2 min czytania

57% sieci to sztuczna inteligencja. Pinterest pozwala je odfiltrować

57% wszystkich treści online jest obecnie generowanych przez sztuczną inteligencję. Pinterest reaguje na tę zmianę, wprowadzając narzędzia, które pozwalają użytkownikom wpływać na to, ile treści AI widzą.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
57% sieci to sztuczna inteligencja. Pinterest pozwala je odfiltrować
Źródło: ChatGPT

Nowa funkcja jest odpowiedzią na opinie społeczności, które prosiły o zrównoważoną mieszankę ludzkiej kreatywności i materiałów generowanych przez sztuczną inteligencję. Według Matta Madrigala, dyrektora ds. technologii w Pintereście, reprezentuje to poziom personalizacji, jakiego platforma nigdy wcześniej nie oferowała.

Jak to działa w praktyce

Ulepszony tuner jest dostępny na Androida i komputery stacjonarne, a w nadchodzących tygodniach będzie stopniowo wprowadzany na iOS. Użytkownicy mogą zmniejszyć ilość treści AI w określonych kategoriach, które są najbardziej podatne na generowanie AI.

Obsługiwane kategorie obejmują:

  • Uroda i kosmetyka
  • Sztuka
  • Moda
  • Wystrój domu i wnętrza

Ustawienia można znaleźć w sekcji „doprecyzuj swoje rekomendacje”. Alternatywnie użytkownicy mogą dotknąć trzech kropek w prawym dolnym rogu dowolnego Pina i wybrać kategorię. Preferencje można zmienić w dowolnym momencie.

Pinterest mobile app showing GenAI interests settings with toggle controls for multiple categories including Art, Architecture, Beauty, and Fashion

Source: newsroom.pinterest.com

Co to oznacza dla e-commerce

Dla sklepów internetowych Pinterest jest kluczową platformą – miliony decyzji zakupowych podejmowane są w kategoriach takich jak moda i wystrój wnętrz. Kwestia autentyczności treści staje się kwestią biznesową, donosi newsroom.pinterest.com.

Podczas gdy narzędzia AI przyspieszają tworzenie treści wizualnych, użytkownicy zaczynają preferować czynnik ludzki. Dla marek e-commerce oznacza to ponowne przemyślenie strategii – inwestycja w autentyczną fotografię produktową i scenariusze z życia wzięte może przynieść lepsze rezultaty niż masowa produkcja AI.

Pinterest planuje dodać więcej kategorii na podstawie opinii. Jest to pierwszy znaczący krok w kierunku platform dających użytkownikom kontrolę nad rodzajem konsumowanych przez nich treści.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobne artykuły
Snapchat wprowadza reklamy do kanału czatu. Marki odnotowują 2,3-krotny wzrost świadomości
3 min czytania

Snapchat wprowadza reklamy do kanału czatu. Marki odnotowują 2,3-krotny wzrost świadomości

Snapchat wprowadza Sponsorowane Snapy – format reklamy, który pojawia się w prywatnych rozmowach między znajomymi. Wstępne wyniki pokazują, że gdy użytkownicy otwierają całą reklamę, świadomość marki rośnie 2,3 razy bardziej niż w innych sieciach społecznościowych.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU