2 min czytania

Brytyjscy sprzedawcy detaliczni uznają zagrożenia cybernetyczne za główne ryzyko biznesowe

Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Retail Economics i Barclays Corporate Banking, cyberbezpieczeństwo zajmuje najwyższe miejsce wśród kilku problemów, z którymi borykają się sklepy w Wielkiej Brytanii. Według badania, 70% sklepów wymienia zagrożenia cybernetyczne i zagrożenia danych jako trzy największe zmartwienia na przyszły rok; 34% z nich uważa je za najważniejszą kwestię.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Brytyjscy sprzedawcy detaliczni uznają zagrożenia cybernetyczne za główne ryzyko biznesowe
Źródło: Depositphotos

Fakt, że branża jest tak bardzo zależna od technologii w podstawowych operacjach i kontaktach z konsumentami, podkreśla znaczenie bezpieczeństwa cyfrowego w handlu detalicznym. Jak wynika z badań, dla sklepów cyberbezpieczeństwo jest „podstawą odporności”.

Inne ważne kwestie to:

1. Skomplikowane otoczenie legislacyjne (52% sklepów)
2. Problemy z pieniędzmi, zwłaszcza rosnące stopy procentowe o 51%

Fascynujące jest to, że nawet jeśli cyberbezpieczeństwo jest głównym problemem, sklepy czują się kompetentne w kontrolowaniu tych zagrożeń. Ponad 80% respondentów twierdzi, że ich polityka bezpieczeństwa cybernetycznego dorównuje lub przewyższa politykę rywali.

Source: Retail Economics, Barclays

Oczekuje się, że kwestie środowiskowe i społeczne, które obecnie są klasyfikowane jako czynniki mniejszego ryzyka, będą zyskiwać na znaczeniu w ciągu najbliższych pięciu lat. Karen Johnson z Barclays doradza współpracę międzybranżową w celu rozwiązania tych problemów.

Sprzedawcy detaliczni kładą nacisk na inwestycje w technologię i rozwój personelu, aby zagwarantować długoterminową odporność.

3. Usprawnienie łańcuchów dostaw
4. Dywersyfikacja produktów
5. Doskonalenie strategii zarządzania kryzysowego

Badanie wykazało również, że poglądy sprzedawców detalicznych na temat GenAI były zasadniczo zrównoważone, przy czym 41% postrzegało je jako szansę, 37% jako ryzyko, a 23% stwierdziło, że jest za wcześnie, aby to stwierdzić lub nie są wystarczająco pewni, aby powiedzieć, w którą stronę to pójdzie.

Dyrektor generalny Retail Economics, Richard Lim, podkreśla znaczenie zachowania czujności i elastyczności sklepów w obliczu ciągłych trudności i szybkiego postępu technologicznego. Wzywa sklepy do zachowania czujności w związku z nowymi perspektywami branży i ostrzega przed samozadowoleniem w gotowości do walki z cyberprzestępczością.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG
2 min czytania

Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG

Zrównoważony rozwój handlu detalicznego stał się krytycznym problemem dla sektora FMCG , ponieważ pokolenie Z staje się kluczową grupą konsumentów. Wejście pokolenia Z na rynek pracy, z ich silnymi przekonaniami dotyczącymi ochrony środowiska, wywiera presję na sprzedawców detalicznych i firmy FMCG, aby lepiej zrozumieli konsekwencje zmian klimatycznych dla konsumentów, kupujących i kategorii produktów. Ta zmiana […]

Przeczytaj artykuł
Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie
4 min czytania

Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie

W ostatnich latach marki Direct-to-Consumer (DTC) zyskały znaczną popularność w Europie. Ten model biznesowy, który polega na tym, że marki sprzedają bezpośrednio klientom za pośrednictwem swoich kanałów online, skutecznie omija tradycyjnych pośredników detalicznych, takich jak domy towarowe czy marketplace’y. W związku z tym marki DTC zasadniczo przekształciły krajobraz handlu detalicznego, koncentrując się na spersonalizowanych doświadczeniach, […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+