Głównym powodem, dla którego ludzie zostawiają negatywne recenzje, jest słaby produkt lub usługa, 72% osób zrobiłoby to w takiej sytuacji. Ale nie chodzi tylko o sam produkt, 69% wystawiłoby negatywną recenzję, gdyby miało złe doświadczenia z firmą krajową, a 66% z małą firmą.
Co ciekawe, Brytyjczycy są bardziej wyrozumiali dla małych firm niż dla większych. Belfast jest miastem, które najprawdopodobniej zostawi negatywną recenzję, zrobi to 90% mieszkańców. Na kolejnych miejscach plasują się Bristol i Brighton, odpowiednio 88% i 84%.
Ale Brighton jest również miastem, które najprawdopodobniej zostawi pozytywne recenzje, 94% mieszkańców zrobiłoby to we wszystkich sytuacjach zakupowych. Jeśli chodzi o to, co napędza pozytywne recenzje, kluczowy jest dobry stosunek jakości do ceny, 84% osób zostawiłoby pozytywną recenzję, gdyby uważali, że produkt lub usługa ma dobrą wartość. Ważna jest również dobra obsługa klienta, 83% osób zostawiłoby pozytywną recenzję, gdyby firma oferowała doskonałą obsługę.
Alex Miles, dyrektor operacyjny w Capital on Tap, mówi, że negatywne recenzje mogą mieć duży wpływ na zachowania konsumentów. Radzi właścicielom firm, aby nie ignorowali negatywnych opinii, ale wykorzystali je jako okazję do rozwiązania problemu i pokazania potencjalnym klientom, że zależy im na indywidualnych doświadczeniach. Zachęcaj do recenzji, czyniąc ten proces łatwym i osobistym.