1. Obiektyw Google dla Chrome na pulpicie
Wcześniej Obiektyw Google był dostępny tylko na urządzeniach mobilnych. To ulepszenie umożliwia użytkownikom wyszukiwanie, wybieranie i zadawanie pytań dotyczących dowolnej zawartości wizualnej w Internecie bez opuszczania bieżącej karty. Będzie teraz dostępny w komputerowej wersji Chrome.
Co to oznacza dla marketingu?
- Lepsze odkrywanie produktów: upewnij się, że Twoje treści wizualne są zoptymalizowane pod kątem Google Lens, aby zwiększyć ich widoczność. Wysokiej jakości zdjęcia z wyraźnymi szczegółami produktu mogą przyciągnąć więcej odwiedzających.
- Nie lekceważ optymalizacji SEO: dostosuj swoje obrazy za pomocą opisowego tekstu alternatywnego i metadanych, aby były łatwe do odnalezienia za pomocą Google Lens.
2. Uproszczone porównania produktów
Podobają Ci się porównania cen lub funkcja porównywania cen w Twoim sklepie? Google przyjęło inne podejście i wprowadziło nową funkcję porównywania kart. Jak sama nazwa wskazuje, pomaga użytkownikom porównywać produkty na wielu zakładkach. Raport generowany przez sztuczną inteligencję konsoliduje szczegóły produktów, recenzje, ceny i oceny w jednej zakładce, ułatwiając zakupy online.
Zasięg marketingowy
- Analiza konkurencji: Skorzystaj z porównania map, aby dowiedzieć się, jak Twoje produkty wypadają na tle konkurencji. Wystarczy, że otrzymasz konstruktywny audyt, który pomoże Ci zoptymalizować Twoją kopię. Masz przestrzeń, aby podkreślić prawdziwe USP swoich produktów.
- Promocje i rabaty: upewnij się, że Twoje strategie cenowe są konkurencyjne. Podkreślaj promocje i rabaty, aby przyciągnąć kupujących szukających najlepszych ofert.
3. Porozmawiaj o historii przeglądania
Nowa funkcja pozwala użytkownikom znaleźć poprzednio odwiedzane strony za pomocą naturalnych, konwersacyjnych zapytań, co znacznie ułatwia wydobywanie informacji z historii przeglądania. Chrome może na przykład zapytać: „Jak nazywa się lodziarnia, którą odwiedziłem w zeszłym tygodniu?”. Następnie wyświetli odpowiednie strony z Twojej historii na podstawie Twojego zapytania. Ta funkcja nie obejmuje jednak danych z trybu incognito.
„Korzystanie z tej funkcji jest całkowicie opcjonalne. Możesz go po prostu włączyć lub wyłączyć w ustawieniach” – mówi Google.
Sposób użycia:
- Żeby o Tobie nie zapomnieli: Używaj jasnych i trafnych słów kluczowych i fraz, które użytkownicy mogą łatwo zapamiętać i wyszukać.
- Optymalizacja treści: Przeanalizuj, jakich słów kluczowych szukają ludzie, aby na nowo odkryć Twoje treści. Dostosuj odpowiednio swoją stronę internetową i strategię treści.