
Instagram uruchamia Edits
Edits łączy w sobie zaawansowane narzędzia edycyjne, zarządzanie projektami i analitykę skoncentrowaną na twórcach – wszystko w jednej aplikacji. Umożliwia na przykład
- Wielościeżkową edycję wideo dla profesjonalnego wideo bez potrzeby korzystania z dodatkowych aplikacji.
- Zakładki i notatki do projektów ułatwiają planowanie kampanii, promocji sezonowych lub współpracy z influencerami.
- Odkrywanie trendów w Reels pomaga reagować na aktualne formaty i muzykę.
- Przesyłanie filmów do 10 minut rozszerza możliwości opowiadania historii, samouczków lub treści zza kulis.
Edycja AI dla bardziej angażujących treści produktowych
Wizualizacje mają fundamentalne znaczenie w świecie online. Tym bardziej w e-commerce – gdzie każdy szczegół sprzedaje. Edycje wprowadzają funkcje, które pomagają markom przyciągnąć uwagę:
- Zielony ekran i wycięcia obiektów/osób umożliwiają tworzenie kreatywnych scen i wirtualnych środowisk.
- Animacje AI ze statycznych obiektów ożywiają zdjęcia produktów.
- Planowane narzędzia AI, takie jak generowanie środowiska, zaawansowane klatki kluczowe lub współpraca zespołowa, będą przydatne w kampaniach UGC lub produkcji agencyjnej.
Narzędzia te zostaną szczególnie docenione przez mniejsze sklepy internetowe i twórców, którzy nie mają własnego zespołu montażowego, ale chcą wysokiej jakości treści wideo.
Dużą zaletą jest możliwość eksportowania filmów bez znaków wodnych, co ułatwia udostępnianie ich na różnych platformach – od Reels, przez YouTube Shorts, po strony produktów w sklepie internetowym. Co więcej, niektóre platformy – w tym Instagram – mogą algorytmicznie niekorzystnie wpływać na treści z obcymi znakami wodnymi. Edycje pomagają zatem markom zachować spójność wizualną i zmaksymalizować zasięg organiczny.

Source: Meta
CapCut kontra edycje
Chociaż Instagram Edits i TikTok’s CapCut mogą wydawać się podobne na pierwszy rzut oka, są to narzędzia o różnym ukierunkowaniu i grupie docelowej. Edits zostało stworzone w odpowiedzi na potrzeby bardziej zaawansowanych twórców i marek, którzy chcą efektywnie zarządzać swoimi treściami wideo bezpośrednio dla Instagram Reels. Kładzie nacisk na kreatywną elastyczność i planowanie.Porównanie narzędzi Edits i CapCut:
Funkcja | Edits (Instagram) | CapCut (TikTok) |
---|---|---|
Integracja | Z Instagramem (rolki) | Z TikTok |
Docelowi odbiorcy | Zaawansowani twórcy, marki | Zwykli użytkownicy, treści wirusowe |
Zarządzanie projektami | Tak | Nie |
Funkcje AI | Zaawansowane (generowanie, klatki kluczowe) | Głównie efekty i filtry |
Bezpieczeństwo i regulacja | Prozachodnie środowisko (Meta) | Ryzyko interwencji legislacyjnych (ByteDance) |
Monetyzacja | Obecnie darmowe, AI może być płatne | Freemium, płatne efekty |
Edits jest już dostępne na iOS i Androida. Meta opisuje narzędzie jako najbardziej ambitne narzędzie twórcze Instagrama do tej pory. Aplikacja jest początkowo dostępna za darmo, ale szef Instagrama Adam Mosseri wskazał, że niektóre funkcje AI mogą być płatne w przyszłości. Oczekuje się jednak, że większość narzędzi pozostanie bezpłatna.