
Nowa funkcja jest odpowiedzią na opinie społeczności, które prosiły o zrównoważoną mieszankę ludzkiej kreatywności i materiałów generowanych przez sztuczną inteligencję. Według Matta Madrigala, dyrektora ds. technologii w Pintereście, reprezentuje to poziom personalizacji, jakiego platforma nigdy wcześniej nie oferowała.
Jak to działa w praktyce
Ulepszony tuner jest dostępny na Androida i komputery stacjonarne, a w nadchodzących tygodniach będzie stopniowo wprowadzany na iOS. Użytkownicy mogą zmniejszyć ilość treści AI w określonych kategoriach, które są najbardziej podatne na generowanie AI.
Obsługiwane kategorie obejmują:
- Uroda i kosmetyka
- Sztuka
- Moda
- Wystrój domu i wnętrza
Ustawienia można znaleźć w sekcji „doprecyzuj swoje rekomendacje”. Alternatywnie użytkownicy mogą dotknąć trzech kropek w prawym dolnym rogu dowolnego Pina i wybrać kategorię. Preferencje można zmienić w dowolnym momencie.

Source: newsroom.pinterest.com
Co to oznacza dla e-commerce
Dla sklepów internetowych Pinterest jest kluczową platformą – miliony decyzji zakupowych podejmowane są w kategoriach takich jak moda i wystrój wnętrz. Kwestia autentyczności treści staje się kwestią biznesową, donosi newsroom.pinterest.com.
Podczas gdy narzędzia AI przyspieszają tworzenie treści wizualnych, użytkownicy zaczynają preferować czynnik ludzki. Dla marek e-commerce oznacza to ponowne przemyślenie strategii – inwestycja w autentyczną fotografię produktową i scenariusze z życia wzięte może przynieść lepsze rezultaty niż masowa produkcja AI.
Pinterest planuje dodać więcej kategorii na podstawie opinii. Jest to pierwszy znaczący krok w kierunku platform dających użytkownikom kontrolę nad rodzajem konsumowanych przez nich treści.