3 min czytania

3 nowe funkcje sztucznej inteligencji w Google, które zmienią sposób, w jaki robisz zakupy

Firma Google zaprezentowała trzy przełomowe funkcje sztucznej inteligencji dla Chrome, które sprawią, że przeglądanie stron internetowych będzie szybsze, bezpieczniejsze i wydajniejsze. Korzystają z najnowszych modeli Google AI i Gemini. Przyjrzyjmy się nowym funkcjom i temu, jak możesz je wykorzystać w swojej strategii marketingowej.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
3 nowe funkcje sztucznej inteligencji w Google, które zmienią sposób, w jaki robisz zakupy
Źródło: Depositphotos

1. Obiektyw Google dla Chrome na pulpicie

Wcześniej Obiektyw Google był dostępny tylko na urządzeniach mobilnych. To ulepszenie umożliwia użytkownikom wyszukiwanie, wybieranie i zadawanie pytań dotyczących dowolnej zawartości wizualnej w Internecie bez opuszczania bieżącej karty. Będzie teraz dostępny w komputerowej wersji Chrome.

Co to oznacza dla marketingu?

  1. Lepsze odkrywanie produktów: upewnij się, że Twoje treści wizualne są zoptymalizowane pod kątem Google Lens, aby zwiększyć ich widoczność. Wysokiej jakości zdjęcia z wyraźnymi szczegółami produktu mogą przyciągnąć więcej odwiedzających.
  2. Nie lekceważ optymalizacji SEO: dostosuj swoje obrazy za pomocą opisowego tekstu alternatywnego i metadanych, aby były łatwe do odnalezienia za pomocą Google Lens.



2. Uproszczone porównania produktów

Podobają Ci się porównania cen lub funkcja porównywania cen w Twoim sklepie? Google przyjęło inne podejście i wprowadziło nową funkcję porównywania kart. Jak sama nazwa wskazuje, pomaga użytkownikom porównywać produkty na wielu zakładkach. Raport generowany przez sztuczną inteligencję konsoliduje szczegóły produktów, recenzje, ceny i oceny w jednej zakładce, ułatwiając zakupy online.

Zasięg marketingowy

  • Analiza konkurencji: Skorzystaj z porównania map, aby dowiedzieć się, jak Twoje produkty wypadają na tle konkurencji. Wystarczy, że otrzymasz konstruktywny audyt, który pomoże Ci zoptymalizować Twoją kopię. Masz przestrzeń, aby podkreślić prawdziwe USP swoich produktów.
  • Promocje i rabaty: upewnij się, że Twoje strategie cenowe są konkurencyjne. Podkreślaj promocje i rabaty, aby przyciągnąć kupujących szukających najlepszych ofert.

Source: Google

3. Porozmawiaj o historii przeglądania

Nowa funkcja pozwala użytkownikom znaleźć poprzednio odwiedzane strony za pomocą naturalnych, konwersacyjnych zapytań, co znacznie ułatwia wydobywanie informacji z historii przeglądania. Chrome może na przykład zapytać: „Jak nazywa się lodziarnia, którą odwiedziłem w zeszłym tygodniu?”. Następnie wyświetli odpowiednie strony z Twojej historii na podstawie Twojego zapytania. Ta funkcja nie obejmuje jednak danych z trybu incognito.

„Korzystanie z tej funkcji jest całkowicie opcjonalne. Możesz go po prostu włączyć lub wyłączyć w ustawieniach” – mówi Google.

Sposób użycia:

  • Żeby o Tobie nie zapomnieli: Używaj jasnych i trafnych słów kluczowych i fraz, które użytkownicy mogą łatwo zapamiętać i wyszukać.
  • Optymalizacja treści: Przeanalizuj, jakich słów kluczowych szukają ludzie, aby na nowo odkryć Twoje treści. Dostosuj odpowiednio swoją stronę internetową i strategię treści.

Source: Google

 

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Najlepsze strategie marketingu cyfrowego dla małych firm w 2025 roku
23 min czytania

Najlepsze strategie marketingu cyfrowego dla małych firm w 2025 roku

Doświadczenie z wieloma sklepami internetowymi pokazuje, jak technologia i relacje napędzają wzrost. W 2025 r. sprawdzone strategie obejmują SEO, AI, content marketing, PPC i budowanie społeczności – większość z nich wymaga jedynie czasu i wysiłku, a nie dużych budżetów. Ponieważ sztuczna inteligencja jest obecnie niezbędna do utrzymania konkurencyjności, przyjrzyjmy się najskuteczniejszym podejściom eksperta Selltoro, Jana […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Przeczytaj artykuł
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+