
Oczekuje się, że do 2022 r. handel elektroniczny, odpowiadający za 7% PKB Włoch, wygeneruje niezwykłą wartość 133 mld euro. Odzwierciedlając ogólny wzrost przychodów w branży, oznacza to znaczny wzrost o 13,9% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zaskakujące są również dane dotyczące zatrudnienia; Sektor marketingu e-commerce oferuje obecnie 1,6 mln miejsc pracy, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z 2021 rokiem. Biorąc pod uwagę, że sektor ten wypłaca 35 mld euro odszkodowań brutto, odpowiada to za 6,4% całkowitego zatrudnienia we Włoszech i wskazuje na roczną stopę wzrostu na poziomie 13,2%.
Efekt domina w gospodarce uderza w kasę publiczną, umożliwiając włoskiemu rządowi przeznaczenie 49,6 mld euro na infrastrukturę i usługi. Wydatki te stanowią 9,1% dochodów podatkowych Włoch w 2022 r. i 37% całej wartości wytworzonej przez marketing e-commerce.
Nawet przy tych zachęcających sygnałach wciąż jest dużo miejsca na rozwój. Z 2,6% w 2015 r. do 4,7% całkowitej sprzedaży włoskich firm, marketing e-commerce wykazuje niewykorzystany potencjał. Netcomm podkreśla potrzebę lepszej cyfryzacji wśród włoskich firm i popiera zachęcającą politykę, w szczególności w celu zwiększenia handlu transgranicznego.
Podczas konferencji Sekretarz Generalny E-commerce Europe Luca Cassetti przedstawił manifest E-commerce Europe na wybory europejskie w 2018 roku. Podkreślając kluczowe znaczenie handlu elektronicznego w decydowaniu o przyszłej konkurencyjności Włoch i Europy, w niniejszym dokumencie opisano cele i podstawowe potrzeby tego sektora.