3 min czytania

Algorytm Instagrama 2025: Kluczowe czynniki rankingowe według Mosseri

Dla menedżerów mediów społecznościowych kluczowe znaczenie ma zrozumienie i dostosowanie się do zmian w algorytmach mediów społecznościowych w celu zwiększenia zasięgu. Adam Mosseri, szef Instagrama, rozpoczął publikację serii filmów wyjaśniających działanie platformy. Przeanalizujmy, co jest ważne, aby uwzględnić w strategii Instagrama w 2025 roku.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Algorytm Instagrama 2025: Kluczowe czynniki rankingowe według Mosseri
Źródło: DALL·E

Instagram stale aktualizuje swoje algorytmy, aby odzwierciedlać zachowania użytkowników, reagować na trendy rynkowe i realizować cele biznesowe. W swojej nowej serii wideo Adam Mosseri wyjaśnia kluczowe czynniki algorytmiczne, które mogą pomóc zwiększyć zasięg. Podsumowaliśmy spostrzeżenia z pierwszego filmu w naszym artykule„Instagram ujawnia strategiczne priorytety na 2025 rok„.

1. Czas oglądania: Podstawowy czynnik

Czas spędzony przez użytkowników na oglądaniu treści wideo jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na zasięg. Instagram faworyzuje treści, które utrzymują uwagę użytkowników, sygnalizując algorytmowi, że zasługują na większą promocję.

Jak wykorzystać to w e-commerce:

  • Zainwestuj w wysokiej jakości filmy, które przyciągają i utrzymują uwagę widzów do samego końca
  • Skoncentruj się na opowiadaniu historii lub dostarczaniu cennych informacji w krótkich formatach.
  • Monitoruj średni czas oglądania w analityce Instagrama i odpowiednio dostosuj swoją strategię.

2. Polubienia: Zaangażowanie społeczności

Reakcja ” Lubię to” jest drugim najważniejszym czynnikiem, szczególnie w przypadku treści wyświetlanych obecnym obserwatorom. Instagram postrzega polubienia jako silny wskaźnik zadowolenia użytkowników, zwiększając prawdopodobieństwo dotarcia treści do większej liczby osób w sieci.

Jak wykorzystać to w e-commerce:

  • Priorytetowo traktuj treści, które rezonują z istniejącymi obserwatorami, takie jak zakulisowe spojrzenia, wyróżnienia produktów lub powiązane posty.
  • Śledź stosunek polubień do zasięgu, aby ocenić, jak dobrze Twoje treści rezonują z odbiorcami.
  • Używaj wezwań do działania w podpisach, aby zachęcić użytkowników do polubienia Twoich postów.

3. Akcje: Docieranie do nowych użytkowników

Trzecim kluczowym czynnikiem jest to, jak często użytkownicy udostępniają Twoje treści innym, czy to za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości, czy historii. Ten wskaźnik ma kluczowe znaczenie dla rozszerzenia zasięgu poza obecną bazę obserwujących.

Jak wykorzystać to w e-commerce:

  • Twórz łatwe do udostępniania treści, takie jak promocje, przydatne wskazówki lub atrakcyjne wizualnie posty, które zachęcają do udostępniania
  • Monitoruj stosunek udostępnień do zasięgu, aby zrozumieć, jakie treści przemawiają do osób nieobserwujących.
  • Uwzględnij konkursy lub programy polecające, aby zwiększyć liczbę udostępnień.

Strategie treści dla rozwoju Instagrama

Mosseri podkreśla, że znaczenie tych czynników różni się w zależności od kontekstu:

  • Polubienia mają większe znaczenie w przypadku docierania do obserwujących
  • Udostępnienia są ważniejsze dla dotarcia do nowych odbiorców i zwiększenia zasięgu poprzez funkcje Eksploruj lub Rekomendacje.

Instagram w coraz większym stopniu faworyzuje zachowania użytkowników związane z czasem spędzonym z treścią, takie jak czas oglądania wideo lub zaangażowanie w karuzelę.

Twórz posty, które przyciągają uwagę. Nawet statyczne obrazy mogą korzystać z formatów karuzelowych, które naturalnie wydłużają czas zaangażowania.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego
3 min czytania

Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego

Affiliate World Europe odbędzie się w Budapeszcie w dniach 4-5 września 2025 r. w centrum kongresowo-wystawienniczym Hungexpo Budapest. Ta najważniejsza konferencja marketingu afiliacyjnego gromadzi najlepszych w branży marketerów, reklamodawców i innowatorów technologicznych na dwa dni networkingu, nauki i rozwoju biznesu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych
2 min czytania

AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych

Meta zakończyła globalne wdrażanie funkcji Opportunity Score na wszystkich kontach reklamowych, po wstępnych fazach testowych, które rozpoczęły się na początku tego roku. Narzędzie optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji ma na celu pomóc reklamodawcom poprawić wyniki kampanii poprzez systematyczne rekomendacje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+