3 min czytania

Czy musimy śledzić wskaźniki zaangażowania w kampaniach online?

Co daje nam śledzenie tego wskaźnika i jakie dane kryją się za tą nazwą? Tradycyjna reklama (drukowana, telewizyjna, radiowa, billboardy itp.) nie pozwala klientowi od razu zaangażować się w reklamę, ponieważ klient nie ma możliwości zareagowania na samą reklamę. Z drugiej strony marketing cyfrowy wprowadził możliwość bezpośredniej interakcji z treściami marketingowymi i informacyjnymi publikowanymi przez markę.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Czy musimy śledzić wskaźniki zaangażowania w kampaniach online?
Źródło: Depositphotos

Współczynnik zaangażowania

To zestaw wskaźników używanych do pomiaru działań klientów w marketingu cyfrowym. Istnieje wiele metod i formuł, które można wykorzystać do pomiaru zaangażowania, ale ich wspólnym celem jest ilościowe określenie zaangażowania klientów w markę i zmierzenie skuteczności kampanii marketingowej lub reklamowej.

Co oznacza słowo interakcja?

Internauci mogą publikować własne reakcje, komentarze i odczucia w tej interaktywnej formie reklamy. Ta forma reklamy pozwala im wyrazić swoje emocje lub preferencje w treściach marketingowych, niezależnie od tego, czy chodzi o kolor produktu, projekt, czy o to, z czym mają do czynienia w swoim życiu w danym momencie – nowy dom, zakup samochodu, zmiana pracy. Wszystkie te interakcje – kreacja kontra internauta – nazywane są interakcjami.Skuteczne kampanie marketingu cyfrowego mają na celu budowanie zaangażowania klientów, co może przynieść szereg pozytywnych korzyści dla Twojej marki.

Source: Depositphotos

Czym jest reklama interaktywna i dlaczego warto z niej regularnie korzystać?

Interaktywne reklamy zachęcają konsumentów do fizycznego zaangażowania się w reklamę w wciągający sposób, zamieniając tradycyjną reklamę w aktywność. Są one świetnym sposobem dla marketerów na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z konsumentami i zachęcenie ich do podjęcia działań, zamiast biernego oglądania lub ignorowania reklamy. Reklamy interaktywne pomagają markom opowiadać historie, poprawiać personalizację i tworzyć trwałe wrażenia z odbiorcami, wśród innych korzyści. Może być wykorzystywana przez marketerów w każdej branży, którzy chcą:

  • Tworzyć i budować świadomość marki
  • Generować leady
  • Zwiększyć sprzedaż
  • Uzyskać wgląd w potrzeby klientów

Korzyści płynące z reklamy interaktywnej obejmują

  • Zwiększona świadomość i zapamiętywalność marki
  • Lepsze wskaźniki wydajności

Najważniejszą korzyścią, o której często się zapomina lub pomija, jest:

  • Posiadanie większej ilości danych!

Reklamy interaktywne oferują więcej (i bardziej szczegółowych) danych niż inne rodzaje reklam. Dostarczają szczegółowych informacji na temat

  • Jak długo użytkownicy oglądali reklamę
  • Co kliknęli
  • Jak odpowiedzieli na pytanie
  • Czy odtworzyli film ponownie
  • Czy udostępnili go innym

Wszystkie te dane mogą pomóc marketerom w sformułowaniu bardziej wyrafinowanego podejścia reklamowego w celu poprawy wyników przyszłych kampanii. Myślenie na dużą skalę od początkowych planów kampanii reklamowych pomaga właścicielom firm wyrazić swoją markę za pomocą zabawnych kreacji i dużego wsparcia sprzedaży.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Zaawansowane funkcje Google Analytics 4
13 min czytania

Zaawansowane funkcje Google Analytics 4

Google Analytics 4 to nie tylko kolejna wersja Google Analytics, ale zupełnie nowe podejście do analizy danych użytkowników. Oferuje kilka zaawansowanych funkcji, które pozwalają na bardziej efektywną pracę z danymi i uzyskanie głębszego wglądu w zachowania odwiedzających. Jeśli chcesz uzyskać dokładniejszy wgląd w swoich klientów i zoptymalizować kampanie marketingowe, nadszedł czas, aby poznać zaawansowane funkcje […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master v ptagroup, ptagroup
Przeczytaj artykuł
Big Data zwiększa sukces e-commerce
5 min czytania

Big Data zwiększa sukces e-commerce

Big data ma obecnie kluczowe znaczenie dla firm poszukujących przewagi nad konkurencją. Jest to również niezbędne dla marek i sklepów. Ta ogromna porcja informacji pochodzi z różnych źródeł. Należą do nich badania, transakcje online i media społecznościowe. Big data może przybierać różne formy. Może być ustrukturyzowany, częściowo ustrukturyzowany lub nieustrukturyzowany. Jest znany ze swoich 3 […]

Przeczytaj artykuł
Atrybucja ostatniego kliknięcia nie spełnia oczekiwań: dlaczego nadszedł czas, aby ewoluować
4 min czytania

Atrybucja ostatniego kliknięcia nie spełnia oczekiwań: dlaczego nadszedł czas, aby ewoluować

Powszechne poleganie na modelach atrybucji ostatniego kliknięcia okazuje się coraz bardziej niewystarczające, zwłaszcza w przypadku kierowania reklam do młodszych, obeznanych z technologią pokoleń. Ostatnie odkrycia Snapchata podkreślają pilną potrzebę zmiany paradygmatu w metodologiach pomiaru. Tradycyjne podejście oparte na ostatnim kliknięciu często maluje niepełny obraz, wypaczając prawdziwą skuteczność złożonych, wielokanałowych strategii marketingowych. Ponieważ podróże konsumentów stają […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+