2 min czytania

Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.

Europejski sektor cyfrowego handlu elektronicznego pozostał odporny w 2023 r., rosnąc o 3%, ponieważ całkowite obroty w handlu elektronicznym B2C wzrosły z 864 mld euro do 887 mld euro. Jednak ta ekspansja maskuje poważne wyzwania dla branży, zgodnie z nowym raportem E-commerce Europe i Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Amsterdamie.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.
Źródło: Depositphotos

Pomimo pozytywnej trajektorii, ogólna stopa wzrostu sektora spadła o 3%, co było spowodowane trzema głównymi czynnikami:

  • Utrzymująca się presja inflacyjna
  • silna konkurencja ze strony graczy na rynku azjatyckim
  • trwająca realizacja transformacji ekologicznej i cyfrowej

Wyzwania te doprowadziły do powstania złożonego środowiska operacyjnego dla europejskich przedsiębiorstw zajmujących się handlem elektronicznym. Krajobraz rynkowy ujawnia wyraźne dysproporcje regionalne w całej Europie, co podkreśla pilną potrzebę skoordynowanych działań na szczeblu UE.

Szczególnym wyzwaniem jest rozdźwięk między wymaganiami konsumentów a realiami gospodarczymi.

Podczas gdy konsumenci coraz częściej poszukują zrównoważonych produktów, ich zmniejszona siła nabywcza sprawia, że trudno im sobie pozwolić na zrównoważone alternatywy po wyższej cenie.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

Aby rozwiązać te problemy, E-commerce Europe proponuje kilka kluczowych reform. Ich zalecenia koncentrują się na stworzeniu równych warunków działania dla podmiotów z UE i spoza UE, a także na skuteczniejszym egzekwowaniu przepisów UE.

Organizacja podkreśla znaczenie usprawnionych systemów informacji o konsumentach, bardziej konkurencyjnego krajobrazu płatności detalicznych i zmienionej polityki podatkowej.

Patrząc w przyszłość, staranne wyważenie różnych potrzeb interesariuszy zadecyduje o sukcesie sektora. Obejmuje to:

  • wspieranie MŚP przy jednoczesnym zapewnieniu większym podmiotom wystarczającej elastyczności we wdrażaniu niezbędnych zmian
  • Nacisk na potencjał handlu transgranicznego pozostaje kluczowy
  • ciągły rozwój zrównoważonych praktyk

Wdrażanie” musi być słowem kluczowym dla nowego mandatu UE”, stwierdza E-commerce Europe, podkreślając znaczenie pomocy przedsiębiorstwom w równoważeniu zgodności z przepisami i wzrostem gospodarczym.

Wraz z rozwojem sektora utrzymanie zdrowego ekosystemu handlu elektronicznego przy jednoczesnym uwzględnieniu transformacji cyfrowej i zrównoważonej będzie miało kluczowe znaczenie dla konkurencyjności rynku europejskiego.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?
3 min czytania

Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?

OpenAI buduje system płatności, aby ludzie mogli kupować rzeczy bezpośrednio przez ChatGPT bez opuszczania czatu. Według doniesień Reutersa, sprzedawcy będą płacić firmie AI prowizje od sprzedaży. Jest to nowy sposób na zarabianie pieniędzy po stracie 5 miliardów dolarów w zeszłym roku, pomimo osiągnięcia 10 miliardów dolarów przychodów.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym
4 min czytania

Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym

Klienci sklepów internetowych zwracają o 30-40% więcej produktów niż klienci sklepów stacjonarnych, ale narzędzia marketingowe nie śledzą tych danych. Według analizy przeprowadzonej przez The-future-of-commerce.com, jedna z marek modowych odkryła lukę w wysokości 30 milionów funtów pomiędzy raportowanymi przychodami a rzeczywistymi zyskami po uwzględnieniu zwrotów. Większość wskaźników marketingu cyfrowego całkowicie pomija ten problem.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU