2 min czytania

Ecommerce Europe apeluje o sprawiedliwe zasady dla wszystkich

Ecommerce Europe i jej krajowi członkowie stowarzyszenia wzywają do zapewnienia równych szans wszystkim podmiotom handlu elektronicznego na rynku europejskim, opowiadając się za lepszym egzekwowaniem istniejących przepisów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Ecommerce Europe apeluje o sprawiedliwe zasady dla wszystkich
Źródło: Depositphotos

Grupa jest zaniepokojona faktem, że dostawcy spoza Unii Europejskiej przyciągają europejskich konsumentów bez przestrzegania przepisów dotyczących ochrony konsumentów, bezpieczeństwa produktów, podrabiania, ochrony danych, prywatności, ochrony środowiska i przepisów podatkowych.

„W ostatnich latach, a nawet w ostatnim czasie, nowe podmioty handlu elektronicznego spoza UE weszły do Unii i wywierają dużą presję na jednolity rynek i przedsiębiorstwa, które już mają siedzibę w UE. Zawsze byliśmy i nadal będziemy zdecydowanie zwolennikami otwartego i konkurencyjnego rynku, ponieważ handel elektroniczny jest zjawiskiem globalnym. Decydenci i właściwe organy muszą jednak zadbać o to, aby ta konkurencja była uczciwa” – powiedział Luca Cassetti, sekretarz generalny Ecommerce Europe.

Europejskie przedsiębiorstwa zajmujące się handlem elektronicznym odczuwają presję związaną ze skomplikowanymi przepisami i wysokimi kosztami przestrzegania przepisów. Na rynek wchodzą nowi konkurenci spoza UE, co stanowi wyzwanie zarówno dla jednolitego rynku, jak i dla przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Ecommerce Europe podkreśla znaczenie otwartego i konkurencyjnego rynku, ale ostrzega, że pobłażliwe egzekwowanie przepisów UE w odniesieniu do podmiotów spoza UE może prowadzić do tego, że niebezpieczne produkty trafią do konsumentów. Wzywają do ściślejszego nadzoru nad międzynarodowymi konkurentami, aby zapewnić uczciwy i bezpieczny rynek.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?
2 min czytania

Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?

W 2025 r. sprzedawcy internetowi staną przed bezprecedensowym wyzwaniem: uwaga konsumentów jest podzielona na niezliczone aplikacje, platformy i urządzenia. Ostatnie badania pokazują dramatyczną zmianę w zachowaniu konsumentów – oglądalność telewizji linearnej spadła poniżej 50% całkowitego czasu spędzanego przed ekranem.

Przeczytaj artykuł
Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi
2 min czytania

Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi

Według agencji Reuters, prezydent USA Donald Trump określił praktyki handlowe UE jako „bardzo, bardzo złe” dla Stanów Zjednoczonych i ogłosił plany nałożenia nowych ceł na UE 21 stycznia. Potencjalnie poważna zmiana w handlu USA-UE może wynikać z deklaracji Trumpa w Białym Domu, że cła są „jedynym sposobem” na osiągnięcie uczciwych stosunków handlowych.

Przeczytaj artykuł
Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?
4 min czytania

Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?

Tylko 26% klientów ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe. Co można zrobić? W ubiegłym roku pojawiło się wiele informacji na temat ujednoliconych danych i generatywnej sztucznej inteligencji, które mają potencjał, aby zmienić doświadczenia klientów. Dlaczego personalizacja często zawodzi? I co odróżnia liderów rynku od innych firm? Raport Adobe Digital Trends 2024 koncentruje się na tych pytaniach. […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+