3 min czytania

E-commerce w dobie oszustw. W internecie mnożą się przewodniki po oszustwach i podróbki

Handel elektroniczny coraz częściej boryka się z oszustwami związanymi ze zwrotami pieniędzy. Instrukcje są udostępniane na platformach takich jak Reddit, TikTok i Telegram. Użytkownicy udostępniają nawet filmy i wskazówki, jak nadużywać systemu zwrotów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
E-commerce w dobie oszustw. W internecie mnożą się przewodniki po oszustwach i podróbki
Źródło: Depositphotos

Amazon złożył pozew przeciwko podejrzanym oszustom o zwrot pieniędzy, a straty szacuje się na setki tysięcy dolarów. Inne pozwy sądowe ujawniają różne sposoby, w jakie oszuści nadużywają systemów zwrotów.

Jedna godna uwagi historia pochodzi z sieci informacyjnej CNBC. Szczegółowo opisuje przypadek pracownika Amazona, który zarobił 3500 dolarów za oznaczanie zwróconych zamówień klientów jako zwróconych w wewnętrznym systemie firmy, mimo że paczki nigdy nie zostały zwrócone do firmy.

Grupy oszustów działają jako zorganizowane przedsiębiorstwa oferujące usługi zwrotu pieniędzy poprzez fałszywe powiadomienia. Częste roszczenia dotyczą tego, że paczka nigdy nie dotarła lub że klient otrzymał puste opakowanie.

„Oszustwa związane ze zwrotem pieniędzy, w których klient oszukańczo nakłania sprzedawcę do zwrócenia pieniędzy za zakup bez fizycznego zwrotu towarów, stały się tak powszechne, że grupy sprzedają teraz swoje usługi na Reddit, TikTok i Telegram. Wpisanie „metoda zwrotu” lub „r3fund” na TikTok, aby ominąć moderatorów treści, powoduje wyświetlenie filmów, na których użytkownicy chwalą się stosami gotówki, butami sportowymi i iPhone’ami” – czytamy w raporcie.

Source: Depositphotos

Rośnie liczba kradzieży i oszustw

Straty Amazona sięgają setek tysięcy dolarów. Firma złożyła już pozew przeciwko osobom podejrzanym o oszustwa związane ze zwrotami.

Sprzedawcy detaliczni stracili w zeszłym roku ponad 101 miliardów dolarów w wyniku oszustw związanych ze zwrotami pieniędzy, wynika z ankiety przeprowadzonej przez National Retail Federation i Appriss Retail.

Umieszczanie w reklamie oszustw, kłamstw i fałszu

Problemem są nie tylko oszustwa związane ze zwrotami, ale także rozprzestrzenianie się fałszywych zamówień. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez OECD we współpracy z Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) handel podrabianymi towarami może mieć fatalne konsekwencje, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Na Facebooku, TikToku, Discordzie i Reddicie fala influencerów z mediów społecznościowych zarabia na promowaniu nielegalnych podróbek importowanych z Chin. Podróbki są często sprzedawane przez dzieci, to żadna tajemnica.

Zwroty to duże straty dla e-sklepów. Stanowią one niefortunne połączenie obciążenia środowiskowego i ekonomicznego. Niektóre kraje planują ograniczyć powroty.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+