2 min czytania

Holandia liderem w globalnych zakupach online, donosi UNCTAD

Raport Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wykazał, że Holandia ma najwyższy wskaźnik kupujących online. Inne wiodące kraje w Europie to Wielka Brytania, Szwecja i Dania.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Holandia liderem w globalnych zakupach online, donosi UNCTAD
Źródło: Depositphotos

Organizacja opracowała ranking pokazujący udział kupujących online w wybranych krajach. Aż 7 państw europejskich znalazło się w TOP 10.

„W latach 2017-2021 wykorzystanie e-commerce w krajach najsłabiej rozwiniętych wzrosło o 140%. Jednak nadal stanowi to tylko 5,8% osób robiących zakupy online, w porównaniu z 62% w krajach rozwiniętych” – czytamy w raporcie.

Poza Europą Chiny, Kanada i Korea Południowa zajmują znaczące pozycje na liście UNCTAD, plasując się w pierwszej dziesiątce krajów o największej penetracji handlu elektronicznego. Chiny, ze swoją siłą i dominacją w sieci, są dopiero na piątym miejscu. Dzieje się tak dlatego, że chociaż kraj ten ma wysoki odsetek użytkowników Internetu, duża część populacji nie jest jeszcze aktywna cyfrowo.

Source: UNCTAD

Holendrzy, zajmujący pierwsze miejsce w rankingu, reprezentują dojrzały rynek, na którym duży odsetek populacji zajmuje się zakupami online. Wzrost ten został ułatwiony dzięki obecności szybkiego dostępu do Internetu w całym kraju.

Na południu Europy penetracja handlu elektronicznego jest nadal dość niska. Możemy jednak odczytywać ten fakt jako szansę na ekspansję. Skupienie się na tych rynkach może przynieść znaczny wzrost. Kraje rozwijające się stwarzają wyjątkowe możliwości wykorzystania postępu cyfrowego.

Z kolei na rynkach rozwiniętych, takich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy, bardzo ważne jest zrozumienie otoczenia konkurencyjnego. Jeśli planujesz przenieść swój biznes do tych krajów, zalecamy skupienie się na zróżnicowaniu oferty i podążaniu za taktykami lokalnych liderów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sklep TikTok pobił rekord 100 milionów dolarów: 165% wzrost sprzedaży w Czarny Piątek 2024 r.
3 min czytania

Sklep TikTok pobił rekord 100 milionów dolarów: 165% wzrost sprzedaży w Czarny Piątek 2024 r.

Według najnowszych danych, sklep TikTok zyskał na popularności jako miejsce docelowe dla kupujących w okresie świątecznym w tym sezonie. Według giganta mediów społecznościowych, w Czarny Piątek i Cyberponiedziałek w 2024 r. odnotowano bezprecedensowy poziom zaangażowania zarówno ze strony głównych marek, jak i niezależnych sprzedawców detalicznych.

Przeczytaj artykuł
Redefinicja męskości w marketingu: Jak marki mogą dotrzeć do współczesnych mężczyzn
5 min czytania

Redefinicja męskości w marketingu: Jak marki mogą dotrzeć do współczesnych mężczyzn

Marki stoją przed ważnym wyzwaniem zmiany sposobu przedstawiania mężczyzn w swoich kampaniach. Według ostatniego raportu Kantar, współcześni odbiorcy nie mogą identyfikować się z utrwalonymi stereotypami na temat silnych i odpornych mężczyzn. Zamiast tego, inkluzywna męskość w marketingu z różnymi różnicami jest kluczem do budowania więzi z konsumentami i rozwoju marki. Przyjrzyjmy się wnioskom, które e-commerce […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+