3 min czytania

Czego można się nauczyć z badania dotyczącego transgranicznych e-zakupów

Konsumenci w USA i Wielkiej Brytanii zwracają się do międzynarodowych sklepów internetowych, aby uzyskać produkty w lepszych cenach. Najnowsze dane pokazują, że aż 52% kupujących kupiło w ten sposób co najmniej jeden produkt w ciągu ostatniego roku.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Czego można się nauczyć z badania dotyczącego transgranicznych e-zakupów
Źródło: Depositphotos

Takie wnioski płyną z sondażu przeprowadzonego przez Nosto na próbie 2000 osób w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Chociaż niższe ceny są główną atrakcją dla 41% konsumentów robiących zakupy za granicą, inne czynniki również odgrywają kluczową rolę. Na przykład 23% kupujących było pod wpływem ekspozycji produktu w mediach społecznościowych, a liczba ta znacznie wzrosła wśród pokolenia Z (w wieku 16-24 lat), dla którego wzmianki w mediach społecznościowych były głównym czynnikiem motywującym.

Prawie 16% konsumentów jako powód zakupów za granicą podało lepszą jakość produktów, co sugeruje, że konkurencyjność cenowa jest bardziej atrakcyjnym czynnikiem niż postrzegana jakość w środowisku transgranicznego handlu elektronicznego.

Source: Nosto

Czy są jakieś minusy dla klientów?

Pomimo atrakcyjności niższych cen i wpływu mediów społecznościowych, 92% konsumentów obawia się zakupów transgranicznych. Najczęstszą obawą, wymienianą przez 50% respondentów, jest potencjalna trudność w zwrocie towarów w e-commerce. Na kolejnych miejscach znalazły się obawy dotyczące jakości produktów (47%) i podróbek (46%).

Dane pokazują również znaczną różnicę w zaufaniu między krajowymi i międzynarodowymi sklepami internetowymi, przy czym 60% respondentów ufa sklepom międzynarodowym mniej niż krajowym:

  • Podejrzanie niskie ceny: 44% konsumentów obawia się cen, które wydają się zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe
  • Brak przejrzystości w zakresie opłat: 41 proc. jest zaniepokojonych niejasnymi informacjami na temat opłat i prowizji transgranicznych
  • Niejasne zasady zwrotów: Kolejne 41% jest zaniepokojonych niejasnymi zasadami dotyczącymi zwrotów i refundacji
  • Niepewność co do dostawy: 39% kupujących nie ma pewności co do czasu dostawy do swojego kraju

Source: Nosto

Budowanie zaufania w transgranicznym handlu elektronicznym

Prezentowanie autentycznych recenzji i treści generowanych przez użytkowników, czyli treści tworzonych przez samych użytkowników (przesyłanie zdjęć, historii, filmów, tagowanie w mediach społecznościowych itp.), może być rozwiązaniem głównych obaw klientów dotyczących zwrotów, jakości i dostawy.

Aby zbudować zaufanie konsumentów, międzynarodowe firmy muszą skupić się na zaangażowaniu społecznym i przejrzystości podczas sprzedaży online. Potwierdza to wspomniane wcześniej badanie, które wykazało, że 64% konsumentów jest bardziej skłonnych zaufać marce, jeśli widzą pozytywne recenzje od innych klientów w swoim kraju. Ponadto 55% konsumentów stwierdziło, że wpływają na nich zdjęcia i recenzje produktów od osób, które mają doświadczenie w dokonywaniu zakupów, co jest świadectwem UGC.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego
3 min czytania

Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego

Affiliate World Europe odbędzie się w Budapeszcie w dniach 4-5 września 2025 r. w centrum kongresowo-wystawienniczym Hungexpo Budapest. Ta najważniejsza konferencja marketingu afiliacyjnego gromadzi najlepszych w branży marketerów, reklamodawców i innowatorów technologicznych na dwa dni networkingu, nauki i rozwoju biznesu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych
2 min czytania

AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych

Meta zakończyła globalne wdrażanie funkcji Opportunity Score na wszystkich kontach reklamowych, po wstępnych fazach testowych, które rozpoczęły się na początku tego roku. Narzędzie optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji ma na celu pomóc reklamodawcom poprawić wyniki kampanii poprzez systematyczne rekomendacje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+