3 min czytania

Aktualizacja Instagrama: zmiany w zasadach dotyczących jakości filmów i logo dla firm

Instagram wprowadza kilka zmian, które są ważne dla każdego, kto korzysta z platformy do prezentacji swoich produktów. Adam Mosseri, szef Instagrama, odpowiedział niedawno na pytania użytkowników dotyczące dwóch kluczowych tematów: sposobu dostosowywania jakości filmów oraz zasięgu filmów z niestandardowymi logo.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Aktualizacja Instagrama: zmiany w zasadach dotyczących jakości filmów i logo dla firm
Źródło: Depositphotos

Regulacja jakości wideo na podstawie zaangażowania

Nie ma wątpliwości, że format wideo zyskuje coraz większą popularność wśród użytkowników. Jednocześnie warunki użytkowania i ich wsparcie często się zmieniają. Najnowsze wiadomości z Instagrama wskazują, że jakość wideo na platformie dynamicznie zmienia się w zależności od poziomu zaangażowania (polubień, komentarzy, udostępnień), jakie otrzymuje film.  Filmy o wysokim poziomie zaangażowania pozostaną w najwyższej jakości.

Jednak podejście to zmienia się w przypadku treści, które z czasem tracą oglądalność. Te filmy mogą być wyświetlane w niższej rozdzielczości. Celem jest efektywne zarządzanie zasobami i dostosowywanie jakości do popularności, jaką osiągnął post. Jeśli film zostanie chwilowo zakopany w „cyfrowym kurzu”, ale później zacznie ponownie zyskiwać aktywną oglądalność, Instagram automatycznie przywróci jego jakość.

W swoim filmie Mosseri wyjaśnił, dlaczego niektóre starsze filmy są w niższej jakości: „W przeszłości mniejsi twórcy nie mieli wystarczającego zasięgu na Instagramie i chcemy to zmienić. Dlatego wprowadzamy pewne zmiany w sposobie oceniania rekomendacji, aby dać mniejszym twórcom większe szanse na sukces”.

Te zmiany mogą wpłynąć na to, jak użytkownicy postrzegają produkty, dlatego ważne jest, aby specjaliści ds. e-commerce upewnili się, że ich treści otrzymują wystarczającą uwagę natychmiast po opublikowaniu. Mosseri dodał również, że użytkownicy z wolniejszymi połączeniami internetowymi będą oglądać filmy w niższej jakości, aby umożliwić szybsze ładowanie.

Używanie niestandardowych logo w filmach Reels

Mosseri odpowiedział również na pytania dotyczące zasięgu filmów z logo lub znakami wodnymi. Jego wypowiedź wskazuje, że Instagram nie będzie ograniczał zasięgu filmów zawierających własne logo. Problem polega na logotypach z innych aplikacji, takich jak TikTok, które Instagram ogranicza w rekomendacjach.

Jeśli jednak film zawiera logo Twojej marki lub firmy, nie musisz się martwić o zmniejszony zasięg.

Co to oznacza dla marek e-commerce?

Aby odnieść sukces na Instagramie, ważne jest, aby zdobyć początkowe zaangażowanie, aby filmy były w najwyższej jakości, co poprawia ich wizualny wpływ na potencjalnych klientów. Bezpieczne jest również dodawanie własnego logo do filmów bez obaw o zasięg, co jest idealną okazją do budowania tożsamości marki bezpośrednio w treściach.

Te zmiany mogą pomóc w poprawie prezentacji produktów, podczas gdy Instagram dostosowuje jakość wideo, aby zapewnić widzom jak najlepsze wrażenia podczas oglądania.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego
3 min czytania

Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego

Affiliate World Europe odbędzie się w Budapeszcie w dniach 4-5 września 2025 r. w centrum kongresowo-wystawienniczym Hungexpo Budapest. Ta najważniejsza konferencja marketingu afiliacyjnego gromadzi najlepszych w branży marketerów, reklamodawców i innowatorów technologicznych na dwa dni networkingu, nauki i rozwoju biznesu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych
2 min czytania

AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych

Meta zakończyła globalne wdrażanie funkcji Opportunity Score na wszystkich kontach reklamowych, po wstępnych fazach testowych, które rozpoczęły się na początku tego roku. Narzędzie optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji ma na celu pomóc reklamodawcom poprawić wyniki kampanii poprzez systematyczne rekomendacje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+