Globalne badanie: Jak konsumenci postrzegają fałszywe recenzje?

Uzyskanie informacji zwrotnej od klientów jest ważne. Otrzymywanie (najlepiej pozytywnych) recenzji jest niezbędne do udanego biznesu. Nie jest to jednak dane raz na zawsze.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Globalne badanie: Jak konsumenci postrzegają fałszywe recenzje?
Źródło: Depositphotos

Nie można w 100% polegać na autentyczności recenzji. Niektóre firmy spotkały się już z oskarżeniami o fałszywe recenzje. Amerykańska firma Bazaarvoice, która koncentruje się na treściach generowanych przez użytkowników (UGC), opublikowała globalne badanie na temat znaczenia recenzji.

Badanie zostało zlecone przez Bazaarvoice i przeprowadzone przez Savanta we wrześniu 2023 roku wśród ponad 8 000 konsumentów i ponad 400 marek w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Australii i Kanadzie.

Wyniki ujawniły , że fałszywe recenzje przeszkadzają ludziom podczas zakupów. Klienci chcą, aby marki podejmowały działania w celu zapewnienia autentyczności treści online.

„Na podstawie wyników ankiety stwierdziliśmy, że recenzje są bardzo dobre. Fałszywe recenzje podważają zaufanie do treści online, odstraszają kupujących i negatywnie wpływają na sprzedaż online marek i sprzedawców detalicznych. Weryfikacja autentyczności recenzji produktów poprawia jakość obsługi klienta i zapewnia kupującym spokój ducha przy podejmowaniu decyzji o zakupie” – powiedział Andy Chakravarty, wiceprezes ds. badań w IDC Retail Insights.

Zastanów się dwa razy nad nieautentycznymi treściami

Wyniki globalnej ankiety pokazały, że nieautentyczne treści są niepokojące dla respondentów. Aż 75% konsumentów martwi się fałszywymi recenzjami, 69% fałszywymi obrazami, 68% fałszywymi filmami, 66% fałszywymi pytaniami i odpowiedziami, a 69% fałszywymi treściami w mediach społecznościowych.

Kto powinien się tym zająć?

Respondenci natomiast wyrazili chęć, aby marki się tym zajęły. Większość respondentów (63%) uważa, że problemy z fałszywymi treściami online powinny być rozwiązywane przez odwiedzaną przez nich stronę internetową marki, a następnie organy rządowe (49%) lub eksperci zewnętrzni (36%).

Konsumenci chcą, aby sytuacja została zażegnana. Z kolei 94% marek i sprzedawców stwierdziło, że utrzymanie autentyczności treści online w e-commerce jest dla nich bardzo ważne. 76% badanych marek jest przekonanych o swoich obecnych strategiach i narzędziach do wykrywania i zapobiegania oszukańczym lub fałszywym treściom w swoich kanałach online.

Na pytanie, czy zaufaliby stronie trzeciej w zakresie weryfikacji wiarygodności treści na wszystkich odwiedzanych stronach, 70% konsumentów odpowiedziało pozytywnie. Mniej niż połowa osób (47%) zaufałaby stronie internetowej, która weryfikuje własne treści.

Source: Depositphotos

Zasada „pogłosek” już nie wystarcza

Konsumenci uważają, aby nie dać się oszukać. W jaki sposób weryfikują legalność sklepów internetowych? Najczęściej korzystają z zaufanych platform do zakupów online (63%), badają markę w sieci (58%) lub sprawdzają wskaźnik bezpiecznej strony internetowej (np. symbol kłódki) (51%). Mniej niż połowa respondentów czyta opinie klientów (47%), a 46% polega na rekomendacjach znajomych lub członków rodziny.

Aż 73% respondentów byłoby zadowolonych z symbolu wiarygodności, takiego jak zamknięta kłódka, znacznik wyboru lub inny symbol wskazujący, że każda ocena i recenzja zostały zweryfikowane przez niezależną stronę trzecią. Większość (66%) respondentów wyraziła zaufanie do symbolu wiarygodności treści w mediach społecznościowych, a 60% wyraziło taki sam stosunek do symbolu treści influencerów.

Badane marki są również zainteresowane włączeniem sygnałów wiarygodności: 78% respondentów stwierdziło, że rozważyłoby dodanie sygnału do weryfikacji ocen i recenzji, 73% powiedziało to samo o zdjęciach kupujących, a 71% o filmach kupujących.

„Marki i sprzedawcy detaliczni muszą upewnić się, że ich klienci ufają treściom, które konsumują online. Jeśli kupujący nie mogą ufać treściom generowanym przez użytkowników, tracą one całą swoją wartość, a firmy tracą przychody” – podsumowuje Zarina Lam Stanford, dyrektor ds. marketingu w Bazaarvoice.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jaki jest cel CRM?
3 min czytania

Jaki jest cel CRM?

Systemy do zarządzania relacjami z konsumentami (CRM) mają za zadanie pomóc firmom w efektywnym zarządzaniu interakcjami zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Głównym celem systemu CRM jest poprawa relacji z klientami, co w konsekwencji prowadzi do zwiększenia przychodów, utrzymania klientów i rozwoju firmy.

Przeczytaj artykuł
Dlaczego CRM ma znaczenie w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu
3 min czytania

Dlaczego CRM ma znaczenie w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym zapewnienie doskonałej obsługi klienta ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu tego celu. Wdrażanie rozwiązań CRM pozwala firmom usprawnić operacje, zwiększyć wydajność i napędzać rozwój — a wszystko to przy jednoczesnym uzyskaniu bezcennego wglądu w doświadczenia klientów.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+