2 min czytania

Holenderski handel elektroniczny stoi w obliczu poważnej luki w umiejętnościach cyfrowych

Niedawne badanie rynku pracy pokazuje, że holenderski sektor e-commerce boryka się ze znaczną luką w umiejętnościach cyfrowych. Niepokojące jest to, że dziewięć na dziesięć firm w tej dziedzinie zgłasza, że ich pracownicy nie mają wystarczającej wiedzy z zakresu technologii cyfrowych. Badanie, przeprowadzone przez Paneia na zlecenie Thuiswinkel.org, wskazuje, że niedobór umiejętności cyfrowych prawdopodobnie będzie się utrzymywać, co może zahamować rozwój sektora. Wyniki podkreślają pilną potrzebę, aby przedsiębiorstwa zajęły się tym deficytem umiejętności, aby utrzymać konkurencyjność i napędzać innowacje w szybko zmieniającym się krajobrazie handlu elektronicznego.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Holenderski handel elektroniczny stoi w obliczu poważnej luki w umiejętnościach cyfrowych
Źródło: Depositphotos

Rozwiązanie problemu luki w umiejętnościach cyfrowych w holenderskim handlu elektronicznym

Rynek e-commerce w Holandii charakteryzuje się dużą liczbą osób samozatrudnionych. Wiadomości z CBS pokazują, że prawie dwie trzecie osób pracujących w tym biznesie robi to jako freelancerzy. Tylko jedna trzecia pracuje bezpośrednio dla firm.

Zapotrzebowanie na umiejętności stale rośnie, mimo że liczba ofert pracy spadła. Ludzie, którzy są dobrzy w marketingu, obsłudze klienta i marketingu internetowym, są bardzo poszukiwani. Jednak w ciągu najbliższych sześciu miesięcy prawdopodobnie pojawi się najwięcej ofert pracy dla pracowników zajmujących się oprogramowaniem.

W tym czasie 23% holenderskich firm e-commerce ma problemy z zatrudnieniem ludzi na wolne stanowiska. Głównymi powodami są to, że nie ma wystarczającej liczby kandydatów, nie mają wystarczającego doświadczenia zawodowego i chcą wysokich wynagrodzeń. Szczególnie trudno jest wykonywać swoją pracę pracownikom na najwyższych i wyspecjalizowanych stanowiskach.

Z badania jasno wynika, jak ważne jest natychmiastowe poznanie biznesu cyfrowego, sztucznej inteligencji i bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa powinny pracować nad zmniejszeniem niedoboru umiejętności cyfrowych wśród osób, które już zatrudniają, i rozważyć zatrudnienie ekspertów zewnętrznych, którzy wypełnią luki w ich umiejętnościach.

Marlene ten Ham jest dyrektorem generalnym Thuiswinkel.org. Dużo mówi o tym, jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy i chce, aby firmy i szkoły bardziej ze sobą współpracowały. Chce również, aby rząd finansował programy, które uczą ludzi nowych umiejętności, zwłaszcza umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją, aby holenderski handel elektroniczny mógł zrekompensować rosnący brak umiejętności cyfrowych.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są najtrudniejsze umiejętności cyfrowe, które można znaleźć na holenderskim rynku pracy w e-commerce?

Holenderski sektor e-commerce boryka się ze znaczną luką w umiejętnościach, szczególnie w zakresie cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, nauki o danych i rozwoju full-stack. Zachęca się pracodawców do inwestowania w programy szkoleniowe i współpracy z instytucjami edukacyjnymi w celu kultywowania tych podstawowych umiejętności wśród siły roboczej. Wyeliminowanie tej luki będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania konkurencyjności na coraz bardziej cyfrowym rynku.

Czy są jakieś inicjatywy rządowe mające na celu rozwiązanie problemu luki w umiejętnościach cyfrowych w handlu elektronicznym?

Rząd holenderski aktywnie pracuje nad rozwiązaniem problemu niedoboru umiejętności cyfrowych w handlu elektronicznym poprzez wspólne inicjatywy z instytucjami edukacyjnymi, inwestycje w programy szkoleniowe oraz tworzenie koalicji skoncentrowanych na podnoszeniu kompetencji cyfrowych. Nadając priorytet tym wysiłkom, mają na celu wyposażenie siły roboczej w umiejętności niezbędne do rozwoju w coraz bardziej cyfrowej gospodarce.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?
2 min czytania

Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?

W 2025 r. sprzedawcy internetowi staną przed bezprecedensowym wyzwaniem: uwaga konsumentów jest podzielona na niezliczone aplikacje, platformy i urządzenia. Ostatnie badania pokazują dramatyczną zmianę w zachowaniu konsumentów – oglądalność telewizji linearnej spadła poniżej 50% całkowitego czasu spędzanego przed ekranem.

Przeczytaj artykuł
Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi
2 min czytania

Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi

Według agencji Reuters, prezydent USA Donald Trump określił praktyki handlowe UE jako „bardzo, bardzo złe” dla Stanów Zjednoczonych i ogłosił plany nałożenia nowych ceł na UE 21 stycznia. Potencjalnie poważna zmiana w handlu USA-UE może wynikać z deklaracji Trumpa w Białym Domu, że cła są „jedynym sposobem” na osiągnięcie uczciwych stosunków handlowych.

Przeczytaj artykuł
Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?
4 min czytania

Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?

Tylko 26% klientów ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe. Co można zrobić? W ubiegłym roku pojawiło się wiele informacji na temat ujednoliconych danych i generatywnej sztucznej inteligencji, które mają potencjał, aby zmienić doświadczenia klientów. Dlaczego personalizacja często zawodzi? I co odróżnia liderów rynku od innych firm? Raport Adobe Digital Trends 2024 koncentruje się na tych pytaniach. […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+