Trendy w hiszpańskim e-commerce: dane demograficzne konsumentów i częstotliwość zakupów
Najnowsze badania ujawniają fascynujące wzorce w hiszpańskich zachowaniach zakupowych online, ze stałymi wskaźnikami adopcji, ale zmieniającymi się preferencjami w różnych grupach demograficznych. Podczas gdy ponad trzy czwarte internautów angażuje się w handel elektroniczny, wiek i płeć nadal kształtują różne nawyki zakupowe i pojawia się interesująca zmiana w kierunku hybrydowych doświadczeń zakupowych.
To badanie pokazuje, że liczba osób robiących zakupy online w Hiszpanii pozostaje taka sama:
- 77% internautów w wieku od 16 do 74 lat dokonuje zakupów online
- osoby w wieku od 16 do 34 lat dokonują najwięcej zakupów online
- 65% osób robiących zakupy online korzysta zarówno z kanałów online, jak i offline
- Młodsi kupujący preferują sklepy stacjonarne
- Starsi kupujący mają tendencję do kupowania znacznie więcej online
Liczba zakupów online spadła z 3,4 razy w miesiącu w 2023 r. do 2,5 razy w miesiącu w 202r. 4, co jest najniższą średnią liczbą zakupów od 2019 r.
Najczęściej kupujące są osoby poniżej 44 roku życia, które robią to średnio 3,0 razy w miesiącu.
Dlaczego hiszpańscy konsumenci robią zakupy online? Najważniejsze motywacje i czynniki zaufania
Niektóre z głównych powodów, dla których ludzie robią zakupy online, nie uległy zmianie:
- Wygoda (97%)
- szeroki wybór/asortyment (94%)
- oferty/promocje/ceny (89%)
Zaufanie jest również ważnym aspektem dla większości kupujących online (75%) i opiera się głównie na wcześniejszych doświadczeniach, zaufaniu do strony internetowej, bezpiecznych metodach płatności i zaufaniu do marki.
Z drugiej strony, możliwość zabrania produktu ze sobą, wypróbowanie go przed zakupem i bezpośredni kontakt z produktem to główne zalety kanału fizycznego w porównaniu z kanałem online.