2 min czytania

Bruksela kontra okazje: czy UE pęknie bańka zakupowa w Chinach?

Czy słyszałeś najnowsze informacje o tych tanich chińskich sklepach internetowych? Wygląda na to, że Komisja Europejska szykuje się do pokrzyżowania im planów!

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Bruksela kontra okazje: czy UE pęknie bańka zakupowa w Chinach?
Źródło: Depositphotos

A więc sprawa wygląda tak: w tej chwili, jeśli zamówisz coś spoza UE, co kosztuje mniej niż 150 euro, nie płacisz cła. Słodkie, prawda? Cóż, Komisja Europejska myśli o wyciągnięciu wtyczki z tego małego przywileju.

Nie jest tajemnicą, że Shein, Temu i AliExpress osiągają znacznie lepsze wyniki niż europejskie sklepy internetowe, często kosztem europejskich firm. Część ich sekretnego sosu? Chiński rząd płaci rachunek za tani transport lotniczy.

Tylko w zeszłym roku aż 2,3 MILIARDA tanich paczek wylądowało na progach europejskich drzwi. A kwiecień? To było tak, jakby Boże Narodzenie przyszło wcześnie z 350 milionami paczek! Ale nie wstrzymuj jeszcze oddechu na zmiany. Celnicy są już po uszy w pracy.

I nie zapominajmy: te chińskie gwiazdy marketingu e-commerce od jakiegoś czasu są w gorącej wodzie kąpane. Od wątpliwego bezpieczeństwa produktów po podrabianie, mają więcej problemów niż stojak na czasopisma. W zeszłym miesiącu grupa strażników konsumentów skrytykowała Temu za szybkie i luźne przekazywanie informacji oraz stosowanie wątpliwych taktyk sprzedaży.

Co na to Temu? Och, wiecie, ta stara rutyna „jesteśmy tu nowi, wciąż uczymy się podstaw”. Klasyczny ruch, prawda?

Więc zapnijcie pasy, ludzie! Twoje dni tanich zakupów online mogą być policzone. Ale hej, z drugiej strony, może w końcu zobaczymy trochę fair play w grze marketingowej e-commerce.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności
3 min czytania

Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności

Według ECDB (E-commerce Data Base), europejski krajobraz handlu elektronicznego zmienia się dramatycznie, ponieważ chińskie platformy zdobywają coraz większą część rynku. Ponieważ krajowy wzrost handlu elektronicznego w Chinach spowalnia do zaledwie 3,5% w 2023 r. – mniej niż wzrost większości z 10 największych światowych rynków – chińscy giganci coraz częściej szukają możliwości ekspansji na zachód.

Przeczytaj artykuł
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+