tekst wygląda na wciągający i konwersacyjny. Nie bój się zadać czytelnikowi pytania i skłonić go do zastanowienia się nad Twoim tekstem.

8. Wezwij ich do działania!

Jednym z głównych celów copywritingu jest przeniesienie czytelnika tekstu dalej – najczęściej do konkretnego produktu. Jeśli Twoi czytelnicy trafili na stronę, ponieważ szukali informacji, mogą być zainteresowani kliknięciem w konkretny produkt. Do tej pory nie wymyśliliśmy lepszego sposobu niż wezwanie do działania (CTA).

Z punktu widzenia copywritingu może to poprawić współczynnik konwersji Twojej kopii i zwrot z inwestycji w Twoje treści. Z punktu widzenia SEO może poprawić liczbę wyświetleń strony, zmniejszyć natychmiastowy współczynnik odrzuceń i wysyłać pozytywne sygnały interakcji do Google.

9. Sprawdź konkurencję

I wreszcie punkt dziewiąty – sprawdź, czy coś podobnego o tej samej wartości informacyjnej nie zostało już opublikowane na blogu Twojej konkurencji. Jeśli tak, potraktuj to jako wyzwanie i podejdź do tekstu bardziej kreatywnie i z nowym pomysłem. Możesz być mile zaskoczony jakością tekstu, który możesz wyprodukować.

Czy wiesz, że…?

  • Tekst jest kluczowy dla sprzedaży. Media społecznościowe pomagają w budowaniu świadomości marki i zdecydowanie kierują ruch na stronę, ale do sprzedaży produktów potrzebny jest tekst. W artykule, napisanym przez Steve’a Coombesa z Awai.com, stwierdzono, że nowy tekst może zwiększyć konwersje nawet o 64%. Według niego współczynnik klikalności z kampanii e-mailowych na tekst, a następnie na produkt wynosi ponad 14% dla każdego newslettera.
  • Spersonalizowane wezwanie do działania (CTA) jest o 202% skuteczniejsze niż ogólne. Copywriter powinien więc dokładnie znać swoich odbiorców. Na tej podstawie dopasuje tekst do swoich oczekiwań i potrzeb (HubSpot).
  • Aż 74% czytelników zwraca szczególną uwagę na przecinki i gramatykę. Jeśli myślałeś, że przecinki nie mają znaczenia, muszę cię rozczarować. Prawie 3/4 wszystkich osób, do których dociera Twój tekst, zwróci szczególną uwagę, jeśli użyjesz niewłaściwego terminu lub popełnisz błędy w interpunkcji i poprawnej mowie bezpośredniej. (RealBusiness)
  • Czytelnicy pochłaniają tak naprawdę tylko 20% Twojego tekstu. Zgodnie z tym szablonem oznaczałoby to, że z 1140 słów w moim tekście tylko 228 dotrze do Ciebie. Dlatego tak ważne jest, aby podkreślić ważne części tekstu pogrubioną czcionką. (Grupa Nielson Norman)

Źródła, które mnie zainspirowały: Danieldoan.net, Assit-o.com, Semrush.com, Alysonlex.com Carminemastropierro.com

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Copywriting a pisanie treści
3 min czytania

Copywriting a pisanie treści

Każda firma e-commerce musi zrozumieć różnice między copywritingiem a pisaniem treści. Chociaż mają różne zastosowania i stosują różne strategie, obie są niezbędne w przyciąganiu i angażowaniu klientów. W tym artykule wyjaśniono różnice między tymi stylami pisania, aby pomóc Ci podejmować lepsze decyzje marketingowe.

Przeczytaj artykuł
Korzyści z outsourcingu ekspertów copywritingu
3 min czytania

Korzyści z outsourcingu ekspertów copywritingu

Nie musisz się martwić o pisanie. Zleć tworzenie treści, takich jak artykuły, blogi, strony internetowe, materiały marketingowe i inne teksty, zewnętrznym pisarzom. Otrzymasz wysokiej jakości treści od doświadczonych profesjonalistów. Przyniesie to szereg korzyści dla Twojej firmy.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+