
Współczynnik zaangażowania
To zestaw wskaźników używanych do pomiaru działań klientów w marketingu cyfrowym. Istnieje wiele metod i formuł, które można wykorzystać do pomiaru zaangażowania, ale ich wspólnym celem jest ilościowe określenie zaangażowania klientów w markę i zmierzenie skuteczności kampanii marketingowej lub reklamowej.
Co oznacza słowo interakcja?
Internauci mogą publikować własne reakcje, komentarze i odczucia w tej interaktywnej formie reklamy. Ta forma reklamy pozwala im wyrazić swoje emocje lub preferencje w treściach marketingowych, niezależnie od tego, czy chodzi o kolor produktu, projekt, czy o to, z czym mają do czynienia w swoim życiu w danym momencie – nowy dom, zakup samochodu, zmiana pracy. Wszystkie te interakcje – kreacja kontra internauta – nazywane są interakcjami.Skuteczne kampanie marketingu cyfrowego mają na celu budowanie zaangażowania klientów, co może przynieść szereg pozytywnych korzyści dla Twojej marki.

Source: Depositphotos
Czym jest reklama interaktywna i dlaczego warto z niej regularnie korzystać?
Interaktywne reklamy zachęcają konsumentów do fizycznego zaangażowania się w reklamę w wciągający sposób, zamieniając tradycyjną reklamę w aktywność. Są one świetnym sposobem dla marketerów na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z konsumentami i zachęcenie ich do podjęcia działań, zamiast biernego oglądania lub ignorowania reklamy. Reklamy interaktywne pomagają markom opowiadać historie, poprawiać personalizację i tworzyć trwałe wrażenia z odbiorcami, wśród innych korzyści. Może być wykorzystywana przez marketerów w każdej branży, którzy chcą:
- Tworzyć i budować świadomość marki
- Generować leady
- Zwiększyć sprzedaż
- Uzyskać wgląd w potrzeby klientów
Korzyści płynące z reklamy interaktywnej obejmują
- Zwiększona świadomość i zapamiętywalność marki
- Lepsze wskaźniki wydajności
Najważniejszą korzyścią, o której często się zapomina lub pomija, jest:
- Posiadanie większej ilości danych!
Reklamy interaktywne oferują więcej (i bardziej szczegółowych) danych niż inne rodzaje reklam. Dostarczają szczegółowych informacji na temat
- Jak długo użytkownicy oglądali reklamę
- Co kliknęli
- Jak odpowiedzieli na pytanie
- Czy odtworzyli film ponownie
- Czy udostępnili go innym
Wszystkie te dane mogą pomóc marketerom w sformułowaniu bardziej wyrafinowanego podejścia reklamowego w celu poprawy wyników przyszłych kampanii. Myślenie na dużą skalę od początkowych planów kampanii reklamowych pomaga właścicielom firm wyrazić swoją markę za pomocą zabawnych kreacji i dużego wsparcia sprzedaży.