5 min czytania

88% kupujących chce wielokanałowości: 5 kluczowych strategii dla sukcesu nowoczesnego handlu detalicznego

Najnowszy coroczny raport Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) przynosi nowe spostrzeżenia na temat tego, w jakim kierunku zmierzają obecne oczekiwania kupujących. Badanie zostało przeprowadzone na próbie ponad 8000 klientów z krajów takich jak USA, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Kanada, Australia i Indie. Dlaczego omnichannel jest dziś modnym hasłem? I jakie strategie muszą przyjąć marki, aby nadążyć za konkurencją?

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
88% kupujących chce wielokanałowości: 5 kluczowych strategii dla sukcesu nowoczesnego handlu detalicznego
Źródło: DALL·E

1. Płynne doświadczenie omnichannel jest niezbędne

Dzisiejsi klienci oczekują płynnego przejścia między kanałami, takimi jak sprzedaż online, zakupy mobilne i sklepy stacjonarne. Aż 88% konsumentów uważa, że spójne podejście w wielu kanałach jest ważne. Kluczowe trendy obejmują:

  • Webrooming: Badanie produktów online przed zakupem w sklepie stacjonarnym. Popularny sposób robienia zakupów w kategoriach takich jak artykuły spożywcze i elektronika.
  • Showrooming: Sprawdzanie produktów w sklepie przed sfinalizowaniem zakupu online.

Podczas gdy młodzi konsumenci zazwyczaj nadają tempo zmianom zachowań konsumenckich i wdrażaniu nowych technologii, podejście wielokanałowe jest odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych. Kupujący nie ograniczają się już do jednego kanału, co oznacza, że strategie e-commerce muszą skutecznie łączyć środowiska online i offline.

Seamless omnichannel experience is essential

Source: Bazaarvoice

2. Media społecznościowe jako podstawowy filar handlu elektronicznego

Sieci społecznościowe stały się stabilnymi i kluczowymi graczami na każdym etapie podróży zakupowej – od odkrycia, poprzez promocję, aż po zakup. Prawie połowa użytkowników mediów społecznościowych faktycznie robi zakupy każdego miesiąca. Atrakcyjne wizualnie posty, rekomendacje influencerów i angażujące reklamy mają kluczowe znaczenie.

Platformy takie jak Instagram, TikTok i YouTube służą jako cyfrowe witryny sklepowe. 69% kupujących z pokolenia Z preferuje Instagram ze względu na atrakcyjne wizualnie treści i kontakty z influencerami. Konsumenci ufają twórcom, którzy dostarczają uczciwych i realistycznych informacji. Ponad 57% kupujących ceni sobie szczegółowe recenzje i prezentacje produktów. Trend ten jest najsilniejszy wśród pokolenia Z, które kładzie nacisk na autentyczność influencerów i przejrzystość w postach sponsorowanych.

Social media as a fundamental pillar of e-commerce

Source: Bazaarvoice

Reaktywni twórcy zyskują na popularności – są to kupujący, którzy dzielą się opiniami na temat zakupionych produktów na życzenie.

Połowa klientów jest gotowa zostać ambasadorami marki – wystarczy ich o to poprosić. Według danych SEI jesteśmy świadkami dramatycznej zmiany w zachowaniu konsumentów, którzy coraz bardziej ufają dowodom społecznym. Podczas tworzenia indeksu klienci zostali podzieleni na trzy kategorie twórców: bierni obserwatorzy (ci, którzy tylko patrzą), twórcy reaktywni (udostępniają treści, gdy się do nich zwróci) i twórcy proaktywni (regularnie zaangażowani).

W tym roku kategoria twórców reaktywnych wzrosła z 36% do 54%, kosztem biernych konsumentów. Oznacza to, że co drugi klient jest gotowy do tworzenia treści dla Twojej marki, jeśli zaoferujesz mu odpowiednią okazję.

