Grupa jest zaniepokojona faktem, że dostawcy spoza Unii Europejskiej przyciągają europejskich konsumentów bez przestrzegania przepisów dotyczących ochrony konsumentów, bezpieczeństwa produktów, podrabiania, ochrony danych, prywatności, ochrony środowiska i przepisów podatkowych.
„W ostatnich latach, a nawet w ostatnim czasie, nowe podmioty handlu elektronicznego spoza UE weszły do Unii i wywierają dużą presję na jednolity rynek i przedsiębiorstwa, które już mają siedzibę w UE. Zawsze byliśmy i nadal będziemy zdecydowanie zwolennikami otwartego i konkurencyjnego rynku, ponieważ handel elektroniczny jest zjawiskiem globalnym. Decydenci i właściwe organy muszą jednak zadbać o to, aby ta konkurencja była uczciwa” – powiedział Luca Cassetti, sekretarz generalny Ecommerce Europe.
Europejskie przedsiębiorstwa zajmujące się handlem elektronicznym odczuwają presję związaną ze skomplikowanymi przepisami i wysokimi kosztami przestrzegania przepisów. Na rynek wchodzą nowi konkurenci spoza UE, co stanowi wyzwanie zarówno dla jednolitego rynku, jak i dla przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Ecommerce Europe podkreśla znaczenie otwartego i konkurencyjnego rynku, ale ostrzega, że pobłażliwe egzekwowanie przepisów UE w odniesieniu do podmiotów spoza UE może prowadzić do tego, że niebezpieczne produkty trafią do konsumentów. Wzywają do ściślejszego nadzoru nad międzynarodowymi konkurentami, aby zapewnić uczciwy i bezpieczny rynek.