3 min czytania

Czy TikTok i sport mogą iść w parze? Puma mówi tak

Nic już dziwnego, że TikTok może zamienić nieznaną piosenkę w hit z dnia na dzień. Ale jak skutecznie rozbudza zainteresowanie ludzi sportem?

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Czy TikTok i sport mogą iść w parze? Puma mówi tak
Źródło: TikTok

Wygląda na to, że TikTok zmienia sposób, w jaki ludzie konsumują treści sportowe. Poza celebrytami, influencerami i zwykłymi użytkownikami, gwiazdy sportu i kluby również zaczynają wykorzystywać nadarzające się okazje. Marki starają się maksymalnie wykorzystać społeczność TikTok Shop i skierować ją w stronę dokonywania zakupów bezpośrednio na platformie.

Hashtag #sport jest jedną z najskuteczniejszych kategorii z milionami filmów w sieciach społecznościowych. Właśnie widzieliśmy Mistrzostwa Europy w piłce nożnej (znane również jako EURO), które pokazały siłę sieci społecznościowych w zaangażowaniu sportowym. Oficjalny hashtag #EUROS2024 osiągnął milion postów na różnych portalach społecznościowych w ciągu zaledwie pierwszego tygodnia. W tych sieciach społecznościowych hashtag angielskiej gwiazdy Jude’a Bellinghama zebrał nawet 62 miliony wyświetleń, pokazując zasięg i wpływ treści sportowych na sieci społecznościowe.

W związku ze zbliżającymi się Igrzyskami Olimpijskimi TikTok nawiązał współpracę z brytyjską drużyną. Platforma będzie zawierała ekskluzywne treści i możliwość zakupu oficjalnych towarów. Marki sportowe również zaczynają korzystać z tej możliwości.

„Sport zawsze zajmował ważne miejsce na TikToku – od zakulisowych momentów na Euro po reakcje poza kortem podczas Wimbledonu. Coraz więcej marek dostrzega możliwości, jakie niesie ze sobą fandom, i dlatego uruchamia TikTok Shop, dając fanom szansę na przekształcenie występów sportowców w wyświetlenia, a później w sprzedaż” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu TikTok .

Na przykład Sports Direct ma w swoim sklepie ponad 4 000 produktów i sprzedał setki piłek nożnych podczas turnieju EURO. Po uruchomieniu w TikTok Shop, Sweaty Betty współpracuje z twórcami fitnessu, aby inspirować ludzi do ćwiczeń. Pumie udało się osiągnąć niesamowity wzrost przychodów o 737% w ciągu zaledwie jednego tygodnia – dzięki TikTok Shop, zakupom na żywo i programowi partnerskiemu dla twórców.

Imponujący wzrost przychodów Pumy nie jest przypadkiem – postawiła na strategiczną kampanię w TikTok Shop. Marka skupiła się na sprzedaży sneakersów Mayze po obniżonej cenie i zainwestowała w reklamę. Do sukcesu kampanii znacząco przyczyniła się współpraca z influencerką Dawn Love, która promowała produkty Puma w pięciu transmisjach na żywo w sieci społecznościowej. Dzienne przychody firmy wzrosły o 182% nawet po zakończeniu kampanii.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych
15 min czytania

Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych

Płatne reklamy w mediach społecznościowych stały się potężnym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie i skutecznie angażować docelowych odbiorców. W przeciwieństwie do postów organicznych, płatne reklamy pozwalają markom wykorzystać ogromny zasięg platform mediów społecznościowych do dostarczania dostosowanych wiadomości, które rezonują z określonymi danymi demograficznymi. Ponieważ firmy konkurują o uwagę konsumentów, strategiczne […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Przeczytaj artykuł
Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych
15 min czytania

Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych

Płatne reklamy w mediach społecznościowych stały się potężnym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie i skutecznie angażować docelowych odbiorców. W przeciwieństwie do postów organicznych, płatne reklamy pozwalają markom wykorzystać ogromny zasięg platform mediów społecznościowych do dostarczania dostosowanych wiadomości, które rezonują z określonymi danymi demograficznymi. Ponieważ firmy konkurują o uwagę konsumentów, strategiczne […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Przeczytaj artykuł
Q5: Niewykorzystany potencjał marketingowy okresu poświątecznego
3 min czytania

Q5: Niewykorzystany potencjał marketingowy okresu poświątecznego

Okres od 26 grudnia do połowy stycznia, znany w kręgach marketingowych jako Q5, stanowi często pomijaną kopalnię możliwości dla marek. Podczas gdy wiele firm kończy swoje działania marketingowe po świątecznej gorączce, ten „ukryty kwartał” oferuje wyjątkowe korzyści dla tych, którzy rozumieją jego potencjał.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+