Niedawne badanie BRC wykazało, że:
- 13% z nas zwiększy wydatki na artykuły spożywcze, piwo, wino i napoje spirytusowe
- 9% będzie organizować lub uczestniczyć w spotkaniach z przyjaciółmi i rodziną, aby oglądać mecze
- 6% kupi nowy telewizor lub urządzenie elektroniczne, aby nadążyć za akcją.
Według Krisa Hamera, dyrektora ds. polityki BRC, „brytyjscy detaliści mogą zdobyć hat-tricka” w przypadku artykułów spożywczych, elektroniki i towarów urzędowych.
W osobnym badaniu VoucherCode i GlobalData przyjrzano się wpływowi Euro 2024 na gospodarkę Wielkiej Brytanii. Badania wykazały, że 35,4 miliona z nas będzie oglądać turniej z domu, pubów i restauracji, a 30,7 miliona obejrzy co najmniej jeden mecz z udziałem reprezentacji Anglii.
Raport szacuje, że Euro 2024 doda 2,75 miliarda funtów do brytyjskiej gospodarki dzięki zwiększonym wydatkom na sprzedaż żywności i napojów, elektronikę, pamiątki, gotowanie w ogrodzie i wiele innych. Połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na żywność i napoje, czyli 1,67 miliarda funtów.
Jeśli chodzi o napoje, piwo jest zdecydowanym zwycięzcą, z 82 milionami kufli piwa wypijanych podczas turnieju. Popularne będą również wino i Aperol Spritzes.
Turniej zwiększa wydatki nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także w innych krajach europejskich. Badanie GfK x NielsenIQ wykazało, że w tym roku we Francji sprzedano 110 000 dodatkowych telewizorów z powodu UEFA Euro i Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku. Po zakwalifikowaniu się Turcji do Euro nastąpił duży wzrost sprzedaży telewizorów wielkoekranowych w tym kraju.