
Wygląda na to, że TikTok zmienia sposób, w jaki ludzie konsumują treści sportowe. Poza celebrytami, influencerami i zwykłymi użytkownikami, gwiazdy sportu i kluby również zaczynają wykorzystywać nadarzające się okazje. Marki starają się maksymalnie wykorzystać społeczność TikTok Shop i skierować ją w stronę dokonywania zakupów bezpośrednio na platformie.
Hashtag #sport jest jedną z najskuteczniejszych kategorii z milionami filmów w sieciach społecznościowych. Właśnie widzieliśmy Mistrzostwa Europy w piłce nożnej (znane również jako EURO), które pokazały siłę sieci społecznościowych w zaangażowaniu sportowym. Oficjalny hashtag #EUROS2024 osiągnął milion postów na różnych portalach społecznościowych w ciągu zaledwie pierwszego tygodnia. W tych sieciach społecznościowych hashtag angielskiej gwiazdy Jude’a Bellinghama zebrał nawet 62 miliony wyświetleń, pokazując zasięg i wpływ treści sportowych na sieci społecznościowe.
W związku ze zbliżającymi się Igrzyskami Olimpijskimi TikTok nawiązał współpracę z brytyjską drużyną. Platforma będzie zawierała ekskluzywne treści i możliwość zakupu oficjalnych towarów. Marki sportowe również zaczynają korzystać z tej możliwości.
„Sport zawsze zajmował ważne miejsce na TikToku – od zakulisowych momentów na Euro po reakcje poza kortem podczas Wimbledonu. Coraz więcej marek dostrzega możliwości, jakie niesie ze sobą fandom, i dlatego uruchamia TikTok Shop, dając fanom szansę na przekształcenie występów sportowców w wyświetlenia, a później w sprzedaż” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu TikTok .
Na przykład Sports Direct ma w swoim sklepie ponad 4 000 produktów i sprzedał setki piłek nożnych podczas turnieju EURO. Po uruchomieniu w TikTok Shop, Sweaty Betty współpracuje z twórcami fitnessu, aby inspirować ludzi do ćwiczeń. Pumie udało się osiągnąć niesamowity wzrost przychodów o 737% w ciągu zaledwie jednego tygodnia – dzięki TikTok Shop, zakupom na żywo i programowi partnerskiemu dla twórców.
Imponujący wzrost przychodów Pumy nie jest przypadkiem – postawiła na strategiczną kampanię w TikTok Shop. Marka skupiła się na sprzedaży sneakersów Mayze po obniżonej cenie i zainwestowała w reklamę. Do sukcesu kampanii znacząco przyczyniła się współpraca z influencerką Dawn Love, która promowała produkty Puma w pięciu transmisjach na żywo w sieci społecznościowej. Dzienne przychody firmy wzrosły o 182% nawet po zakończeniu kampanii.