2 min czytania

Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.

Europejski sektor cyfrowego handlu elektronicznego pozostał odporny w 2023 r., rosnąc o 3%, ponieważ całkowite obroty w handlu elektronicznym B2C wzrosły z 864 mld euro do 887 mld euro. Jednak ta ekspansja maskuje poważne wyzwania dla branży, zgodnie z nowym raportem E-commerce Europe i Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Amsterdamie.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.
Źródło: Depositphotos

Pomimo pozytywnej trajektorii, ogólna stopa wzrostu sektora spadła o 3%, co było spowodowane trzema głównymi czynnikami:

  • Utrzymująca się presja inflacyjna
  • silna konkurencja ze strony graczy na rynku azjatyckim
  • trwająca realizacja transformacji ekologicznej i cyfrowej

Wyzwania te doprowadziły do powstania złożonego środowiska operacyjnego dla europejskich przedsiębiorstw zajmujących się handlem elektronicznym. Krajobraz rynkowy ujawnia wyraźne dysproporcje regionalne w całej Europie, co podkreśla pilną potrzebę skoordynowanych działań na szczeblu UE.

Szczególnym wyzwaniem jest rozdźwięk między wymaganiami konsumentów a realiami gospodarczymi.

Podczas gdy konsumenci coraz częściej poszukują zrównoważonych produktów, ich zmniejszona siła nabywcza sprawia, że trudno im sobie pozwolić na zrównoważone alternatywy po wyższej cenie.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

Aby rozwiązać te problemy, E-commerce Europe proponuje kilka kluczowych reform. Ich zalecenia koncentrują się na stworzeniu równych warunków działania dla podmiotów z UE i spoza UE, a także na skuteczniejszym egzekwowaniu przepisów UE.

Organizacja podkreśla znaczenie usprawnionych systemów informacji o konsumentach, bardziej konkurencyjnego krajobrazu płatności detalicznych i zmienionej polityki podatkowej.

Patrząc w przyszłość, staranne wyważenie różnych potrzeb interesariuszy zadecyduje o sukcesie sektora. Obejmuje to:

  • wspieranie MŚP przy jednoczesnym zapewnieniu większym podmiotom wystarczającej elastyczności we wdrażaniu niezbędnych zmian
  • Nacisk na potencjał handlu transgranicznego pozostaje kluczowy
  • ciągły rozwój zrównoważonych praktyk

Wdrażanie” musi być słowem kluczowym dla nowego mandatu UE”, stwierdza E-commerce Europe, podkreślając znaczenie pomocy przedsiębiorstwom w równoważeniu zgodności z przepisami i wzrostem gospodarczym.

Wraz z rozwojem sektora utrzymanie zdrowego ekosystemu handlu elektronicznego przy jednoczesnym uwzględnieniu transformacji cyfrowej i zrównoważonej będzie miało kluczowe znaczenie dla konkurencyjności rynku europejskiego.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Trendy w e-commerce w piątek 2024: część 2
3 min czytania

Trendy w e-commerce w piątek 2024: część 2

Obudujmy się na tym, co omówiliśmy wcześniej i przyjrzyjmy się innym trendom i strategiom, które naprawdę zmienią to w piątek 2024. Te podejścia następnego poziomu pomogą Ci stworzyć doświadczenie zakupowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także zwiększa zyski.

Przeczytaj artykuł
7 potężnych strategii społecznego dowodu słuszności w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce
4 min czytania

7 potężnych strategii społecznego dowodu słuszności w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre sklepy internetowe wydają się bez wysiłku przyciągać klientów, podczas gdy inne mają problemy? Sekret może być prostszy niż myślisz: chodzi o społeczny dowód słuszności. W tym przewodniku zanurzymy się w świat psychologii e-commerce i przyjrzymy się siedmiu skutecznym sposobom wykorzystania dowodu społecznego na swoją korzyść. Od wykorzystania siły recenzji […]

Przeczytaj artykuł
Czy pokolenie wyżu demograficznego to przeoczona szansa w handlu elektronicznym?
4 min czytania

Czy pokolenie wyżu demograficznego to przeoczona szansa w handlu elektronicznym?

Co lubi pokolenie Z? Gdzie znajdziemy pokolenie Z? Jak zwrócić się do pokolenia Z? Wiele artykułów i wykładów skupia uwagę na młodych dorosłych. Jednak nowy raport ujawnia zaskakujący trend, który może wpłynąć na strategie marketingowe. Pokolenie wyżu demograficznego, czyli pokolenie urodzone w latach 1946-1964, przechodzi rewolucję cyfrową. I wiele marek na razie to pomija.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+