Grupa ta stanowi niezwykle cenne i autentyczne źródło dla strategii UGC.

„Teraz co drugi kupujący jest gotów tworzyć treści dla Twojej marki i produktów, jeśli go do tego zachęcisz. Ci reaktywni twórcy są potężnym, opłacalnym i autentycznym atutem strategii UGC – świętym Graalem marketingu” – czytamy w raporcie.

Dla marek jest to jasny sygnał: jeśli potrafisz dotrzeć i zaangażować tych twórców, możesz zyskać unikalny, godny zaufania i stosunkowo niedrogi sposób na wzmocnienie swojej autentyczności i wiarygodności na rynku.

3. Recenzje: Fundament nowoczesnego e-commerce

Autentyczność jest królem na rynku cyfrowym. UGC (User-Generated Content) jest integralną częścią handlu elektronicznego. Nawet 80% kupujących uważa UGC za kluczowe. Treści pochodzące od innych klientów mają większy wpływ niż tradycyjna komunikacja marki. Konsumenci wymagają aktualnych opinii – 67% kupujących preferuje recenzje z ostatnich trzech miesięcy.

Ważne jest, aby monitorować optymalną ilość – produkty z 11-50 recenzjami są uważane za godne zaufania, nie sprawiając, że klient czuje się przytłoczony.

The foundation of modern e-commerce

Source: Bazaarvoice

4. Personalizacja nie jest dla każdego

Spersonalizowane doświadczenia znacznie zwiększają zaangażowanie, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. Aż 61% kupujących z pokolenia Z twierdzi, że spersonalizowane rekomendacje i oferty wpływają na podejmowane przez nich decyzje. Młodsi klienci są bardziej otwarci na odkrywanie nowych produktów poprzez spersonalizowane sugestie.

Jednak starsze grupy demograficzne preferują autonomię w podejmowaniu decyzji. W związku z tym należy uznać, że skuteczne strategie muszą dostosowywać personalizację do potrzeb różnych grup wiekowych.

Personalised experiences significantly increase engagement, especially among younger consumers. Up to 61% of Generation Z shoppers state that personalised recommendations and offers influence their decision-making.

Source: Bazaarvoice

5. Twórz filmy, nawet krótkie formaty

Treści wideo stały się głównym narzędziem do odkrywania produktów. 62% kupujących woli filmy od statycznych postów lub tekstów. Krótkie filmy na TikTok, Instagram Reels lub YouTube Shorts są najpopularniejszym formatem. Należy o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli chcemy dotrzeć do pokolenia Z – jego przedstawiciele preferują dynamiczne i atrakcyjne wizualnie treści. Aby odnieść sukces w dzisiejszym e-commerce, musisz sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów.

Stwórz płynne doświadczenie omnichannel, które łączy sklepy internetowe, mobilne i fizyczne. Wykorzystaj sieci społecznościowe jako kanały sprzedaży z autentycznymi i atrakcyjnymi wizualnie treściami. Treści generowane przez użytkowników są kluczem do zaufania, więc aktywnie zachęcaj do recenzji i opinii. Personalizacja jest niezbędna, zwłaszcza dla młodszych klientów.

Wreszcie, skup się na krótkich filmach, które zwiększają zaangażowanie i wspierają konwersje. Te kroki pomogą Ci prześcignąć konkurencję i zyskać lojalność klientów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Tworzysz podcast bez wideo? Tracisz widzów
5 min czytania

Tworzysz podcast bez wideo? Tracisz widzów

Podcasty stały się dominującą formą rozrywki. Możesz się nie spodziewać, że są z nami od ponad dwóch dekad. Na początku były znane jako audioblogi – proste pliki audio udostępniane online. Z wyspecjalizowanego medium dla entuzjastów technologii, w ostatnich latach ewoluowały do głównego nurtu rozrywki, z milionami ludzi słuchających na całym świecie. A teraz, dzięki dodaniu […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+