Ankieta internetowa przeprowadzona przez Forbes Advisor i Talker Research, przeprowadzona na próbie 2000 Amerykanów, skupiła się na tych zmianach.
Zmieniają się zachowania cyfrowe
Jeśli chodzi o dostęp do Internetu, urządzenia mobilne zyskują na popularności. Trend ten potwierdza 39% millenialsów i 40% pokolenia Z. Co ciekawe, media społecznościowe zaczynają zastępować wyszukiwarki – 24% uczestników korzysta z portali społecznościowych do wyszukiwania. 13% respondentów robi zakupy bezpośrednio w tych aplikacjach.
Zmiany pokoleniowe w nawykach wyszukiwania
Pokolenie Z korzysta z Google o 25% rzadziej niż pokolenie X. Z drugiej strony prawie połowa pokolenia Z (46%) i 35% milenialsów korzysta przede wszystkim z sieci społecznościowych w celu uzyskania informacji.
Czym jest nowoczesna wyszukiwarka?
Każda platforma ma swoją specyfikę. YouTube ma tę zaletę, że formaty wideo nadają się do wyjaśniania bardziej złożonych tematów. Być może dlatego 57% respondentów wymieniło go jako zamiennik wyszukiwarki. Tuż za nim plasuje się Facebook z wynikiem 56%. 38% używa TikToka do podobnych celów, a 36% korzysta z Instagrama. TikTok jest preferowany w takich kategoriach, jak fryzury i makijaż, przepisy kulinarne lub pomysły na prezenty.
Korzyści dla marek
44% członków pokolenia Z i 35% milenialsów odkrywa nowe marki na platformach społecznościowych. 24% respondentów stwierdziło, że odkrywa je każdego dnia.
29% respondentów preferuje media społecznościowe ze względu na wygodę i angażujące treści. 19% docenia spersonalizowane wyniki i łatwiej odkrywa małe firmy.
Zmiana jest… biznes
Pokolenie wyżu demograficznego jest przyzwyczajone do wyszukiwania rzeczy w Internecie w tradycyjny sposób, za pomocą wyszukiwarek. W przypadku pokolenia Z trend ten zmniejszył się o 30%. Google pozostaje dominującą wyszukiwarką restauracji i barów (81%), ale jego wykorzystanie wśród młodszych pokoleń spada (66% dla pokolenia Z).
Wnioski z ankiety są również lekcją dla nas. Zapewnienie responsywnego wyświetlania stron internetowych na urządzeniach mobilnych powinno być oczywistością. Firmy, które chcą przyciągnąć młodszych odbiorców, nie powinny zapominać o angażujących treściach wideo w sieciach społecznościowych, takich jak TikTok i Instagram.
Chociaż skupienie się na pokoleniu Z ma sens, nie zapomnij również posłuchać starszej grupy docelowej. Treści i strategie wyszukiwania powinny być dostosowane do różnych preferencji każdego pokolenia.
Nadal koncentruj się na SEO dla tradycyjnych wyszukiwarek, jednocześnie wykorzystując moc platform mediów społecznościowych do widoczności i odkrywania marki.