2 min czytania

El Corte Inglés odnotowuje rekordowy zysk w wysokości 512 mln euro w trzecim roku wzrostu

Hiszpańska sieć detaliczna El Corte Inglés osiągnęła dobre wyniki finansowe za 2024 r., co oznacza trzeci rok z rzędu znacznej poprawy rentowności. Według informacji portalu Ecommerce-news.es, firma kontynuuje solidne ożywienie po pandemii, osiągając imponujący wzrost przychodów i marży.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
El Corte Inglés odnotowuje rekordowy zysk w wysokości 512 mln euro w trzecim roku wzrostu
Źródło: Depositphotos: Photo by ventanamedia (edited in Canva Pro)

Hiszpański handel detaliczny kontynuuje udaną transformację po pandemii, osiągając dobre wyniki finansowe za 2024 rok. Firma odnotowała zysk netto w wysokości 512 mln euro, co stanowi wzrost o 6,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze bardziej imponujący jest powtarzalny zysk, który osiągnął 470 mln eurowzrost o 31% w porównaniu z 2023 r. i ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z 2022 r. Całkowite przychody grupy wzrosły do 16,675 mld euro przy 2% wzroście.

Dobre wyniki we wszystkich kluczowych obszarach

Wyraźnie pozytywny trend utrzymuje się we wskaźnikach operacyjnych. EBITDA wzrosła o 11,9% do 1,209 mld euro, co oznacza trzeci rok z rzędu dwucyfrowego wzrostu El Corte Inglés w tym kluczowym wskaźniku. Marża EBITDA poprawiła się do 8,2%.

el corte

Source: ecommerce-news.es

Marża brutto firmy wzrosła o 4,5% do 4,966 mld euro, co stanowi 33,6% całkowitej sprzedaży – o prawie jeden punkt procentowy więcej niż w poprzednim roku. Wzrost ten był szczególnie wspierany przez dobre wyniki marek własnych.

Wzrost we wszystkich działach

Pomimo bardziej umiarkowanej drugiej połowy, która była zgodna z trendami w sektorze detalicznym, wszystkie obszary działalności El Corte Inglés odnotowały poprawę w porównaniu z 2023 rokiem. Szczególnie dobrze radziły sobie segmenty mody i urody. Firma wkracza w lata 2025-2026 z optymistycznymi perspektywami we wszystkich działach. Oczekuje się również, że zostanie przedstawiony nowy plan strategiczny dyrektora generalnego Gastóna Bottazziniego, który przygotuje El Corte Inglés do dalszego wzrostu w zmieniającym się krajobrazie handlu detalicznego.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU