
Zmiana lojalności klientów w brytyjskim handlu detalicznym
W dzisiejszym krajobrazie handlu detalicznego konkurencja jest ostra, a 23 procent kupujących szuka okazji, zamiast trzymać się swoich zwykłych sklepów. Znaczenie programów lojalnościowych rośnie, a 52 procent kupujących wyraża skłonność do patronowania firmom, które oferują programy. Co więcej, znaczna większość (61 procent) uważa, że sprzedawcy detaliczni powinni zwiększyć swoje wysiłki w zakresie nagradzania klientów.
Jakość i wygoda: Kluczowe priorytety zakupowe
60 procent ankietowanych nadal uważa wygodę za ważną; 65 procent docenia firmy, które mogą obsłużyć zakupy w ostatniej chwili i zagwarantować usługi dostawy.Jakość produktów jest uważnie badana. 62 procent Brytyjczyków zaobserwowało ostatnio spadek jakości lub rozmiaru produktu. Daniel Edelman z American Express podkreśla znaczenie szybkiego dostosowania się sprzedawców detalicznych do zmieniających się wymagań klientów poprzez priorytetowe traktowanie dostarczania najwyższej jakości doświadczeń klientów zarówno w sklepach, jak i w Internecie.
„Zrozumiałe jest, że priorytety zakupowe ludzi szybko się zmieniają wraz z duchem czasu, z większym naciskiem na wartość i bliższą obserwacją jakości. Ważne jest, aby sprzedawcy detaliczni, jak zawsze, byli blisko swoich klientów i szybko reagowali na ich zmieniające się potrzeby. Oferowanie najlepszej obsługi klienta zarówno w sklepie, jak i w Internecie powinno być również priorytetem, ponieważ konsumenci nadal stawiają na wygodę i łatwość robienia zakupów”.

Source: Depositphotos
Zwyczaje zakupowe brytyjskich konsumentów
Badanie wykazało również, że 42% osób nadal wydaje większość swoich pieniędzy na wakacje.72% nadal uważa, że od czasu do czasu należy sprawić sobie przyjemność. To dość intrygujące, że 44 procent jest otwartych na dzielenie się swoimi informacjami w zamian za doświadczenie zakupowe. Daje to sklepom szansę na skuteczne dostosowanie ofert i wiadomości do poszczególnych osób.
Co to oznacza dla sprzedawców detalicznych?
1️⃣ Wrażliwość na cenę jest najwyższa w historii
- Działanie: Zaoferuj konkurencyjne ceny, ograniczone czasowo oferty i spersonalizowane rabaty, aby przyciągnąć świadomych budżetu kupujących.
2️⃣ Programy lojalnościowe są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej
- Działanie: Wzmocnienie programów lojalnościowych dzięki ekskluzywnym rabatom, wczesnemu dostępowi do wyprzedaży i spersonalizowanym nagrodom.
3️⃣ Jakość ma znaczenie, ale wygoda również
- Działanie: Skoncentruj się na dostarczaniu stałej jakości produktów przy jednoczesnym zapewnieniu płynnych, szybkich i niezawodnych doświadczeń zakupowych (zarówno online, jak i offline).
4️⃣ Spersonalizowane doświadczenia zakupowe napędzają zaangażowanie
- Działanie: Wykorzystanie sztucznej inteligencji i analizy danych w celu dostosowania promocji, rekomendacji produktów i zwiększenia zaangażowania klientów.