UE mocno na to naciska, zwłaszcza w sektorze odzieżowym. Dlaczego? Cóż, pomyśl o wszystkich bólach głowy, z którymi mamy do czynienia na co dzień – nadprodukcjach biznesowych, koszmarach związanych z przestrzeganiem przepisów, podróbkach towarów. DPP mogą być po prostu aspiryną, której szukaliśmy.
A teraz przygotujcie się na kilka liczb. ABI Research twierdzi, że do 2030 roku będziemy mieli 62,5 miliarda DPP tylko dla ubrań. To nie jest literówka. To dzwonek alarmowy.
Co to oznacza dla nas w okopach? Cóż, nasze platformy będą wymagały gruntownego remontu. Każda strona produktu będzie musiała pokazywać, skąd pochodzi ta koszulka lub torebka, jak została wykonana, jak działa. To tak, jakby dać każdemu produktowi własny cyfrowy akt urodzenia.
Oś czasu? Zbliża się do nas szybko. Oczekuje się, że przepisy zaczną obowiązywać od 2027 r., a do 2030 r. wszystkie systemy w Europie będą działać. Ameryka Północna i Azja nie pozostaną daleko w tyle.
Krok do działania:
1. Musisz zacząć myśleć o swoim biznesie i o tym, jak zintegrować dane z systemami. To nie jest tylko fantazyjny dodatek; Będzie to kręgosłup naszych informacji o produkcie.
2. Koniec z chowaniem się za niejasnymi etykietami „wyprodukowano w”.
3. Doświadczenie klienta? To będzie następny poziom. Wyobraź sobie, że kupujący mogą prześledzić drogę swoich dżinsów od pola bawełny do magazynu.
Bądźmy jednak realistami. Zastanawiamy się nad poważnymi inwestycjami technologicznymi – pomyślmy o 1,59 miliarda dolarów na wsparcie oprogramowania i IT. Dla tych z nas, którzy chcą wcześnie zacisnąć zęby, może to być ogromne. Mówimy o głównym wyróżniku na zatłoczonym rynku.
I co teraz? Zacznij przygotowywać swój biznes. Przyjrzyj się swoim systemom. Porozmawiaj ze swoimi zespołami technicznymi. I może, tylko może, zacznij planować budżet na poważne ulepszenia.
DPP nadchodzą, czy nam się to podoba, czy nie. To będzie uciążliwe, ale może to być również nasza przepustka do przewodzenia stawce pod względem przejrzystości i zaufania.