
Okazało się, że utrzymanie pracowników i ich ogólny poziom zadowolenia są zasadniczo zależne od celowego wysiłku. Pracownicy, którzy nie podejmują celowego wysiłku, mają podobno mniejsze szanse na to, że nadal będą zatrudnieni przez swoją firmę. Tylko 30% osób bez celowego zatrudnienia wskazało, że planuje być w swojej firmie w ciągu 12 miesięcy, w porównaniu z 36% w 2022 r. i 53% w 2021 r.
Eksperci HR powinni mieć świadomość, że różne grupy demograficzne i pokolenia różnie rozumieją cele:
- Pracownicy z pokolenia Z szczególnie domagają się, aby ich firmy miały jasny cel i przynosiły korzyści społeczeństwu.
- Większe znaczenie w ich pracy mają osobiste cele i znaczenie, jakie oferują starsze pokolenia.
- Jeśli chodzi o retencję, pracownicy latynoscy, pokolenie Z, pracownicy zdalni i inni bardzo cenią sobie sensowną pracę.
Fascynujące jest to, że firmy i pracownicy postrzegają celowy wysiłek w nieco inny sposób. Chociaż 84% firm uważa, że ich pracownicy są zadowoleni z celowej pracy, którą wykonują, tylko 71% pracowników uważa, że odnajduje wielki sens w swojej pracy.

Source: MetLife
Działy HR powinny wiedzieć, że cel może być zarówno osobisty, jak i organizacyjny. Podczas gdy niektórzy pracownicy chcą dostosować się do bardziej ogólnych celów korporacyjnych, inni kierują się wspieraniem swoich rodzin lub doskonaleniem zawodowym.
Jeśli chodzi o cele, kilka grup dostrzega ich różną istotność:
- Podejmując decyzję o pozostaniu w dotychczasowym zatrudnieniu, czy rozpoczęciu nowego, prawie sześciu na dziesięciu pracowników (58%) twierdzi, że praca celowa jest „koniecznością”.
- Szczególnie czarnoskórzy pracownicy (62%), pokolenie wyżu demograficznego (63%) i kobiety (61%) mieli znacznie wyższe liczby.
- W porównaniu z zaledwie 43% wszystkich pracowników, 50% pracowników z pokolenia Z uważa, że jasny cel i pozytywny wpływ na społeczność są „niezbędnymi” korzyściami, gdy myślą o nowym zatrudnieniu.
Jednak tylko 34% firm stwierdziło, że chce zapewnić przemyślaną pracę jako sposób na rekrutację lub zatrzymanie talentów w przyszłości, co sugeruje prawdopodobną rozbieżność między ambicjami pracowników a planami firmy.
Biorąc wszystko pod uwagę, eksperci HR są dość ważni w inspirowaniu do celowej pracy. Poprzez zajęcie się tym elementem, firmy mogą zwiększyć satysfakcję pracowników, lojalność i ogólne samopoczucie, poprawiając w ten sposób wynik zarządzania talentami. Nacisk na przemyślaną pracę staje się jeszcze bardziej istotny, ponieważ pomoże przyciągnąć i zatrzymać talenty na dzisiejszym konkurencyjnym rynku pracy.