Jednolity rynek, obejmujący 99,8% przedsiębiorstw, zapewnia 42% produkcji PKB Francji i zatrudnia 52% pracowników sektora prywatnego. Jednak 69% ankietowanych MŚP wskazało na różnice w regulacjach w poszczególnych państwach UE jako przeszkodę w ich ekspansji.
85% respondentów uważa, że zastosowanie technologii cyfrowych może zwiększyć ich sprzedaż w tym sektorze. Ujednolicenie i uproszczenie polityk między krajami UE mogłoby uwolnić prawdziwy potencjał jednolitego rynku, co potencjalnie mogłoby doprowadzić do wzrostu PKB na mieszkańca Francji o 0,6% rocznie i stworzenia 160 000 nowych miejsc pracy.
Cyfryzacja wspiera rozwój MŚP i zwiększa możliwości eksportowe, ale francuskie MŚP pozostają w tyle za swoimi odpowiednikami w UE pod względem wdrażania handlu elektronicznego. W sprawozdaniu przedstawiono szereg zaleceń mających na celu zwiększenie zaangażowania MŚP w jednolity rynek, w tym priorytetowe traktowanie integracji z UE, stworzenie jednolitego numeru identyfikacyjnego VAT oraz przyjęcie etykietowania cyfrowego jako realnego zamiennika prawdziwego etykietowania.