
Hiszpański handel detaliczny kontynuuje udaną transformację po pandemii, osiągając dobre wyniki finansowe za 2024 rok. Firma odnotowała zysk netto w wysokości 512 mln euro, co stanowi wzrost o 6,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze bardziej imponujący jest powtarzalny zysk, który osiągnął 470 mln euro – wzrost o 31% w porównaniu z 2023 r. i ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z 2022 r. Całkowite przychody grupy wzrosły do 16,675 mld euro przy 2% wzroście.
Dobre wyniki we wszystkich kluczowych obszarach
Wyraźnie pozytywny trend utrzymuje się we wskaźnikach operacyjnych. EBITDA wzrosła o 11,9% do 1,209 mld euro, co oznacza trzeci rok z rzędu dwucyfrowego wzrostu El Corte Inglés w tym kluczowym wskaźniku. Marża EBITDA poprawiła się do 8,2%.

Source: ecommerce-news.es
Marża brutto firmy wzrosła o 4,5% do 4,966 mld euro, co stanowi 33,6% całkowitej sprzedaży – o prawie jeden punkt procentowy więcej niż w poprzednim roku. Wzrost ten był szczególnie wspierany przez dobre wyniki marek własnych.
Wzrost we wszystkich działach
Pomimo bardziej umiarkowanej drugiej połowy, która była zgodna z trendami w sektorze detalicznym, wszystkie obszary działalności El Corte Inglés odnotowały poprawę w porównaniu z 2023 rokiem. Szczególnie dobrze radziły sobie segmenty mody i urody. Firma wkracza w lata 2025-2026 z optymistycznymi perspektywami we wszystkich działach. Oczekuje się również, że zostanie przedstawiony nowy plan strategiczny dyrektora generalnego Gastóna Bottazziniego, który przygotuje El Corte Inglés do dalszego wzrostu w zmieniającym się krajobrazie handlu detalicznego.