2 min czytania

Ecommerce Europe apeluje o sprawiedliwe zasady dla wszystkich

Ecommerce Europe i jej krajowi członkowie stowarzyszenia wzywają do zapewnienia równych szans wszystkim podmiotom handlu elektronicznego na rynku europejskim, opowiadając się za lepszym egzekwowaniem istniejących przepisów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Ecommerce Europe apeluje o sprawiedliwe zasady dla wszystkich
Źródło: Depositphotos

Grupa jest zaniepokojona faktem, że dostawcy spoza Unii Europejskiej przyciągają europejskich konsumentów bez przestrzegania przepisów dotyczących ochrony konsumentów, bezpieczeństwa produktów, podrabiania, ochrony danych, prywatności, ochrony środowiska i przepisów podatkowych.

„W ostatnich latach, a nawet w ostatnim czasie, nowe podmioty handlu elektronicznego spoza UE weszły do Unii i wywierają dużą presję na jednolity rynek i przedsiębiorstwa, które już mają siedzibę w UE. Zawsze byliśmy i nadal będziemy zdecydowanie zwolennikami otwartego i konkurencyjnego rynku, ponieważ handel elektroniczny jest zjawiskiem globalnym. Decydenci i właściwe organy muszą jednak zadbać o to, aby ta konkurencja była uczciwa” – powiedział Luca Cassetti, sekretarz generalny Ecommerce Europe.

Europejskie przedsiębiorstwa zajmujące się handlem elektronicznym odczuwają presję związaną ze skomplikowanymi przepisami i wysokimi kosztami przestrzegania przepisów. Na rynek wchodzą nowi konkurenci spoza UE, co stanowi wyzwanie zarówno dla jednolitego rynku, jak i dla przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Ecommerce Europe podkreśla znaczenie otwartego i konkurencyjnego rynku, ale ostrzega, że pobłażliwe egzekwowanie przepisów UE w odniesieniu do podmiotów spoza UE może prowadzić do tego, że niebezpieczne produkty trafią do konsumentów. Wzywają do ściślejszego nadzoru nad międzynarodowymi konkurentami, aby zapewnić uczciwy i bezpieczny rynek.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+