Fakt, że branża jest tak bardzo zależna od technologii w podstawowych operacjach i kontaktach z konsumentami, podkreśla znaczenie bezpieczeństwa cyfrowego w handlu detalicznym. Jak wynika z badań, dla sklepów cyberbezpieczeństwo jest „podstawą odporności”.
Inne ważne kwestie to:
1. Skomplikowane otoczenie legislacyjne (52% sklepów)
2. Problemy z pieniędzmi, zwłaszcza rosnące stopy procentowe o 51%
Fascynujące jest to, że nawet jeśli cyberbezpieczeństwo jest głównym problemem, sklepy czują się kompetentne w kontrolowaniu tych zagrożeń. Ponad 80% respondentów twierdzi, że ich polityka bezpieczeństwa cybernetycznego dorównuje lub przewyższa politykę rywali.
Oczekuje się, że kwestie środowiskowe i społeczne, które obecnie są klasyfikowane jako czynniki mniejszego ryzyka, będą zyskiwać na znaczeniu w ciągu najbliższych pięciu lat. Karen Johnson z Barclays doradza współpracę międzybranżową w celu rozwiązania tych problemów.
Sprzedawcy detaliczni kładą nacisk na inwestycje w technologię i rozwój personelu, aby zagwarantować długoterminową odporność.
3. Usprawnienie łańcuchów dostaw
4. Dywersyfikacja produktów
5. Doskonalenie strategii zarządzania kryzysowego
Badanie wykazało również, że poglądy sprzedawców detalicznych na temat GenAI były zasadniczo zrównoważone, przy czym 41% postrzegało je jako szansę, 37% jako ryzyko, a 23% stwierdziło, że jest za wcześnie, aby to stwierdzić lub nie są wystarczająco pewni, aby powiedzieć, w którą stronę to pójdzie.
Dyrektor generalny Retail Economics, Richard Lim, podkreśla znaczenie zachowania czujności i elastyczności sklepów w obliczu ciągłych trudności i szybkiego postępu technologicznego. Wzywa sklepy do zachowania czujności w związku z nowymi perspektywami branży i ostrzega przed samozadowoleniem w gotowości do walki z cyberprzestępczością.