Podstawowe aktualizacje nie są przeznaczone do kierowania na konkretne witryny, ale raczej dostosowują cały system Google do nowych trendów w zakresie treści i zapewniają jakość wyników wyszukiwania.
Google próbował wyjaśnić zmiany za pomocą analogii do restauracji:
„Jednym ze sposobów myślenia o podstawowej aktualizacji jest wyobrażenie sobie, że prosisz znajomego o rekomendacje najlepszych restauracji. Chociaż możesz mieć listę swoich 20 ulubionych restauracji, wiele się zmieniło od czasu, gdy napisałeś ją w 2019 roku. Niektóre nowe restauracje, które wcześniej nie istniały, stały się kandydatami na Twoją listę. Możesz ponownie ocenić niektóre restauracje i zdać sobie sprawę, że powinny przesunąć się wyżej na Twojej liście, biorąc pod uwagę, ile pozytywnych doświadczeń tam miałeś, lub dlatego, że Twój przyjaciel woli lokale przyjazne psom. Lista będzie się zmieniać, a restauracje, które przenoszą się w dół, niekoniecznie są „złe”; Są po prostu inne restauracje, które teraz należą do Twojej pierwszej dwudziestki”.
Co zrobić, gdy ruch spada
Jeśli zauważysz spadek rankingu, szczególnie po aktualizacji Google, wykonaj następujące kroki:
- Sprawdź Search Console: sprawdź, czy spadek ruchu jest powiązany z podstawową aktualizacją. Spójrz na pulpit nawigacyjny stanu wyszukiwania , aby sprawdzić daty rozpoczęcia i zakończenia aktualizacji.
- Poczekaj tydzień po aktualizacji: Zanim przejdziesz do sprawdzania danych, odczekaj co najmniej tydzień po aktualizacji. Następnie porównaj ruch przed i po, aby zebrać odpowiednie dane do analizy i zmian w rankingu.
- Przejrzyj najpopularniejsze strony i zapytania: Przyjrzyj się najskuteczniejszym stronom i zapytaniom, aby określić, czy spadek jest niewielki (np. pozycje od 2 do 4), czy znaczny (np. od 4 do 29). Małe krople mogą nie wymagać natychmiastowego działania, ale większe sugerują konieczność szczegółowej analizy.
- Podział typu wyszukiwania: Segmentuj skuteczność według typu wyszukiwania (np. wyszukiwarka internetowa, Grafika Google), aby zidentyfikować obszary, których dotyczy problem.
Rozwiązywanie problemów związanych z dużymi spadkami pozycji
Jeśli Twój witryna odnotuje znaczny i trwały spadek, Google zaleca następujące strategie:
- Obiektywnie oceń , czy Twoja witryna dostarcza użytkownikom rzetelne i przydatne treści. Rozważ uzyskanie informacji zwrotnej od zaufanych osób.
- Skoncentruj się na stronach, których dotyczy największy problem. Skorzystaj z tego, aby zrozumieć, jak wypadają w porównaniu z podobnymi stronami online.
- Unikaj szybkich rozwiązań, powierzchownych zmian i pochopnych wniosków.
- Skoncentruj się na znaczącej poprawie treści , aby poprawić wrażenia użytkowników i trafność wyszukiwania.
- Usuwanie treści w ostateczności: Usunięcie nieskutecznych treści powinno być ostateczną opcją. Usunięcie treści utworzonych wyłącznie na potrzeby wyszukiwania może poprawić wydajność naprawdę przydatnych stron.
Budowanie długoterminowej strategii wyszukiwania
W e-commerce lepiej skupić się na zrównoważonym ulepszaniu treści , niż reagować na każdą aktualizację. Niektóre zmiany mogą poprawić pozycję w rankingu w ciągu kilku dni, ale odzwierciedlenie większości zmian w wynikach wyszukiwania może zająć miesiące.
Jeśli nie zauważyłeś postępów po kilku miesiącach, być może będziesz musiał poczekać na kolejną aktualizację podstawową.
Pamiętaj, że wyszukiwarka Google jest dynamiczna, a rankingi mogą się zmieniać nawet bez aktualizacji algorytmu. Stawiając na jakość, koncentrację na użytkowniku, Twoja witryna ma szansę utrzymać swoją pozycję nawet przy ciągłym rozwoju wyszukiwania.