2 min czytania

Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.

Europejski sektor cyfrowego handlu elektronicznego pozostał odporny w 2023 r., rosnąc o 3%, ponieważ całkowite obroty w handlu elektronicznym B2C wzrosły z 864 mld euro do 887 mld euro. Jednak ta ekspansja maskuje poważne wyzwania dla branży, zgodnie z nowym raportem E-commerce Europe i Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Amsterdamie.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Europejski e-commerce osiąga 887 mld euro pomimo wyzwań rynkowych w 2023 r.
Źródło: Depositphotos

Pomimo pozytywnej trajektorii, ogólna stopa wzrostu sektora spadła o 3%, co było spowodowane trzema głównymi czynnikami:

  • Utrzymująca się presja inflacyjna
  • silna konkurencja ze strony graczy na rynku azjatyckim
  • trwająca realizacja transformacji ekologicznej i cyfrowej

Wyzwania te doprowadziły do powstania złożonego środowiska operacyjnego dla europejskich przedsiębiorstw zajmujących się handlem elektronicznym. Krajobraz rynkowy ujawnia wyraźne dysproporcje regionalne w całej Europie, co podkreśla pilną potrzebę skoordynowanych działań na szczeblu UE.

Szczególnym wyzwaniem jest rozdźwięk między wymaganiami konsumentów a realiami gospodarczymi.

Podczas gdy konsumenci coraz częściej poszukują zrównoważonych produktów, ich zmniejszona siła nabywcza sprawia, że trudno im sobie pozwolić na zrównoważone alternatywy po wyższej cenie.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

Aby rozwiązać te problemy, E-commerce Europe proponuje kilka kluczowych reform. Ich zalecenia koncentrują się na stworzeniu równych warunków działania dla podmiotów z UE i spoza UE, a także na skuteczniejszym egzekwowaniu przepisów UE.

Organizacja podkreśla znaczenie usprawnionych systemów informacji o konsumentach, bardziej konkurencyjnego krajobrazu płatności detalicznych i zmienionej polityki podatkowej.

Patrząc w przyszłość, staranne wyważenie różnych potrzeb interesariuszy zadecyduje o sukcesie sektora. Obejmuje to:

  • wspieranie MŚP przy jednoczesnym zapewnieniu większym podmiotom wystarczającej elastyczności we wdrażaniu niezbędnych zmian
  • Nacisk na potencjał handlu transgranicznego pozostaje kluczowy
  • ciągły rozwój zrównoważonych praktyk

Wdrażanie” musi być słowem kluczowym dla nowego mandatu UE”, stwierdza E-commerce Europe, podkreślając znaczenie pomocy przedsiębiorstwom w równoważeniu zgodności z przepisami i wzrostem gospodarczym.

Wraz z rozwojem sektora utrzymanie zdrowego ekosystemu handlu elektronicznego przy jednoczesnym uwzględnieniu transformacji cyfrowej i zrównoważonej będzie miało kluczowe znaczenie dla konkurencyjności rynku europejskiego.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz