2 min czytania

Europejska scena e-commerce: Kto dominuje na rynku oprogramowania?

Sukces w stale zmieniającej się sferze sprzedaży online zależy głównie od wyboru odpowiedniego oprogramowania. Najnowsze statystyki ECDB przedstawiają interesujący obraz europejskiego rynku i preferencji konsumentów.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Europejska scena e-commerce: Kto dominuje na rynku oprogramowania?
Źródło: Depositphotos

Magento: Niekoronowany król europejskiego e-commerce

Europa ma wyraźnego faworyta, podczas gdy globalny rynek zazwyczaj koncentruje się na parze gigantów Shopify i Magento. Magento potwierdziło swoją dominację na starożytnym kontynencie, podbijając zdumiewające czternaście europejskich krajów. Od słonecznych Włoch przez bogatą Holandię po zimną Finlandię, Magento jest numerem jeden w wielu kulturach i gospodarkach.

Bogata paleta możliwości wyboru

Brak regionalnych klastrów zaskakuje jednak ekspertów. Chociaż kraje położone blisko siebie geograficznie naturalnie wybierałyby podobne rozwiązania, rzeczywistość jest znacznie bardziej zróżnicowana.PrestaShop, który rządzi w pięciu krajach, w tym we Francji i Hiszpanii, oraz WooCommerce, preferowany w Serbii, Chorwacji, Islandii i Estonii, pokazują, że europejscy detaliści przy podejmowaniu decyzji kierują się innymi kryteriami niż przynależność regionalna.

Kraje mówiące po niemiecku: nieoczekiwany podział

W regionie DACH występuje fascynujące zjawisko . Niemieckie sklepy postawiły na rodzime rozwiązanie Shopware, podczas gdy ich austriaccy i szwajcarscy sąsiedzi preferują Magento. Różnica ta występuje w środowisku, w którym zachowania konsumentów na tych rynkach zwykle wykazują podobieństwo.

Discover Europe's top eCommerce Software Solutions

Europe´s top shop software providers Source:ECDB

Mozaika z Europy Środkowej

Europa Środkowa to prawdziwa mozaika smaków.

  • Polscy handlowcy przysięgają na IdoSell
  • Węgrzy wybierają ShopRenter
  • Tureccy sprzedawcy stawiają na system T-Soft.

Ta różnorodność odzwierciedla nie tylko osobiste upodobania technologiczne, ale także cechy kulturowe i finansowe każdego rynku.

Co decyduje o podjęciu decyzji?

Specjaliści zgadzają się, że na te wybory wpływa kilka elementów, od regionalnych zwyczajów, przez przystępną cenę, po łatwość obsługi. Bardzo ważne są również osobiste doświadczenia deweloperów i historyczny rozwój rynków cyfrowych w różnych krajach. Niewątpliwie europejski rynek e-commerce pozostaje zróżnicowanym środowiskiem, w którym jeden model nie ma uniwersalnego zastosowania.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU