
Niedawne międzynarodowe badanie przeprowadzone przez SAS i Coleman Parkes Research pokazuje, że podczas gdy 75% marketerów używa już GenAI do codziennych zadań, większość skupia się na prostszych aplikacjach, takich jak tworzenie treści, copywriting i edycja. Pomimo tego, że te podstawowe zastosowania są powszechne, sztuczna inteligencja oferuje znacznie bardziej zaawansowane możliwości, z których obecnie korzysta tylko niewielka część marketerów.
Badanie wykazało, że 18% wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do budowania grupy odbiorców, 19% do kierowania na odbiorców, 16% do mapowania podróży klienta, a 14% do optymalizacji cen.
Korzyści dla e-commerce
Wygląda na to, że marketerzy, którzy strategicznie wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję, osiągają imponujące wyniki. Wdrożenie GenAI wiąże się z poprawą personalizacji (92%), zadowolenia i retencji klientów (89%), zdolnością do przetwarzania dużych ilości danych (88%) oraz dokładnością analiz predykcyjnych (88%).
W handlu elektronicznym narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji mogą przekształcić komunikację z klientami, usprawnić operacje i napędzać rozwój firmy.

Source: Sas
Marketerzy spodziewają się rozszerzenia wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w ciągu najbliższego roku do dwóch lat, aby:
- oszczędność czasu i kosztów (63%)
- Poprawa zarządzania ryzykiem i zgodności z przepisami (62%)
- umożliwiają wydajniejsze przetwarzanie danych (60%)
Główną przeszkodą jest jednak niewystarczające zrozumienie i niewystarczające zarządzanie strategiczne przez CMO. Ochrona prywatności i bezpieczeństwo danych również stwarzają problemy, a 61% marketerów wymienia je jako kluczowe wyzwania związane z wdrażaniem GenAI. Tylko jedna trzecia organizacji posiada kompleksowe ramy zarządzania danymi, a mniej niż 10% osiągnęło to w przypadku GenAI.
Aby wyprzedzić konkurencję, rozważ inwestycję w GenAI już teraz. Aby w pełni wykorzystać swój potencjał, branża e-commerce powinna inwestować w edukację swoich liderów, w tym CMO.
Co więcej, zbudowanie solidnych ram zarządzania danymi i zgodności będzie miało kluczowe znaczenie dla wzmocnienia zaufania klientów i zapewnienia odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji.