3 min czytania

Czy musimy śledzić wskaźniki zaangażowania w kampaniach online?

Co daje nam śledzenie tego wskaźnika i jakie dane kryją się za tą nazwą? Tradycyjna reklama (drukowana, telewizyjna, radiowa, billboardy itp.) nie pozwala klientowi od razu zaangażować się w reklamę, ponieważ klient nie ma możliwości zareagowania na samą reklamę. Z drugiej strony marketing cyfrowy wprowadził możliwość bezpośredniej interakcji z treściami marketingowymi i informacyjnymi publikowanymi przez markę.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Czy musimy śledzić wskaźniki zaangażowania w kampaniach online?
Źródło: Depositphotos

Współczynnik zaangażowania

To zestaw wskaźników używanych do pomiaru działań klientów w marketingu cyfrowym. Istnieje wiele metod i formuł, które można wykorzystać do pomiaru zaangażowania, ale ich wspólnym celem jest ilościowe określenie zaangażowania klientów w markę i zmierzenie skuteczności kampanii marketingowej lub reklamowej.

Co oznacza słowo interakcja?

Internauci mogą publikować własne reakcje, komentarze i odczucia w tej interaktywnej formie reklamy. Ta forma reklamy pozwala im wyrazić swoje emocje lub preferencje w treściach marketingowych, niezależnie od tego, czy chodzi o kolor produktu, projekt, czy o to, z czym mają do czynienia w swoim życiu w danym momencie – nowy dom, zakup samochodu, zmiana pracy. Wszystkie te interakcje – kreacja kontra internauta – nazywane są interakcjami.Skuteczne kampanie marketingu cyfrowego mają na celu budowanie zaangażowania klientów, co może przynieść szereg pozytywnych korzyści dla Twojej marki.

Source: Depositphotos

Czym jest reklama interaktywna i dlaczego warto z niej regularnie korzystać?

Interaktywne reklamy zachęcają konsumentów do fizycznego zaangażowania się w reklamę w wciągający sposób, zamieniając tradycyjną reklamę w aktywność. Są one świetnym sposobem dla marketerów na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z konsumentami i zachęcenie ich do podjęcia działań, zamiast biernego oglądania lub ignorowania reklamy. Reklamy interaktywne pomagają markom opowiadać historie, poprawiać personalizację i tworzyć trwałe wrażenia z odbiorcami, wśród innych korzyści. Może być wykorzystywana przez marketerów w każdej branży, którzy chcą:

  • Tworzyć i budować świadomość marki
  • Generować leady
  • Zwiększyć sprzedaż
  • Uzyskać wgląd w potrzeby klientów

Korzyści płynące z reklamy interaktywnej obejmują

  • Zwiększona świadomość i zapamiętywalność marki
  • Lepsze wskaźniki wydajności

Najważniejszą korzyścią, o której często się zapomina lub pomija, jest:

  • Posiadanie większej ilości danych!

Reklamy interaktywne oferują więcej (i bardziej szczegółowych) danych niż inne rodzaje reklam. Dostarczają szczegółowych informacji na temat

  • Jak długo użytkownicy oglądali reklamę
  • Co kliknęli
  • Jak odpowiedzieli na pytanie
  • Czy odtworzyli film ponownie
  • Czy udostępnili go innym

Wszystkie te dane mogą pomóc marketerom w sformułowaniu bardziej wyrafinowanego podejścia reklamowego w celu poprawy wyników przyszłych kampanii. Myślenie na dużą skalę od początkowych planów kampanii reklamowych pomaga właścicielom firm wyrazić swoją markę za pomocą zabawnych kreacji i dużego wsparcia sprzedaży.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jak rozwiązaliśmy problem z konwersją na poziomie 50%, analizując odpowiednie dane
5 min czytania

Jak rozwiązaliśmy problem z konwersją na poziomie 50%, analizując odpowiednie dane

Większość małych sprzedawców e-commerce skupia się tylko na liczbach sprzedaży: sprzedanych jednostkach, przychodach, średniej wartości zamówienia (AOV) czy zwrocie z wydatków na reklamę (ROAS). Te liczby są ważne dla zrozumienia wyników biznesowych, ale nie zawsze pokazują pełny obraz. Ukryte dane — takie jak wyświetlenia produktów, współczynniki konwersji lub źródła ruchu — mogą po cichu zaszkodzić […]

Jānis Kārklītis Jānis Kārklītis
Head of eCommerce platforms, IGLU Soft Play
Problemy GA4 zmuszają firmy e-commerce do tworzenia własnych narzędzi śledzących
7 min czytania

Problemy GA4 zmuszają firmy e-commerce do tworzenia własnych narzędzi śledzących

Google Analytics 4 miał usprawnić śledzenie konwersji dla firm z branży e-commerce. Zamiast tego jego złożoność i niedokładność danych tak bardzo sfrustrowały firmy, że niektóre z nich budują własne rozwiązania. FAVI, duża platforma zakupów porównawczych, opracowała własny piksel śledzący po zmaganiach z niewiarygodnymi danymi GA4. Oto, co skłoniło ich do porzucenia narzędzia Google i czego […]

Pavlína Honcová Pavlína Honcová
Head of Business Development, FAVI
Pomiar efektywności marketingu: Narzędzia i techniki
8 min czytania

Pomiar efektywności marketingu: Narzędzia i techniki

Mierzenie wysiłków marketingowych jest nie tylko potrzebą, ale także koniecznością. Wiedza o tym, jak mierzyć, oceniać i optymalizować działania marketingowe jest niezbędna. Bez odpowiedniego pomiaru można równie dobrze wyrzucić budżet marketingowy przez okno. W tym artykule omówiono powody, dla których wskaźniki marketingowe mają znaczenie, jak ocenić wydajność kampanii i jakie narzędzia umożliwią marketerom cyfrowym pozostanie […]

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder, ptagroup | Akademio