2 min czytania

Holandia liderem w globalnych zakupach online, donosi UNCTAD

Raport Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wykazał, że Holandia ma najwyższy wskaźnik kupujących online. Inne wiodące kraje w Europie to Wielka Brytania, Szwecja i Dania.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Holandia liderem w globalnych zakupach online, donosi UNCTAD
Źródło: Depositphotos

Organizacja opracowała ranking pokazujący udział kupujących online w wybranych krajach. Aż 7 państw europejskich znalazło się w TOP 10.

„W latach 2017-2021 wykorzystanie e-commerce w krajach najsłabiej rozwiniętych wzrosło o 140%. Jednak nadal stanowi to tylko 5,8% osób robiących zakupy online, w porównaniu z 62% w krajach rozwiniętych” – czytamy w raporcie.

Poza Europą Chiny, Kanada i Korea Południowa zajmują znaczące pozycje na liście UNCTAD, plasując się w pierwszej dziesiątce krajów o największej penetracji handlu elektronicznego. Chiny, ze swoją siłą i dominacją w sieci, są dopiero na piątym miejscu. Dzieje się tak dlatego, że chociaż kraj ten ma wysoki odsetek użytkowników Internetu, duża część populacji nie jest jeszcze aktywna cyfrowo.

Source: UNCTAD

Holendrzy, zajmujący pierwsze miejsce w rankingu, reprezentują dojrzały rynek, na którym duży odsetek populacji zajmuje się zakupami online. Wzrost ten został ułatwiony dzięki obecności szybkiego dostępu do Internetu w całym kraju.

Na południu Europy penetracja handlu elektronicznego jest nadal dość niska. Możemy jednak odczytywać ten fakt jako szansę na ekspansję. Skupienie się na tych rynkach może przynieść znaczny wzrost. Kraje rozwijające się stwarzają wyjątkowe możliwości wykorzystania postępu cyfrowego.

Z kolei na rynkach rozwiniętych, takich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy, bardzo ważne jest zrozumienie otoczenia konkurencyjnego. Jeśli planujesz przenieść swój biznes do tych krajów, zalecamy skupienie się na zróżnicowaniu oferty i podążaniu za taktykami lokalnych liderów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników
3 min czytania

WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników

Meta właśnie złamała kod czegoś, co wydawało się niemożliwe: zarabiania na WhatsApp bez niszczenia tego, co użytkownicy kochają w nim najbardziej. WhatsApp, który obsługuje ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, właśnie ogłosił coś, co zasadniczo zmieni sposób, w jaki korzystamy z aplikacji. I szczerze mówiąc, większość ludzi tego nie zauważy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.
5 min czytania

83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.

8 milionów godzin strumieniowych zakupów na żywo, 70 milionów produktów i jeden oszałamiający fakt: większość klientów znajduje marki, o których istnieniu nigdy nie wiedzieli. To nie tylko wzrost – to całkowite zakłócenie rynku, zgodnie z najnowszymi danymi dotyczącymi wydajności TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień
3 min czytania

AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień

Chiński gigant rynkowy, AliExpress, właśnie nabył 10 magazynów w całej Europie, obiecując 7-dniową dostawę, aby konkurować z Amazon, Temu i Shein. Oto, co oznacza to dla milionów europejskich kupujących. Według doniesień EcommerceNews, ten rozwój może zmienić sposób, w jaki Europejczycy robią zakupy online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+