2 min czytania

Francuskie MŚP twierdzą, że ich wzrost zależy od dostępu do jednolitego rynku

Wyniki finansowe francuskich MŚP są w coraz większym stopniu uzależnione od dostępu do jednolitego rynku europejskiego, a ponad 86% z nich twierdzi, że ma to zasadnicze znaczenie dla ich rozwoju.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Francuskie MŚP twierdzą, że ich wzrost zależy od dostępu do jednolitego rynku
Źródło: Depositphotos

Jednolity rynek, obejmujący 99,8% przedsiębiorstw, zapewnia 42% produkcji PKB Francji i zatrudnia 52% pracowników sektora prywatnego. Jednak 69% ankietowanych MŚP wskazało na różnice w regulacjach w poszczególnych państwach UE jako przeszkodę w ich ekspansji.

85% respondentów uważa, że zastosowanie technologii cyfrowych może zwiększyć ich sprzedaż w tym sektorze. Ujednolicenie i uproszczenie polityk między krajami UE mogłoby uwolnić prawdziwy potencjał jednolitego rynku, co potencjalnie mogłoby doprowadzić do wzrostu PKB na mieszkańca Francji o 0,6% rocznie i stworzenia 160 000 nowych miejsc pracy.

Source: Depositphotos

Cyfryzacja wspiera rozwój MŚP i zwiększa możliwości eksportowe, ale francuskie MŚP pozostają w tyle za swoimi odpowiednikami w UE pod względem wdrażania handlu elektronicznego. W sprawozdaniu przedstawiono szereg zaleceń mających na celu zwiększenie zaangażowania MŚP w jednolity rynek, w tym priorytetowe traktowanie integracji z UE, stworzenie jednolitego numeru identyfikacyjnego VAT oraz przyjęcie etykietowania cyfrowego jako realnego zamiennika prawdziwego etykietowania.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz